Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Schadevergoeding

Pagina's : [1] 2

Alotofquestions
05-04-2010, 22:30

Dag dames, Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen. Ik zit met het volgende probleem. Mijn zoontje speelde laatst op school met de kinderen buiten. De kinderen gooien met sneeuwballen naar elkaar. Mijn zoontje raakte een klasgenoot en nu is zijn bril stuk. Deze klasgenoot vraagt mij nu het een en ander te vergoeden. Maar hier heb ik geen geld voor. Ik vind ook dat het een beetje eigen risico is van het kind zelf. Als je met sneeuwballen gaat zitten gooien moet je je bril afdoen, net als bij gymles. Toch? Nu dwingen zij mij om de bril te vergoeden. Zij kunnen geen aanspraak maken op agis, omdat dit de tweede keer is dat ze hem repareren binnen een bepaalde termijn. Weten jullie of ik dit moet betalen of dat ik kan weigeren. De school en de ouders van dit kind zetten mij onder druk. Ik hoor graag van jullie.. Wa3alaikoum salam. Alotofquestions..

RedRoses
05-04-2010, 22:39
Dag dames, Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen. Ik zit met het volgende probleem. Mijn zoontje speelde laatst op school met de kinderen buiten. De kinderen gooien met sneeuwballen naar elkaar. Mijn zoontje raakte een klasgenoot en nu is zijn bril stuk. Deze klasgenoot vraagt mij nu het een en ander te vergoeden. Maar hier heb ik geen geld voor. Ik vind ook dat het een beetje eigen risico is van het kind zelf. Als je met sneeuwballen gaat zitten gooien moet je je bril afdoen, net als bij gymles. Toch? Nu dwingen zij mij om de bril te vergoeden. Zij kan geen aanspraak maken op agis, omdat dit de tweede keer is dat ze hem repareert binnen een bepaalde termijn. Weten jullie of ik dit moet betalen of dat ik kan weigeren. De school en de ouders van dit kind zetten mij onder druk. Ik hoor graag van jullie.. Wa3alaikoum salam. Alotofquestions.. heb je geen aansprakelijkheidsverzekering? zit meestal bij de inboedelverzekering.... altijd handig als je kids hebt. ik zou het echt niet weten of je kunt weigeren maar ze kunnen je toch niet dwingen, lijkt mij?

miss-Dior
05-04-2010, 22:48
als het tijdens schooltijden is gebeurt valt het onder de aansprakelijkheid van school.

Alotofquestions
05-04-2010, 22:52
heb je geen aansprakelijkheidsverzekering? zit meestal bij de inboedelverzekering.... altijd handig als je kids hebt. ik zou het echt niet weten of je kunt weigeren maar ze kunnen je toch niet dwingen, lijkt mij? Ik weet het niet. Mijn man regelt al deze zaken, maar hij is al een aantal maanden foetsie.. :( Hij zit in Marokko en ik kan hem niet bereiken.. Ze zeggen je moet kijken of je het via verzekering kan doen en anders uit eigen zak betalen. Alle directrices zijn erbij gehaald. Ik leek net een crimineel :traan1:

Alotofquestions
05-04-2010, 22:53

als het tijdens schooltijden is gebeurt valt het onder de aansprakelijkheid van school. Echt? Kun je me daar iets meer over vertellen? Want dat hebben ze mij niet verteld? :o

faisha
05-04-2010, 23:00
Dag dames, Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen. Ik zit met het volgende probleem. Mijn zoontje speelde laatst op school met de kinderen buiten. De kinderen gooien met sneeuwballen naar elkaar. Mijn zoontje raakte een klasgenoot en nu is zijn bril stuk. Deze klasgenoot vraagt mij nu het een en ander te vergoeden. Maar hier heb ik geen geld voor. Ik vind ook dat het een beetje eigen risico is van het kind zelf. Als je met sneeuwballen gaat zitten gooien moet je je bril afdoen, net als bij gymles. Toch? Nu dwingen zij mij om de bril te vergoeden. Zij kan geen aanspraak maken op agis, omdat dit de tweede keer is dat ze hem repareert binnen een bepaalde termijn. Weten jullie of ik dit moet betalen of dat ik kan weigeren. De school en de ouders van dit kind zetten mij onder druk. Ik hoor graag van jullie.. Wa3alaikoum salam. Alotofquestions.. salam zuster, je kan inderdaad aansprakelijk worden gesteld voor wat je kind stuk maakt, dat het ander kind ook sneeuwballen gooit zegt weinig over de aansprankelijkheid van de andere ouders. wat je moet nagaan is of je familieverzekering hebt? indien wel gaan ze zelf na of zij gaan betalen of het school. het kan zijn dat zij binnen en van en naar school de verzekering van het school moet tussen komen. maar ik vrees dat zij gelijk hebben, de ouders moeten door jou vergoed worden omdat het door je kind gedrag is, hun familieverzekering kan je voor het gerecht brengen. je kan info opvragen aan je brandverzekeringmaatschapy indien je geen familiale hebt. ( je komt wel niet in aanmerking voor de terugbetaling) succes hi

miss-Dior
05-04-2010, 23:03
google gewoon wat er onder school verzekering valt. wat een excuus mijn man regelt alles, je moet thuis toch wel een of ander brief hebben wat op een verzekering lijkt. of zeg gewoon wij zijn niet verzekerd!! ga naar een rechtswinkel is gratis advies, in elk gemeente moet je wel zo iets hebben.

N_a_i_m_A
05-04-2010, 23:13
als het tijdens schooltijden is gebeurt valt het onder de aansprakelijkheid van school. Klopt! Ik zou de school ook aansprakelijk stellen voor hetgeen dat gebeurd is. Niet zo makkelijk mee ingaan. Het is anderzijds ook hun verantwoordelijkheid. ;)

Alotofquestions
05-04-2010, 23:13
salam zuster, je kan inderdaad aansprakelijk worden gesteld voor wat je kind stuk maakt, dat het ander kind ook sneeuwballen gooit zegt weinig over de aansprankelijkheid van de andere ouders. wat je moet nagaan is of je familieverzekering hebt? indien wel gaan ze zelf na of zij gaan betalen of het school. het kan zijn dat zij binnen en van en naar school de verzekering van het school moet tussen komen. maar ik vrees dat zij gelijk hebben, de ouders moeten door jou vergoed worden omdat het door je kind gedrag is, hun familieverzekering kan je voor het gerecht brengen. je kan info opvragen aan je brandverzekeringmaatschapy indien je geen familiale hebt. ( je komt wel niet in aanmerking voor de terugbetaling) succes hi Ik snap het. Maar je zou toch denken dat het risico is. Hij heeft zijn bril niet express stuk gemaakt. Ze waren aan het spelen en opeens bril stuk. Kan gebeuren toch? Ik ga even zoeken in de papieren van mijn man. Dank je wel zuster voor je informatie volle reactie. Moge Allah je hiervoor belonen insha'Allah. :kus:

Alotofquestions
05-04-2010, 23:14
Klopt! Ik zou de school ook aansprakelijk stellen voor hetgeen dat gebeurd is. Niet zo makkelijk mee ingaan. Het is anderzijds ook hun verantwoordelijkheid. ;) Ook als het middelbare school betreft?

Alotofquestions
05-04-2010, 23:14
google gewoon wat er onder school verzekering valt. wat een excuus mijn man regelt alles, je moet thuis toch wel een of ander brief hebben wat op een verzekering lijkt. of zeg gewoon wij zijn niet verzekerd!! ga naar een rechtswinkel is gratis advies, in elk gemeente moet je wel zo iets hebben. Dank je wel voor je advies.

Antie_aahmoesch
09-04-2010, 12:00
Dag dames, Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen. Ik zit met het volgende probleem. Mijn zoontje speelde laatst op school met de kinderen buiten. De kinderen gooien met sneeuwballen naar elkaar. Mijn zoontje raakte een klasgenoot en nu is zijn bril stuk. Deze klasgenoot vraagt mij nu het een en ander te vergoeden. Maar hier heb ik geen geld voor. Ik vind ook dat het een beetje eigen risico is van het kind zelf. Als je met sneeuwballen gaat zitten gooien moet je je bril afdoen, net als bij gymles. Toch? Nu dwingen zij mij om de bril te vergoeden. Zij kunnen geen aanspraak maken op agis, omdat dit de tweede keer is dat ze hem repareren binnen een bepaalde termijn. Weten jullie of ik dit moet betalen of dat ik kan weigeren. De school en de ouders van dit kind zetten mij onder druk. Ik hoor graag van jullie.. Wa3alaikoum salam. Alotofquestions.. Vanuit je aansprakelijkheidsverzekering kun je deze laten vergoeden.

miszbruidje
09-04-2010, 13:03
Zoals eerder is gezegd, je aansparakelijkheidsverzekering kan dit voor je vergoeden. Naar mijn weten kan je de school niet aansprakelijk stellen aangezien jouw zoontje, ongeacht per ongeluk of express, de bril stuk heeft gemaakt en niet de school. Dus als ik jou was zou ik eens goed alle papieren bij elkaar zoeken en je verzekringsmaatschappij contacteren.

vrouw1983
09-04-2010, 13:29
als het op school is gebeurd dan os de school aansprakelijk en ze kunnen je niks dwingen je moet niks je kan ook zeggen ja sorry ik kan het nu niet betalen of kijk anders wat je wilt doen maar 1 ding meid je moet niks normaal is de school aansprakelijk als het onder schooltijd is gebeurd en ja die jongen had beter zijn bril kunnen af doen

faisha
10-04-2010, 18:11

als het op school is gebeurd dan os de school aansprakelijk en ze kunnen je niks dwingen je moet niks je kan ook zeggen ja sorry ik kan het nu niet betalen of kijk anders wat je wilt doen maar 1 ding meid je moet niks normaal is de school aansprakelijk als het onder schooltijd is gebeurd en ja die jongen had beter zijn bril kunnen af doen hoe oud ben je? dit is een zeer naief opmerking. zei kunnen je wel dwingen, ooit gehoord van deurwaarders en beslaglegging op loon. het begint met een schuldsaldo van 400 euro voor en bril en eindigt met 2000 euro wanneer de loon van de advocaten , deurwaarders, en % ten. er bijkomen. de verzekeringskantoor van de andere ouders zal haar geld krijgen .

Pagina's : [1] 2