Bekijk originele versie : Help mijn vriendin verminkt haar zelf.
Onbekende_heks
04-04-2010, 15:05
Ik werd vandaag gebeld door mijn vriendin, en ze begon te huilen aan lijn omdat ze een groot probleem heeft. Ze was einde raad door het feit dat ze dingen doet die normaal gesproken niet kunnen gezien worden als normaal. Hier heb ik het over dat ze zichzelf verminkt. Ze weet zelf dat dit helemaal gestoord is, maar zodra ze het bloed ziet stromen krijgt ze hier een kick van. Ik weet bij god niet hoe ik haaar moet helpen en heb haar 6848 keer uitgelegt dat dit haram is wat ze doet. Het begon allemaal bij haar moeder, ze had ruzie met haar moeder en haar moeder heeft door haar boosheid een glas op de grond gegooid. Toen haar moeder weg was moest ze de glasscherven opruimen maar plots kreeg ze de neiging om in haar zelf te snijden. Hierdoor is het eigenlijk begonnen. Dit is een hele serieuze topic en ik weet echt niet hoe ik haar moet helpen heeft iemand goede advies?
Sugarfree-
04-04-2010, 15:26
Neem haar mee naar de huisarts. Dit meen ik ze heeft hulp nodig van deskundige die stuurt haar vast door naar een psychiater
babydoll
04-04-2010, 15:28
zo te zien lijdt ze aan borderline, dat is een persoonlijkheidstoornis.
Meskiena echt erg, help haar om hulp te zoeken bij deskundigen.
Ze moet met haar emoties kunnen omgaan. Door zichzelf te snijden verzacht ze haar innerlijke pijn....
Moge Allah haar helpen en jouw zegenen voor je steun
Onbekende_heks
04-04-2010, 15:30
Neem haar mee naar de huisarts. Dit meen ik ze heeft hulp nodig van deskundige die stuurt haar vast door naar een psychiater
Maar dat kan ik niet. :(
zo te zien lijdt ze aan borderline, dat is een persoonlijkheidstoornis.
Meskiena echt erg, help haar om hulp te zoeken bij deskundigen.
Ze moet met haar emoties kunnen omgaan. Door zichzelf te snijden verzacht ze haar innerlijke pijn....
Moge Allah haar helpen en jouw zegenen voor je steun
Amien. :(
Onbekende_heks
04-04-2010, 15:34
Makkelijker gezegt dan gedaan..
Sugarfree-
04-04-2010, 15:34
Tuurlijkwel sleur haar mee naar de huisarts:) en maak een afspraak meid
Onbekende_heks
04-04-2010, 16:12
Juist nĂș moet je er voor haar zijn. En niet alleen qua woorden, maar ook qua daden. Neem haar mee, desnoods haal je haar thuis op en ga je met haar mee naar de huisarts.
Makkelijk gezegt dan gedaan..
Weet niet of een huisarts wat met zo'n probleem kan, de pijn die ze veroorzaakt door in zich zelf te snijden ziet ze volgens mij als een afleiding van haar probleem..
Ze moet echt opnieuw leren met een probleem om te gaan en als jouw hulp niet genoeg is zou ik toch om wat verserking vragen (psychologe)
sousou1988
04-04-2010, 16:22
Als je nu niets gaat doet..... dan zul je daar de rest van je leven spijt van hebben.... Het kan elk moment fout gaan ik heb het zelf meegemaakt.
Ik zou haar familie op de hoogte brengen en zeggen dat jullie dan samen hulp moeten gaan zoeken voor dit meisje..
Je ziet nu ook dat ze zichzelf wat kan aandoen.. ze heeft zichzelf niet meer onder controle..
Want je zegt nl makkelijker gezegd dat gedaan.. tis iniedergeval beter dat je iets doet dan niets en wachten tot ZIJ je het makkelijker maakt dat gaat helaas niet.....Ga naar de dokter of bel de dokter dat hij naar haar toe gaat.
Khair Inshallah....
MoslimaRose
04-04-2010, 18:15
Makkelijk gezegt dan gedaan..
En jij moet het zo zien (als vriendin zijnde): makkelijker gedaan dan gezegd. Ik kan me voorstellen dat het niet zomaar gaat en dat het moeilijk voor je is, maar de spijt en vele vragen die je met de rest van je leven zal meedragen, is vrijwel ondragelijk, als je helemaal niets doet.
Zeytouni
04-04-2010, 18:18
JE moet haar voor een spiegel plaatsen, en jou vertellen wat er met haa aan de hand is.. En vervolgens gewoon in de spiegel blijven kijken..
Als zij in tranen barst, gewoon ervor zorgen dat zij haarzelf ziet huilen. Zo wordt zij ervan bewust dat zij haar zelf pijn doet..
Het is het proberen waard..
Hoe onzinnig het ook klinkt..
Het heeft mijn vriendin geholpen, en je moet haar steunen mocht ze weer terugvallen.
Laat haar ook de wereld zien, dus dat zij niet de enige is die lijdt.
en dat de wereld mooi is. En overal een oplossig voor is..
Maar ze moet haar angsten voor ogen zien, om het te kunnen overwinnen.
Ik werd vandaag gebeld door mijn vriendin, en ze begon te huilen aan lijn omdat ze een groot probleem heeft. Ze was einde raad door het feit dat ze dingen doet die normaal gesproken niet kunnen gezien worden als normaal. Hier heb ik het over dat ze zichzelf verminkt. Ze weet zelf dat dit helemaal gestoord is, maar zodra ze het bloed ziet stromen krijgt ze hier een kick van. Ik weet bij god niet hoe ik haaar moet helpen en heb haar 6848 keer uitgelegt dat dit haram is wat ze doet. Het begon allemaal bij haar moeder, ze had ruzie met haar moeder en haar moeder heeft door haar boosheid een glas op de grond gegooid. Toen haar moeder weg was moest ze de glasscherven opruimen maar plots kreeg ze de neiging om in haar zelf te snijden. Hierdoor is het eigenlijk begonnen. Dit is een hele serieuze topic en ik weet echt niet hoe ik haar moet helpen heeft iemand goede advies?
Verwijs haar door naar de huisarts. Dit is een bekend probleem. Jij kunt weinig voor haar betekenen. En je kunt miljoen keer zeggen dat het haram is, daar staat zo iemand niet voor open. Ze is ziek. En moet geholpen worden. Door mensen die daarvoor gestudeerd hebben.
Weet niet of een huisarts wat met zo'n probleem kan, de pijn die ze veroorzaakt door in zich zelf te snijden ziet ze volgens mij als een afleiding van haar probleem..
Ze moet echt opnieuw leren met een probleem om te gaan en als jouw hulp niet genoeg is zou ik toch om wat verserking vragen (psychologe)
Een huisarts is de persoon die zo iemand kan doorverwijzen.
Onbekende_heks
04-04-2010, 20:08
up
Moslima_90
08-04-2010, 22:22
Asselaamou alaikoem,
Ar-Rokya Shar3iya, een islamitische geneezingswijze vanuit de Koran en de Sunnah. Is bedoeld voor allerlei ziektes.
Mocht je meer te weten willen komen over hoe en wat kun je mij insha Allah via PM benaderen.
Moge Allah haar genezen,
ameen;)
Wa alaikoemselaam.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.