Bekijk originele versie : olie schaarste word wereldwijd probleem
bij deze wetenschap, denkt men op de wereld echt dat de u.s. op termijn vertrekken zal uit irak of het midden-oosten?
die illusie heb ik nooit gehad maar is de wereld nu echt zo dom en blind om niet in te zien dat onze maatschapij/systeem naar de bliksem gaat? alleen allah kent de toekomst maar 1+1 blijft nog steeds twee hoor
http://www.daanspeak.com/Anders07.html
(vraag de nieuwsbrief aan!).
Achmad, ik heb geprobeerd meer van Daan de Wit te vinden, maar al wat ik achterhaal is:
DaanSpeak wordt gemaakt door Daan de Wit, free lance redacteur/verslaggever voor tv-programma's en schrijver van tijdschriftartikelen.
DaanSpeak is made by Daan de Wit, free lance researcher/interviewer for tv-programs and writer of magazine articles.
Notabene van zijn eigen site. Met zoekmachines krijg ik enkel sportuitslagen en gedichtensites. :confused: Kun jij me vertellen aan welke tijdschriften en televisieprogramma's De Wit heeft meegewerkt?
Denk je trouwens niet dat de VS alleen al omdat ze Al Qaeda de olie-inkomsten niet MOGEN gunnen (Irak, Saoudie-Arabie, waar dan ook) een goede reden hebben om te blijven? Ik wel, aangezien ik geloof dat ze daarmee voor een deel MIJN veiligheid garanderen. De veiligheid die Europa mij niet kan bieden, laat staan Meneer Balkenende met zijn voertuigen bij de Schipholtunnel.
luis_in_de_pels
10-07-2004, 09:19
Over 20 jaar rijden we allemaal op brandstofcellen en gebruiken we waterstof als brandstof. En dan is de olierijke arabische wereld gedoemt tot de bedelstaf omdat ze geen inkomsten meer hebben.
Origineel gepost door luis_in_de_pels
Over 20 jaar rijden we allemaal op brandstofcellen en gebruiken we waterstof als brandstof. En dan is de olierijke arabische wereld gedoemt tot de bedelstaf omdat ze geen inkomsten meer hebben.
Vergeet de zonne energie en de windernergie niet.
Nu ja als de olielanden van nu het economisch goed aanpakken kunnen ze de structuele veranderingen voor blijven.
Dus zelf ook aan de nieuwe energiebronnen dokteren en vooral toepassen in hun landbouw en produktie.
Zelf is de mens.
@ luis: Dat is het 'best-case scenario' :D
Wij zijn maar leken en gooien er maar wat uit.
wie weet heeft de natuur meerdere energiebronnen voor ons verstopt
Dus wie zich geroepen voelt en de nodige kennis in huis heeft, ziedaar een mooie toekomst is voor hem/haar weggelegt.
Eentje die de Mensheid van de economische ondergang kan redden.
Het geestelijk verval is niet meer te stoppen. Dat geeft toch niet he? :o
SCHULDIG
10-07-2004, 21:09
Origineel gepost door achmad
aja jochie...........................20 jaar? tussen nu en twintig jaar hebben we te maken met een gigantische stijging van de olie prijs en dat percentage kan wel eens veel hoger liggen dan menigeen denkt. over twintig jaar............................mag ik je vragen waar dioe auto, die op waterstof rijd van gemaakt is? aluminium zal lekker licht zijn he? hoeveel energie word gebruikt om van ertsen die structuur en vorm te verkrijgen alvorens die op het chassis gezet word? waar word dat chassis van gemaakt en waar komt de energie vandaan voor de productie daarvan? en alle kunstof onderdelen binnenin de auto, heeft dat geen olie nodig of denk je dat de hoge heren in het witte huis alle fabrieken binnen 20 jaar op waterstof hebben draaien?
wake up man en vraag je af warom de heren van stand zichzelf zoveel verrijken...........................zullen we het maar niet hebben over de chinesen die een derde van de wereld bevolking uitmaken en een permanente economische groei hebben van ruim 10% vergeet niet dat die economie alle afval importeren en daarmee de prijs daarvan ook weer omhoog drijven (zoals staal en papier) nee jongen, 20 jaar...........niet alleen auto's rijden op olie.
:goedzo:
SCHULDIG
10-07-2004, 21:10
Origineel gepost door Erwin
@ luis: Dat is het 'best-case scenario' :D
:rolleyes:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.