Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : voor de ongelovigen of andersdenkenden...

Pagina's : [1] 2 3 4

LZN
09-07-2004, 23:31

religies...ik vraag me af wat heb je eraan? niemand weet of het waarheid is of door mensen zelf verzonnen is. ikzelf geloof meer het laatste. hoe kunnen bijv. mensen geloven in engeltjes? een engel op je linkerschouder die opschrijft wat je goed doet en de andere engel op de rechterschouder die opschrijft wat je fout doet (als je binnen 6 uur niet om vergiftenis vraagd). het enigste waar volgens mij engeltjes bestaan is in de efteling :D hoe kunnen sommige mensen geloven dat maria zwanger was van jozef. hun kind jezus christus blijkt later ineens de zoon van god te zijn (bij christenen althans)? hoe kunnen anderen mensen geloven in schepsels met 6 armen of een olifantenslurf (hindoes)? persoonlijk denk ik dat religie een spelletje is van macht en geld. geld aftroggelen van mensen en mensen bang maken. een zogenaamd houvast voor mensen. waarom hebben mensen eigenlijk regeltjes nodig om goed te kunnen leven. elk normaal denkend mens weet toch zeker wel het verschil tussen goed of kwaad, tussen vrienden zijn met iemand of iemand vermoorden? god bestaat dat geloof ik wel. absoluut, maar ik zie het als een energie. erover filosoferen vindt ik opzich al een religie. ik vraag me af of er meer mensen zijn die ook zo denken als mij...ik zou graag met jullie erover willen discusieren! beslama..

amina01
09-07-2004, 23:40
Origineel gepost door Sharmuta religies...ik vraag me af wat heb je eraan? niemand weet of het waarheid is of door mensen zelf verzonnen is. ikzelf geloof meer het laatste. hoe kunnen bijv. mensen geloven in engeltjes? een engel op je linkerschouder die opschrijft wat je goed doet en de andere engel op de rechterschouder die opschrijft wat je fout doet (als je binnen 6 uur niet om vergiftenis vraagd). het enigste waar volgens mij engeltjes bestaan is in de efteling :D hoe kunnen sommige mensen geloven dat maria zwanger was van jozef. hun kind jezus christus blijkt later ineens de zoon van god te zijn (bij christenen althans)? hoe kunnen anderen mensen geloven in schepsels met 6 armen of een olifantenslurf (hindoes)? persoonlijk denk ik dat religie een spelletje is van macht en geld. geld aftroggelen van mensen en mensen bang maken. een zogenaamd houvast voor mensen. waarom hebben mensen eigenlijk regeltjes nodig om goed te kunnen leven. elk normaal denkend mens weet toch zeker wel het verschil tussen goed of kwaad, tussen vrienden zijn met iemand of iemand vermoorden? god bestaat dat geloof ik wel. absoluut, maar ik zie het als een energie. erover filosoferen vindt ik opzich al een religie. ik vraag me af of er meer mensen zijn die ook zo denken als mij...ik zou graag met jullie erover willen discusieren! beslama. Groot gelijk, het gaat hier om geld. Iedere maand geef ik mijn loon af, omdat ik geloof. Zouden ze me bedriegen?

Nassimatje
10-07-2004, 00:08
Zo dacht ik vroeger ook. Ramadan is bedoelt om te voelen hoe de arme mensen leefden. Maar ik vond dat de grootste onzin die er maar bestond. Dus ik at heel Ramadan. Je mag geen varkensvlees eten. Ik vond het lekker. Als je schapenvlees mocht eten, waarom geen varkensvlees. Je mag geen vriendje hebben. Nou daar was ik het helemaal niet mee eens. Dus vanaf mijn 11de al een vriendje. Maar dat kwam meer doordat ik tussen 2 godsdiensten werdt opgevoed. Mijn opa en oma waren zwaar christelijk. Mijn moeder is Islamitisch. Dus ik was nogal verdwaald. Ik wist niet wat ik moest geloven. Ik geloofde in Jezus, maar Mohammed vond ik ook wel geloofwaardig overkomen. Ik heb denk ik de bijbel vaker gelezen dan de Koran. Maar tussen die 2 kom ik echt niet uit. De bijbel is net een leuke sprookje ( vind ik ) De Koran is meer gebaseerd op feiten. Uiteindelijk heb ik toch kunnen kiezen. ik heb me de laatste tijd erg verdiept in de Islam. Het is mooi om meer er van te weten. En El Hamdoellilah probeer ik nu een goeie Moslima te zijn. Dus ik zou zeggen, verdiep je ergens in en je zal er achter komen

loubna321
10-07-2004, 00:11
Ik denk er precies zo over. Ik geloof wel in god maar niet in de islamitische/christelijke zin

Nassimatje
10-07-2004, 19:48

Origineel gepost door Sharmuta Kun je je net zo goed gaan verdiepen in sprookjes of in marsmannetjes! :D Mensen verdiepen zich in zoveel dingen. Maar of ze daar in geloven is nog maar de vraag. :)

naoual1985
10-07-2004, 21:08
Salaam Ik heb altijd wel gelooft, omdat ik da van huis uit heb meegekregen. Ik heb me wel heel vaak afgezet en afgevraagd, waarom? Maar ik heb al mijn antwoorden gevonden en rust in het geloof.

naoual1985
10-07-2004, 21:12
[QUOTE]Origineel gepost door Nassimatje [B]Zo dacht ik vroeger ook. Ramadan is bedoelt om te voelen hoe de arme mensen leefden. Maar ik vond dat de grootste onzin die er maar bestond. Dus ik at heel Ramadan. Je mag geen varkensvlees eten. Ik vond het lekker. Als je schapenvlees mocht eten, waarom geen varkensvlees. Je mag geen vriendje hebben. Nou daar was ik het helemaal niet mee eens. Dus vanaf mijn 11de al een vriendje. Je mag geen varkenvlees eten, omadt varkensvlees giftig wordt zodra je het te lang in de zon laat... en allah swt wil niet dat we ziek worden dus heeft hij het verboden ( joden mogen trouwens ook geen varkensvlees eten) en het is een onrein dier die alles eet. Waarom je geen vriendje mag lijkt me duidelijk, al is het soms heel moeilijk vooral als je jong bent.

naoual1985
10-07-2004, 21:14
Origineel gepost door loubna321 Ik denk er precies zo over. Ik geloof wel in god maar niet in de islamitische/christelijke zin Doe je dan ook niet aan de Ramadan enz. ?

grendel
10-07-2004, 21:15
Geloof wat je wil. Volg je hart en ziel. Veel tijd heb je niet. 1 ding hebben alle religies gemeen. We gaan allemaal dood. Tot dat moment probeer ik tot het maximale te leven :D (een 2e kans krijg ik niet).

naoual1985
10-07-2004, 21:18
Origineel gepost door grendel Geloof wat je wil. Volg je hart en ziel. Veel tijd heb je niet. 1 ding hebben alle religies gemeen. We gaan allemaal dood. Tot dat moment probeer ik tot het maximale te leven :D (een 2e kans krijg ik niet). Ben je niet bang om dood te gaan?

Chrifa
10-07-2004, 21:19
Ohhh mijn God niet te geloven....insahAllah zullen jullie niet zo sterven maar op triq Allah meer kan ik niet zeggen!!

grendel
10-07-2004, 21:21
Origineel gepost door naoual1985 Ben je niet bang om dood te gaan? Nee. Niemand heeft me trouwens ooit gevraagd of ik het leuk zou vinden om geboren te worden.

RitaMaria
10-07-2004, 21:30
Ik ben vegetariƫr.. :)

Deliana
10-07-2004, 21:35
Origineel gepost door RitaMaria Ik ben vegetariƫr.. :) Maar wel weer met een niet moslim getrouwd, zo zie je maar, je doet het nooit goed.

RitaMaria
10-07-2004, 21:36

Christiano Ronaldo .. :Iluvu: :verliefd: :Iluvu:

Pagina's : [1] 2 3 4