Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Jihaad is een zeef die het zieke overschot van Imaan scheidt.

LZN
10-07-2004, 21:32

Jihaad is een zeef die het zieke overschot van Imaan scheidt. -Jihad is een test om je liefde voor Allah swt, Zijn Profeet saws en Zijn Deen te bewijzen. Je ziet veel mensen een grote mond geven, terwijl ze beweren dat zij zoveel van Allah swt en Zijn Profeet saws houden, maar wanneer de godsdienst van Allah swt word aangevallen, en wanneer Zijn profeet saws bespot word, zeggen ze: "Allah swt zal hun wel straffen." In feite is dit hetzelfde als wat de Joden tegen Moessa (Moses), vrede met hem, zeiden toen zij moesten gaan strijden. "Gaat gij en uw Heer en strijdt - wij blijven hier zitten." (Almaida(5) vers 24) Als Allah swt het had gewild had Hij Zijn vijanden kunnen vernietigen op andere manieren, maar Hij swt wenst dit te doen met de handen van de gelovigen. "Bestrijdt hen, Allah zal hen door uw handen straffen en vernederen en u tot een overwinning over hen helpen en de borsten van een volk dat gelooft genezen." (Quran Attauba(9) vers 14) Allah swt wil op deze manier ook de hypocrieten doen kennen. Degenen die met hun tong beweren dat zij geloven, en van Allah swt en Zijn Profeet sws houden, terwijl hun harten meer naar andere zaken neigen. "Zeg: "Indien uw vaders en uw zonen en uw broeders en uw vrouwen en uw verwanten en de rijkdommen die gij verkregen hebt en de handel waarvan gij slapte vreest en de woningen waarvan gij houdt, u liever zijn, dan Allah en Zijn boodschapper en het streven voor Zijn zaak, wacht dan, tot Allah met Zijn oordeel komt; Allah leidt het ongehoorzame volk niet." (Tauba (9) vers 24) Het simpelweg beweren dat Allah swt, en Zijn Profeet saws het meest geliefd zijn voor jouw is niet genoeg. Je moet het bewijzen, en de manier om je liefde en loyaliteit te bewijzen is het te strijden omwille van Allah swt en Zijn Deen. Degenen die denken dat zij het paradijs kunnen betreden zonder dit pad te bewandelen, wat het pad van de vrome voorgangers was, misleiden slechts zichzelf. "Dachten jullie, dat jullie het paradijs mogen binnengaan, terwijl Allah degenen van jullie die strijden en standvastig zijn nog niet heeft doen kennen?" Ali Imran(3) vers 142 -Jihad is een zeef dat het zieke overschot van waar geloof scheidt. "Degenen, die in Allah en de laatste Dag geloven zullen u niet om toestemming vragen om te worden vrijgesteld van het strijden met hun bezit en hun persoon. Allah kent de rechtvaardigen goed." Attauba(9) vers 44 Iemand die overtuigd is van het bestaan van de bestraffing van de Hel, en de beloning van het Paradijs en op de hoogte is van de beloning van Allah swt in ruil voor zijn inspanningen zal nooit kunnen achterblijven, en als de situatie het niet toe zou laten om te vertrekken voor de strijd op de Weg van Allah swt, zou zo iemand heel erg bedroefd worden, netzoals de Sahaba die niet met de Profeet saws mee konden. "Noch (rust er blaam) op degenen, die tot u kwamen en verzochten dat gij hun een rijdier zoudt verschaffen, en gij antwoorddet: "Ik kan niets vinden waarop ik u kan doen rijden." Zij gingen met hun ogen vol tranen terug uit spijt, dat zij niets konden vinden om hiertoe zelf bij te dragen." Attauba(9) vers 92 Watbetreft degenen die ongeloof in hun harten verbergen, en in wiens harten nog twijfel bestaat, dat zijn degenen die met excuses komen, en uitvluchten zoeken om niet te hoeven strijden. "Alleen degenen, die niet in Allah en de laatste Dag geloven en wier hart vol twijfel is, zullen u vragen om te worden vrijgesteld daar zij aarzelen in hun twijfel." Attauba(9) vers 45 Een belangrijke eigenschap van de hypocrieten is dat zij beweren dat zij zeker wel bereid zijn om te strijden op de Weg van Allah wanneer dit zal moeten, maar intussen volgen zij geen training, verzamelen ze geen middelen voor de strijd, en maken zij zich niet klaar. "Indien zij hadden willen vertrekken, zouden zij er zeker enige voorbereiding voor hebben gemaakt, maar Allah was afkerig van hun vertrek. Hij hield hen daarom terug en er werd gezegd: "Zit met de zittenden." Attauba(9) vers 46 De oprechte gelovigen zouden niet hoeven treuren om de achterblijvers. Zij zouden Allah swt moeten prijzen en danken, dat Hij swt hun van de Moejahidien weg heeft gehouden. In feite is dit een vorm van hulp van Allah swt voor de gelovigen. "En als zij met u waren gegaan, zouden zij u niets dan last hebben bezorgd en zij zouden zich heen en weer hebben gehaast, tweedracht tussen u zaaiende. En er zijn er onder u die naar hen geluisterd zouden hebben. En Allah kent de onrechtvaardigen goed." Attauba(9) vers 47 -De strijd van Dawoed(David) tegen Galoet(Goliath). Hoe gemeenschappen gereinigd worden van hypocieten en twijfelaars doormiddel van jihad, is goed op te maken uit het verhaal van Dawoed, vrede zijt met hem, en Goliath. "Weet gij niet van de leiders der kinderen Israëls na Mozes, toen zij tot één hunner profeten zeiden: "Stel ons een koning aan, opdat wij ter wille van Allah kunnen strijden." Hij zeide: "Is het niet waarschijnlijk, dat gij niet zult willen vechten, wanneer het u wordt voorgeschreven?" Zij zeiden: "Welke reden hebben wij om ons van het vechten voor Allah's zaak te willen onthouden, wanneer wij van onze huizen en onze kinderen zijn verdreven?" Maar, toen het vechten hun werd bevolen, wendden zij zich af, met uitzondering van een klein aantal hunner; Allah kent de overtreders goed." Albaqara(2) vers 246 In dit vers zie je dat de vooraanstaanden onder de Joden ook hoogmoedige praajes hadden, en ze beweerden dat ze wel bereid zouden zijn om te strijden, maar toen zij dan daadwerkelijk moesten gaan stijden, wendden zij zich in grote getale af, met uitzondering van een kleine groep, en dit was nog maar de eerste test. "En hun profeet zeide tot hen: "Waarlijk, Allah heeft Taloet (Saul) als koning over u aangesteld." Zij zeiden: "Hoe kan hij over ons regeren, terwijl wij meer recht op heerschappij hebben dan hij en hem geen overvloed van rijkdommen is gegeven?" Hij zeide: "Voorzeker, Allah heeft hem boven u gekozen en heeft hem overvloedig toegerust met kennis en kracht." En Allah geeft Zijn heerschappij aan wie Hij wil en Allah is Milddadig, Alwetend." (2:247) De tweede beproeving was de acceptatie van het Goddelijke besluit om Taloet als leider te accepteren, en hier kwamen de egoistische gevoelens duidelijk naar voren, die het bemoeilijkten om het Goddelijke oordeel te accepteren. "En hun profeet zeide tot hen: "Het teken van zijn heerschappij is, dat u een hart zal worden gegeven, waarin de kalmte van uw Heer zal zijn, het beste van de nalatenschap der volgelingen van Mozes en der volgelingen van Aäron, (een hart) door de engelen gebracht. Voorzeker, hierin is voor u een teken, als gij gelovigen zijt." (2:248) Voor degenen die nog over waren gebleven stuurde Allah swt een teken, om hun hiermee standvastig te maken. "En toen Taloet met de strijdkrachten uitrukte, zeide hij: "Voorzeker, Allah zal u door een stroom beproeven: dus hij die er van drinkt, is niet met mij, behalve wanneer hij maar een handvol neemt, en hij die er niets van neemt, is zeker met mij." Maar behoudens enigen hunner dronken zij er van. En toen zij de rivier overstaken, hij en de gelovigen met hem - zeiden zij: "Wij hebben vandaag geen macht over Djaloet (Goliath) en zijn strijdkrachten." Maar zij, die er zeker van waren, dat zij Allah zouden ontmoeten, zeiden: "Hoevele kleine groepen hebben niet onder Allah's bevel over een grote groep gezegevierd." En Allah is met de geduldigen." (2:249) De volgende beproeving was dus de rivier. Weer zakten de meesten voor de test en de groep werd nog kleiner. "En toen zij uitgingen om Djaloet en zijn strijdkrachten te ontmoeten, zeiden zij: "Onze Heer, stort geduld over ons uit en maak onze voetstappen vast en help ons tegen het ongelovige volk!" (2:250) Nu was de cream de la cream overgebleven, en deze hadden ondanks hun kleine aantal, een sterk vertrouwen in Allah swt. "Zo versloegen zij hen door het gebod van Allah en David doodde Djaloet en Allah gaf hem heerschappij en wijsheid en onderwees hem, hetgeen Hij wilde. Had Allah sommige mensen niet door anderen laten terugdrijven, dan zou de aarde verdorven zijn. Maar Allah is genadig jegens de werelden." (2:251) "Dit zijn de tekenen van Allah. Wij dragen ze u voor naar waarheid. Voorzeker, gij (Mohammad) zijt één der boodschappers." (2:252) Beluister ook de volgende lezing: http://www.islamway.com/?iw_s=Lesson&iw_a=view&lesson_id=23597 Meer lezingen van deze sheikh: http://www.islamway.com/?iw_s=Scholar&iw_a=lessons&scholar_id=271 Er zijn ook nieuwe berichten op: http://groups.msn.com/JehadVoorVrede/general.msnw.

tonk
10-07-2004, 21:46
Hm, ik geloof niet in god of allah, omdat ik er nogal van overtuigd ben dat goden verzinsels zijn van mensen. En niet eens zulke leuke verzinsels als je het mij vraagt. Ben ik nu een vijand van de islam? En moet ik nu vernietigd enzo worden?

Deliana
10-07-2004, 21:50
Origineel gepost door tonk Hm, ik geloof niet in god of allah, omdat ik er nogal van overtuigd ben dat goden verzinsels zijn van mensen. En niet eens zulke leuke verzinsels als je het mij vraagt. Ben ik nu een vijand van de islam? En moet ik nu vernietigd enzo worden? Jezus mens, je bent ook al lesbo. :D Komt nooit meer goed met jou Tonk.

tonk
10-07-2004, 21:52
Origineel gepost door Deliana Jezus mens, je bent ook al lesbo. :D Komt nooit meer goed met jou Tonk. T'is vreselijk inderdaad. Ik kan maar beter zelf dat hoge gebouw opzoeken en mezelf ervan afstorten. http://www.click-smilies.de/sammlung0304/grinser/grinning-smiley-035.gif

Deliana
10-07-2004, 21:56

Origineel gepost door tonk T'is vreselijk inderdaad. Ik kan maar beter zelf dat hoge gebouw opzoeken en mezelf ervan afstorten. http://www.click-smilies.de/sammlung0304/grinser/grinning-smiley-035.gif Geen zorgen, we zitten met z'n allen hier in Nederland, en gelukkig kan en mag hier een hoop. :D

rnaj
11-07-2004, 06:14
Origineel gepost door totheloo vreemd dat BARCA hier rustig Marokko.nl laat infiltreren door oproerkraaiers, die niets liever dan dood en verderf willen zaaien, tussen de mensen op de wereld! Toen de Islam WERD aangevallen, door ongelovige moslims als Saddam Hoessein, en de regering van Soedan, die duizenden zwarte moslims liet verdrijven, verkrachten en vermoorden, een onrecht dat DOOR moslims werd getolereerd, en goedgepraat, toen kwamen deze mannetjes hier niet hun door de tijd achterhaalde oproepjes doen! Dus, jonge moslims, laat je niet chanteren door dit soort achterlijke oproepen, en gooi geen bommetjes op plaatsen waar mensen, wie dan ook, je zusje, je moeder, mijn moeder, jouw vader, je buurman, je vriendje z'n moeder TOEVALLIG langs liep! Het is treurig, dat Barca en de zijnen dit soort berichten gewoon laten staan! Ophitsers zullen er altijd blijven, maar wee degeen, die het ze mogelijk maakt, dit te doen! Dus het jouw ook al opgevallen dat het vakantie tijd is, kennelijk vervelen de mensen zich... ...Rare praatjes hier op het forum... :(

Oem_Ayoub
11-07-2004, 09:43
Origineel gepost door totheloo Dus, jonge moslims, laat je niet chanteren door dit soort achterlijke oproepen, en gooi geen bommetjes op plaatsen waar mensen, wie dan ook, je zusje, je moeder, mijn moeder, jouw vader, je buurman, je vriendje z'n moeder TOEVALLIG langs liep! Jij moet beter leren lezen... :rolleyes: Het is treurig, dat Barca en de zijnen dit soort berichten gewoon laten staan! Ophitsers zullen er altijd blijven, maar wee degeen, die het ze mogelijk maakt, dit te doen! [/B] Dit zijn stukken uit de koran..het is dus Islam..DE WAARHEID.. Waarom moet Barca deze topic dan verwijderen..Moet men de waarheid verzwijgen??Een ware moslim doet niet alsof zijn neus bloed... Ik vind het zelf een mooie toppic... Barcelona..wil je deze topic topperen? :) :zwaai:

luis_in_de_pels
11-07-2004, 10:04
Origineel gepost door Oem_Ayoub Jij moet beter leren lezen... :rolleyes: Dit zijn stukken uit de koran..het is dus Islam..DE WAARHEID.. Waarom moet Barca deze topic dan verwijderen..Moet men de waarheid verzwijgen??Een ware moslim doet niet alsof zijn neus bloed... Ik vind het zelf een mooie toppic... Barcelona..wil je deze topic topperen? :) :zwaai: Pardon meneer. Het is jouw waarheid. Bepaald niet de mijne. Gelukkig.

gaviel
11-07-2004, 10:28
Mensen ophitsen met een heilig boek in de handen zijn de ergste vijanden van de mensheid. Verkeerde uitleg van geschriften heeft al een menig medemens in gevaar of de dood gebracht. Moet dat nu nog in deze tijd waar een ieder geacht wordt genoeg gezond verstand te bezitten, om zich niet te laten verleiden in deze praktijken mee te gaan?

Oem_Ayoub
11-07-2004, 17:56
Ja...mee eens:)