Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Need some help...

Pagina's : [1] 2

selmo
09-07-2004, 18:09

Salaam iedereen, Ik heb een vraag voor jullie en hoop da iemand me daarmee zal helpen, om zo een nicht van me te kunnen steunen, ze kent een jongen, ze zien elkaar bijna elke dag ze werken samen in een winkel, ze weet da hij haar wilt en zij wilt hem ook, die jongen had dat aan zijn moeder verteld, maar die moeder kent haar ni en zei meteen nee tegen haar zoon, hij heeft dat tegen mijn nicht gezegd en zij vroeg hem waarom zijn moeder da ni wil en hij zei dat zijn moeder wilt da hij met zijn nicht zal trouwen die in marokko is en al jaren op hem wacht, die jongen gaat over een paar weken naar marokko en hij heeft schrik da hij terug zal keren met zijn nicht, een paar jaren terug heeft hij veel dingens daar meegemaakt dus hij geloofd ook in voodoo, dus de schrik die hij heeft is da hij zijn eigen ni zal zijn.... en mijn nicht weet dat ook, ze weet echt ni wa die jongen moet doen om zijn moeder te overtuigen, hij heeft een heel strenge moeder (en de vader van die jongen is onder sloef, dus hij heeft ook ni veel te zeggen) wie heeft dit ook ooit megemaakt of mss weet wat die jongen moet doen, zodat zijn moeder hem de kans geeft om zijn eigen vrouw te kiezen???? ( wat ik nog wel wil zegge is da ze ni samen zijn, dus ze hebben geen relatie voor da sommige zullen beginnen met de les zahma voor te lezen eh)

selmo
09-07-2004, 19:20
Hij heeft ni schrik voor zijn moeder dat ze hem voodoo zal doen maar zijn familie daar in marokko. Maar hoe zal hij zijn moeder overtuigen dat hij mss de vrouw van zijn dromen heeft gevonden en dat ze hem die kans toch geeft ?

Habibinur
09-07-2004, 20:10
Wielie! Ik zou niet naar marokko gaan en zijn moeder maar even duidelijk laten weten dat hij zelf zal kiezen met wie hij trouwt F*ck zijn nicht! Niks mee te maken.

lhouceimagirl1
09-07-2004, 21:28
en waarom gaat ie naar marokko? en als hij zo graag naar maroc wilt dan hoef hij tog niet naar zijn nicht ofzo te gaan? of hij kan ook met zijn nicht praten dat ie haar als een zusje ziet en dat ie met een meisje uit nl wil. wat shour met shour is puur onzin.... 3la zwakke smoes

eYesha
09-07-2004, 21:33

hij moet oppassen met wat hij drinkt een eet want daar komt of doen ze die voodoo..ik hoop dat allah hem makkelijk maakt inshallah :zwaai:

MocrowGirlBella
09-07-2004, 22:03
Origineel gepost door eYesha hij moet oppassen met wat hij drinkt een eet want daar komt of doen ze die voodoo..ik hoop dat allah hem makkelijk maakt inshallah :zwaai: Yah inderdaad :zwaai:

selmo
09-07-2004, 22:13
Omdat hij mee moest gaan van zijn moeder, hij heeft ook verlof en dus heeft zij besloten om hem mee te nemen. Zijn familie komen altijd bij hen opzoek wanneer ze in marokko zijn aangekomen, zahma hen helpen enz ge kent da wel, "zakkendragers" het ergste is als hij hen verteld dat hij iemand kent, gaan ze zeker erin, hoor die zijn nicht is de dochter van de zus van zijn moeder, dus daarom dat die moeder da ook wilt da hij met zijn nicht trouwt, omdat zij denkt da zij de geschikte vrouw voor haar zoon is, zahma die is in marokko opgegroeid en weet hoe ze het huishouden moet doen enz.....

lhouceimagirl1
09-07-2004, 23:29
Origineel gepost door selmo Omdat hij mee moest gaan van zijn moeder, hij heeft ook verlof en dus heeft zij besloten om hem mee te nemen. Zijn familie komen altijd bij hen opzoek wanneer ze in marokko zijn aangekomen, zahma hen helpen enz ge kent da wel, "zakkendragers" het ergste is als hij hen verteld dat hij iemand kent, gaan ze zeker erin, hoor die zijn nicht is de dochter van de zus van zijn moeder, dus daarom dat die moeder da ook wilt da hij met zijn nicht trouwt, omdat zij denkt da zij de geschikte vrouw voor haar zoon is, zahma die is in marokko opgegroeid en weet hoe ze het huishouden moet doen enz..... tfoeeee, ik haat ouders die zo dom denken :kwaad: ook al willen ze het beste voor hun kind, maar hij kan zeggen dat ie geen vrij kan krijgen van werk en dan kan ie later gaan als zijn moeder terug komt. wens jou nich veel succes meskina

NADORIA81
09-07-2004, 23:30
he meid ik zou zeggen als ze elkaar echt willen dan moeten ze er ook echt voor gaan, zijn moeder kan toch niet bepalen met wie hij trouwt en bovendien is dat haram! als hij die meid echt wil dan vecht hij ervoor en uiteindelijk kan zijn moeder hem echt niet tegen houden hoor! en is hij bang voor shour dat begrijp ik volkomen dan moet hij vooral niet naar marokko gaan, want dan komt hij zeker met zijn nicht aan zijn zij terug!! en trouwens shour kunnen ze altijd bij hem doen of hij nou hier of daar is, vooral als ze zijn foto's hebben enzo! en moeders kunnen dat ook doen bij hun zoons hoor vooral als het om trouwen met hun familie gaat! Meid als hij jou nicht echt wil dan moet hij niet naar marokko gaan en dan moet hij maar een keer hard zijn tegen zijn moeder en haar gewoon duidelijk maken dat hij niet met zijn nicht gaat trouwen maar met een meid waarvan hij houd en als zijn moeder merkt dat hij dat meent dan stemt ze echt wel mee in want dan is ze bang om haar zoon kwijt te raken en hij moet jou nicht een keer meenemen naar haar toe en dan kan ze geen kant meer op!!!!!!! ALS ZE VAN MEKAAR HOUDEN EN ELKAAR ECHT WILLEN DAN MOETEN ZE ERVOOR VECHTEN, HOE MOEILIJK HET OOK KAN ZIJN MAAR INSCHALLAH IS HET DE MOEITE WAARD!!!!!! EN MEID BEDENK WEL DAT HET ALLEMAAL EL MEKTAB IS!!!!!!!! IK WENS JULLIE HEEL VEEL STERKTE EN INSCHALLAH KOMT HET GOED, HOU ONS OP DE HOOGTE!!!!!!!!

selmo
10-07-2004, 19:35
Thx, ik zal jullie zeker op de hoogte houden.... xxx

selmo
10-07-2004, 20:39
Maar toch is het zo...

Kaatje
10-07-2004, 21:10
Heeft hij geen broer(tje) of zus(je) aan wie hij dit hele verhaal kan vertellen en erbij zeggen dat wanneer zij vermoeden dat er shor in het spel is dat zij hem naar een fkie brengen??

hayatoe
10-07-2004, 22:58
Origineel gepost door naima_dabombie asalaam aleikum. wat een erge verhaal :( . Ik vind het echt jammer dat twee mensen niet bij elkaar kunnen zijn door wat andere er van vinden. ik wist niet dat er ook mannen zijn die gedwongen worden om te gaan trouwen ik d8 altijd dat het de vrouwen zijn die gedwongen worden om te gaan trouwen met iemand in de familie of met iemand uit marokko. Maar die jonge moet nooit vergeten dat het zijn moeder is, de liefde voor zijn moeder blijft eeuwig en de liefde voor een ander kan ooit eens minder worden. HIj moet nooit vergeten dat onder de voeten van zijn moeder het paradijs ligt. dus wij als mensen moeten hem niet gaan aanmoedigen om voor dat meisje te kiezen. Er mag eigenlijk helemaal geen eens een keuze tussen zijn moeder en dat meisje zijn. Maar wat zijn moeder doet is ook niet goed te spreken het is jouw leven jij blijft met die vrouw zonder dat je het wilt. niemand trouwt omdat de andere het wil, je trouwt omdat je het zelf wil alhamdoelillah; het is jouw leven je bepaalt wat er gebeurt. Een huwelijk is geen spelletje, je trouwt inshallah 1 keer in je leven. zoals vele zeggen: de huwelijk is het begin van je verdere leven inshallah. Het is ook haram voor die moeder om haar zoon of dochter te gaan dwingen om te gaan trouwen met iemand die hij of zij helemaal niet wilt. Misschien moet die neef hadiths daarover zoeken en in de koran gaan zoeken over het huwelijk en wat een huwlijk eigenlijk betekent. Misschien open je haar ogen daarmee, want ze denkt dat ze nu het goede voor haar zoon doet. Dat is dus helemaal niet waar. En als die bullshit over die sgoor, is helemaal niet goed te spreken. Als die moeder nu niet weet dat al die spreuken enzo haram is dan kan ik me wel voorstellen dat ze ''de dwang in een huwelijk'' ook niet weet dat het haram is. MOGE ALLAH HAAR VERGEVEN EN MOGE ALLAH HAAR OGEN OPENEN EN HAAR ZOON ALLE ZEGENINGEN GEVEN VAN EEN LANG STAAND HUWLIJK. aslaam aleikum Mooi gesproken meid ben het er helemaal met je mee eens!!! En inshallah komt alles Goed tussen hun beiden.........

Pagina's : [1] 2