Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe haal ik die Brontac virus weg!?

karima4life
10-04-2010, 00:16

zo een stomme virus die ieder keer verschijnt een groen site genaamd brontac en als ik een antivirus wil instaleren herstart mijn laptop weer. Hoe kan ik het weghalen?

azzie
10-04-2010, 01:41
het is normaal dat je je laptop moet herstarten na het installeren van een antivirus scanner. heb je een scan uitgevoerd. Welke antivirus scanner heb je geinstalleerd. Probeer eens combofix.

karima4life
10-04-2010, 02:15
nee nee hij herstart niet na het downloaden die virus weigert mij om een antivirus te instaleren. Ik heb op dit moment geen een had eentje en die was verouderd...en daar zag die virus zijn kans. About brontok dat is die virusnaam. Maar inchallah ga ik morgen die combofix proberen ben nu zo moe :( super bedankt voor je reactie. gr

wickedmen
10-04-2010, 20:27
nee nee hij herstart niet na het downloaden die virus weigert mij om een antivirus te instaleren. Ik heb op dit moment geen een had eentje en die was verouderd...en daar zag die virus zijn kans. About brontok dat is die virusnaam. Maar inchallah ga ik morgen die combofix proberen ben nu zo moe :( super bedankt voor je reactie. gr mocht het je helpen hier staat de handleiding voor combofix (http://www.bleepingcomputer.com/combofix/nl/hoe-dient-combofix-gebruikt-te-worden)

azzie
11-04-2010, 03:28

Ik hoor het wel hoe het verlopen is. Brontok is een e-mail worm die is geschreven voor het Windows platform. De worm is verstopt in een bijlage van een spam mail. Kwetsbare besturingssystemen zijn: Windows 2000, Windows 95, Windows 98, Windows Me, Windows NT, Windows XP. De bijwerkingen na besmetting zijn: Geeft anderen toestemming tot de computer Stuurt het virus door naar alle mailadressen die de worm vindt Verandert data op de computer Gebruikt zijn eigen e-mail motor om zichzelf te versturen Verlaagd het niveau van beveiliging Installeert het virus in het register van de pc Laat tevens niet-geinfecteerde bestanden achter op de getroffen computer Mocht combofix niet helpen heb ik hier mogelijk nog een oplossing ------------------------------------------------------------------------------------------------ volg de volgende stappen: 1) download, installeer en ga >MBAM< gebruiken. Na de installatie wil MBAM< zijn database opwaarderen – toestaan dus. Ook bij herhaald gebruik: eerst de tab >Update< aandoen! http://www.idealsoftware.nl/MBAM/ Start MBAM< en kies voor >Snelle Scan< Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig. Wanneer de scan voltooid is, klik dan op de knop >OK< , daarna op de knop >Bekijk Resultaten< om de resultaten te zien. Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klikken op: >Verwijder geselecteerde< . Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. De log wordt automatisch bewaard door MBAM< en dat kan je terugvinden door op de tab >Logs< te klikken in MBAM< . Indien MBAM< moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven – dan telkens op >OK< klikken! Daarna zal MBAM< vragen om de Computer opnieuw op te starten - dus sta toe dat de computer opnieuw opgestart wordt.