Bekijk originele versie : Anti-Amerikanisme sterk gegroeid
DINIM3AK
05-12-2002, 16:49
Anti-Amerikanisme sterk gegroeid
Het anti-Amerikanisme groeit sterk in de wereld. Dat blijkt uit onderzoek van een Amerikaans instituut in 44 landen.
Toenemende afkeer
De onderneming Pew Research Center ondervroeg 38.000 mensen en constateerde vooral in Egypte en Pakistan een toenemende afkeer van de VS. Het onderzoek stond onder leiding van de Amerikaanse ex-minister van Buitenlandse Zaken, Madeline Albright.
Daling waardering
De onderzoekers stelden vast dat het anti-Amerikaanse sentiment de afgelopen twee jaar toenam in de wereld. De waardering voor de VS daalde in 20 van de 27 landen waarvan vergelijkbare gegevens bekend zijn.
Buitenland politiek
Kern van de onvrede is vooral het buitenlandse beleid van de VS. Velen storen zich eraan dat president Bush zich kennelijk weinig gelegen laat liggen aan opvattingen van andere landen. Vooral in moslimlanden heerst deze opvatting, maar toch ook duidelijk onder 'traditionele' bondgenoten als Canada, Frankrijk, Duitsland en Turkije. Vooral de dreigende taal van de VS jegens Irak heeft recent gezorgd voor een steeds kritischer houding.
Momentopname
Albright zei dat het onderzoek niet moet worden gezien als een poging het beleid van Bush in diskrediet te brengen. ,"Het is een momentopname van hoe de wereld wordt bekeken in een heel moeilijke tijd".
Strijd tegen terroristen
Bush zelf sprak van buitenlandse 'propagandamachines' die in verscheidene landen pogen de VS onterecht in een slecht daglicht te plaatsen. Hij herhaalde dat de VS een internationale strijd voert tegen terroristen en niet zoals sommigen beweren tegen de islam. Volgens de president zal de moslimwereld dat uiteindelijk ook wel inzien, voor zover ze dat al niet doet. "Wij zijn geen land van veroveraars, maar van bevrijders", aldus Bush.
america is beduiveld en daar moeten wij als moslims halt toe roepen aan de onmenselijkheid van zo´n machine
buch is niet de boosdoener!!!hij maar een marionet...De mensen die achter de schermen die bepalen al jaren wat en hoe de wereld er mag uit zien..en dat zijn helaas de joden.
PABLO_ESCOBAR
05-12-2002, 22:04
Origineel gepost door AceChilla Q
Ach ik heb het ook niet zo op die Bush.
Maar als je logisch nadenkt begrijp ik hem ook wel.
Je kunt gewoon niet toestaan dat een psychiatrisch patient ( saddam ) atoomwapens in handen krijgt, dus ik snap de aanval op irak.
Ook snap ik dat Amrika probeert het terrorisme te vernietigen, dit is ook heel logisch als je de verschrikkelijke aanval van 11 september ziet. Ze kunnen die gasten toch niet gewoon laten lopen?
Ik denk niet dat oorlog de enige oplossing is, het buitenlandse beleid van de VS zal absoluut moeten worden verandert. Met name op het gebied van het Midden oosten.
Probeer de Amerikaanse politiek nu eens van hun kant te zien, ze moeten toch wel acties uitvoeren tegen het terrorisme ook al is dit slecht voor hun imago.
Wazzup :cool:
Je begrijpt hen wel???
Zowel het binnen als het buitenlands amerikaans beleid als heel de amerikaanse geschiedenis is gebaseerd op leugens,demagogie,discrimineren en verdeel en heers politiek.
Amerika heeft zijn natie opgebouwd met het bloed van hele volkeren.
Jarenlang hebben zij leiders over heel de wereld vervangen door marionetten die naar hun ****** dansen.
Over de hele wereld is er bijna geen enkel land te vinden waar amerika geen leger of CIA basis heeft.
Amerika denkt alleen aan eigen belang.
Net als een monster met een niet te stillen honger naar meer macht, die steeds anderen opeet uit angst om zelf opgegeten te worden.
Zij zijn de oorzaak van armoede,leed,honger en oorlog in verschillende landen verspreid over alle continenten.
Hun arrogante houding en het beleid van voormalig minister van buitenlandse zaken Henry Kissinger zijn de voornaamste oorzaken van de steeds groeiende haat jegens amerika.
Naast de amerikaanse regering treft ook de amerikaanse bevolking schuld. Zij hebben jarenlang hun regeringen verkozen en gesteund. Wat mij betreft een achterlijk volk dat geen lessen trekt uit het verleden en zich superieur waant tengenover de rest.
Ze moeten acties voeren tegenover het terrorisme???
Dat ze dan beginnen met acties te voeren tegen zichzelf.
In het pentagon zitten namelijk de grootste terroristen van deze planeet.
Zij tolereren niet dat bepaalde landen massavernietigingswapens produceren of een nucleair programma hebben.
Hoe zit het met amerika zelf dan? Zij hebben genoeg massavernietigingswapens om deze hele planeet 5 maal naar de verdoemenis te helpen,maar dat kan allemaal want het is amerika.
Er is geen enkele natie die het in z'n hoofd moet halen om amerika de les te spellen of hen wat dan ook te verbieden.
Zij zullen nooit VN wapeninspecteurs toelaten in eigen land en nooit hun programma naar buiten brengen.
Zelfs europa is een lachertje voor hen. Bush verwerpt het kyoto akkoord als het ware niks is,wil een rakkettenschild bouwen en God weet nog wat meer.
Saddam mag best een gevaarlijke gek, net zoals zovele andere leiders. Doch is het niet aan amerika om hem af te zetten.
Of spelen ze nu oom agent voor de hele wereld? Het is hen slechts om de olie te doen. Sinds de golfoorlog heeft Irak de grootste olievoorraad in heel het midden-oosten.
Hier nog een interessante tekst voor de geinteresseerden.
oscar voor beste terrorist gaat naar.... (http://www.geocities.com/naffernl/nafsto09.htm)
Origineel gepost door jacko
Ik word ff helemaal schijtziek van al die commentaren hier over die 1 zijdige media, de media hier in Nederland is totaal niet op de hand van Israel, eerder pro palestijns. Hallo!!! Zijn we dr nog?
Sorry hoor maar.... ik werd ff schijtziek...
Nederland in zijn geheel is opgeslokt door $j...n drack..
Verwacht niks van je vijand. maar bestrijd hem
DINIM3AK
05-12-2002, 23:30
Origineel gepost door jacko
Ik word ff helemaal schijtziek van al die commentaren hier over die 1 zijdige media, de media hier in Nederland is totaal niet op de hand van Israel, eerder pro palestijns. Hallo!!! Zijn we dr nog?
Sorry hoor maar.... ik werd ff schijtziek...
dat jij het nog niet door hebt? jij bent echt dom! :zwaai:
de joden zitten hier jullie te gebruiken!!
een feit raak je niet kwijt! :zwaai:
Die Bush is een idioot, hij is opweg naar de afgrond. Ik ben nu benieuwd wie als eerst de afgrond bereikt, Bush, of Amerika als land zijnde.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.