Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkaanse jongeren Slachtoffers of daders?

Pagina's : [1] 2

cj_tetuani
10-07-2004, 16:13

“Marokkaanse jongeren zijn crimineel en uiterst agressief” is dat waar? Marokkaanse jongeren worden door hun ouders geslagen Marokkaanse jongeren zijn loverboys Welke vooroordelen over Marokkaanse jongeren zijn waar en welke niet? Waarom neemt de discriminatie jegens Marokkanen toe?

moppi
10-07-2004, 16:17
beiden!

tetouani79
10-07-2004, 16:29
Origineel gepost door cj_tetuani “Marokkaanse jongeren zijn crimineel en uiterst agressief” is dat waar? Marokkaanse jongeren worden door hun ouders geslagen Marokkaanse jongeren zijn loverboys Welke vooroordelen over Marokkaanse jongeren zijn waar en welke niet? Waarom neemt de discriminatie jegens Marokkanen toe? er is zoveel gepraat over deze probleem, maar niemand die doorzet en hier een eind of uberhaupt wat aan doet. er komen mensen op tv die een beetje reclame willen heben en kaarten dit aan. ze komen met woorden, maar verder komt het hellaas niet. er zijn meerdere factoren die het tot een probleem maken. er moet naar al die problemen gekeken worden. om even een paar ervan te noemen: OPVOEDING(ELK OUDER VOEDT GOED OP ZIJN EIGEN MANIER) ONTWIKKELING VAN HET KIND IN ZIJN JONGERE JAREN EN DE LOOP VAN DE PUBERTIJD. INTERESSE VAN DE OUDERS IN HET KIND.(SCHOOL, SPORTEN, LIEFDE, TIJD.............) HET KIND LOSLATEN, MAAR WEL WETEN WAT IE DOET(OOK OP STRAAT). VANAF JONGST AFAAN LERE WAT GOED EN WAT NIET GOED IS EN DE BELANGRIJKSTE VIND IK, HET KIND LEREN WAT ZIJN GELOOF IS VAN JONGST AFAAN. ZIJN GELOOF VERSTEREKEN IN ZIJN HART EN DAARMEE LEERT HIJ WAT ZIJN GELOOF VERBIEDT. er zijn nog meer zaken die het tot een probleem maken, maar volgens mij zijn dit de belangrijkste punten die er zijn. maar goed ik ben geen kenner, ik spreek van wat ik om me heen zie en vanuit mijn eigen praktijk ervaring.

dirkboy
10-07-2004, 19:49
wij marokkanen zijn niet te vergelijken met nederlanders. wij brengen heel wat mee in onze jeugd. ik heb een keer gelezen dat 85 procent van de marokkaanse jongens niet met hun vader kunnen opschieten. bijv me vrienden worden opgevoed met harde slaag, dus niet zon tikje van foei..... nee, bv:dreunen tegen de gezicht, veel ruzies, scheldwoorden waarvan je echt denkt, zegt ie dat echt tegen ze zoon? kort om vreselijk. dit maak ik ook mee met mijn vader soms of beter gezegd regelmatig..... als je dit regelmatig gebeurt dan krijg je een gevoel van **** alles , ik kan iedereen en alles aan! (je wordt hard) je wordt aggresief...... ik denk.. nee ik weet het zeker , daarom zijn de marokkaanse jongens zo. ooit zij een marokkaanse man tegen mij: onze ouders hebben nooit kunnen opvoeden en ze zullen het nooit kunnen. ik heb verschillende marokkanen ondervraagt die nu oud zijn, zij zeggen we hebben dat ook meegemaakt in onze jeugd, later zul je je vader dankbaar zijn. ik zelf weet echt niet of ik hem later dankbaar zal zijn: ik hoop het wel!

said_denhaag
10-07-2004, 19:53

Origineel gepost door dirkboy wij marokkanen zijn niet te vergelijken met nederlanders. wij brengen heel wat mee in onze jeugd. ik heb een keer gelezen dat 85 procent van de marokkaanse jongens niet met hun vader kunnen opschieten. bijv me vrienden worden opgevoed met harde slaag, dus niet zon tikje van foei..... nee, bv:dreunen tegen de gezicht, veel ruzies, scheldwoorden waarvan je echt denkt, zegt ie dat echt tegen ze zoon? kort om vreselijk. dit maak ik ook mee met mijn vader soms of beter gezegd regelmatig..... als je dit regelmatig gebeurt dan krijg je een gevoel van **** alles , ik kan iedereen en alles aan! (je wordt hard) je wordt aggresief...... ik denk.. nee ik weet het zeker , daarom zijn de marokkaanse jongens zo. ooit zij een marokkaanse man tegen mij: onze ouders hebben nooit kunnen opvoeden en ze zullen het nooit kunnen. ik heb verschillende marokkanen ondervraagt die nu oud zijn, zij zeggen we hebben dat ook meegemaakt in onze jeugd, later zul je je vader dankbaar zijn. ik zelf weet echt niet of ik hem later dankbaar zal zijn: ik hoop het wel! dat jou vader zo is wil niet zeggen dat elke vader zo is .al lijkt mijn vader spreekend ,op jou vader :giechel:

moppi
10-07-2004, 20:36
Origineel gepost door said_denhaag dat jou vader zo is wil niet zeggen dat elke vader zo is .al lijkt mijn vader spreekend ,op jou vader :giechel: said ga nederlands leren :moe:

Deliana
10-07-2004, 20:57
Origineel gepost door tetouani79 er is zoveel gepraat over deze probleem, maar niemand die doorzet en hier een eind of uberhaupt wat aan doet. er komen mensen op tv die een beetje reclame willen heben en kaarten dit aan. ze komen met woorden, maar verder komt het hellaas niet. er zijn meerdere factoren die het tot een probleem maken. er moet naar al die problemen gekeken worden. om even een paar ervan te noemen: OPVOEDING(ELK OUDER VOEDT GOED OP ZIJN EIGEN MANIER) ONTWIKKELING VAN HET KIND IN ZIJN JONGERE JAREN EN DE LOOP VAN DE PUBERTIJD. INTERESSE VAN DE OUDERS IN HET KIND.(SCHOOL, SPORTEN, LIEFDE, TIJD.............) HET KIND LOSLATEN, MAAR WEL WETEN WAT IE DOET(OOK OP STRAAT). VANAF JONGST AFAAN LERE WAT GOED EN WAT NIET GOED IS EN DE BELANGRIJKSTE VIND IK, HET KIND LEREN WAT ZIJN GELOOF IS VAN JONGST AFAAN. ZIJN GELOOF VERSTEREKEN IN ZIJN HART EN DAARMEE LEERT HIJ WAT ZIJN GELOOF VERBIEDT. er zijn nog meer zaken die het tot een probleem maken, maar volgens mij zijn dit de belangrijkste punten die er zijn. maar goed ik ben geen kenner, ik spreek van wat ik om me heen zie en vanuit mijn eigen praktijk ervaring. tetouani79, ga Nederlands leren :confused:

dirkboy
10-07-2004, 21:17
Origineel gepost door said_denhaag dat jou vader zo is wil niet zeggen dat elke vader zo is .al lijkt mijn vader spreekend ,op jou vader :giechel: tuurlijk, dat hoeft niet zo te zijn, maar die probleem komt veel voor binnen het marokkaans gezin. dat is 1 van de redenen.: opvoeding.

SCHULDIG
10-07-2004, 21:32
Origineel gepost door Carolus Snap je zelf wel hoe grappig je regelmatig bent? Mijn hond blaft altijd al als ik Said zeg! :ergleuk:

RitaMaria
10-07-2004, 21:33
Desondanks blijft Saïd2Riffie naar mijn mening een schatje.. :verliefd:

Deliana
10-07-2004, 21:45
Origineel gepost door Carolus Snap je zelf wel hoe grappig je regelmatig bent? Mijn hond blaft altijd al als ik Said zeg! Said is lief.

said_denhaag
10-07-2004, 22:52
Origineel gepost door moppi said ga nederlands leren :moe: moppi ga in de zandbak spelen of zo ,arahrash

said_denhaag
10-07-2004, 22:56
Origineel gepost door Deliana Said is lief. ja ik ben lief klopt ,als ik aan het slaap wandelen ben dan ? en ik heb ook pas geleden ontdekt dat ik ook in mijn slaap aan het chatten ben ,eerst dacht ik echt dat iemand op mijn naam aan het chatten was of zo :D

said_denhaag
10-07-2004, 22:58
Origineel gepost door RitaMaria Desondanks blijft Saïd2Riffie naar mijn mening een schatje.. :verliefd: verliefd ? je hebt gelijk elke dag zelfde eten ook niet lekker , :)

said_denhaag
10-07-2004, 23:00

Origineel gepost door Carolus Snap je zelf wel hoe grappig je regelmatig bent? Mijn hond blaft altijd al als ik Said zeg! je mag van geluk spreken dat je nog een hond heb ,die jou gezelschaap houd , :giechel: ik haat honden ,en helemaal als ze om mijn humor lachen :kwaad:

Pagina's : [1] 2