Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : de waarheid islam of christendom?click hier kost je niks!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38

LZN
09-07-2004, 16:33

salaam alaykom warahmatoellah wabarakhatoeh beste broeders en zusters, ik snap een ding niet waarom kiezen mensen voor de christendom ik heb aan veel christenen gevraagd maar zij zeggen ik heb er voor gekozen omdat me ouders ook christenen zijn dus wordt ik het ook maar ze denken er niet eens over na.zoals in de koran staat : 6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven. ik snap niet dat er zo veel bewijzen zijn dat islam de ware geloof is en dat er nog veel mensen zijn die christenen worden natuurlijk zijn er veel christenen moslim(a)s geworden maar toch er zijn veel mensen die kiezen b.v christendom en als je vraagt waarom dan weten ze het niet. :confused: dus zijn er mischien christenen die willen vertelen waarom ze voor het christendom hebben gekozen? ik hoop het want als ik het ergens anders vraag dan reacheren ze er niet eens op :( en als er mensen zien de erover willen praten moeten ze dat melden want ik heb een paar dingen waarover ik vragen heb en over wil discuseren :cool: wasalaam alaykom :zwaai: :zwaai: warahmatoellah wabarakhatoeh.

tonk
09-07-2004, 16:38
Ik denk dat voor de meeste moslims net zo goed geldt dat ze moslim zijn omdat hun ouders dat ook zijn.

Tijn
09-07-2004, 16:55
99% van de gelovigen geloofd ergens in omdat hun ouders daar toevallig ook in geloofden....noem `t maar kortzichtig ;) .....Was jij als Morokkaanse baby door een Limburgs echtpaar geadopteerd, dan was je nu waarschijnlijk Katholiek geweest ;) (Een gelovigen kan immers nooit objectief oordelen over een andere religie, omdat daarmee het eigen geloof wordt verloochend)

tonk
09-07-2004, 17:00
Of een religie al dan niet de waarheid verkondigt over het ontstaan van het heelal lijkt mij weinig relevant wanneer je een keuze maakt voor een geloof. Het gaat er toch meer om of de god(en) van het geloof je aanstaan, of je je kunt vinden in de regels die erbij horen, of je je thuisvoelt bij de geloofsgenoten en in de kerk/moskee/tempel. Je moet je prettig voelen bij een geloof. Lijkt mij tenminste, maar ik ben niet gelovig. Mocht ik gelovig worden, dan zou ik ook eerder kiezen voor een liberale vorm van het christendom (een tak die normaal doet over homoseksualiteit) dan voor de islam.

tonk
09-07-2004, 17:23

Origineel gepost door sobhaan hieruit kan je uithalen dat jezus zegt dat hij geen god is of niet soms? Jezus is ook helemaal geen god. Hij is het zoontje. Zoveel heb ik nou nog wel meegekregen van mijn christelijke opvoeding.

onderduiker
09-07-2004, 17:29
Origineel gepost door tonk Jezus is ook helemaal geen god. Hij is het zoontje. Zoveel heb ik nou nog wel meegekregen van mijn christelijke opvoeding. heeft Jezus wel gezegd dat hij de zoon van god is? lijkt mij dat de gelovige dat ervan gemaakt hebben? of weet je dat niet?

tonk
09-07-2004, 17:31
Origineel gepost door onderduiker heeft Jezus wel gezegd dat hij de zoon van god is? lijkt mij dat de gelovige dat ervan gemaakt hebben? of weet je dat niet? Eh, zo bijbelvast ben ik niet dat ik dat weet. Ik meen dat ie het zelf ook gezegd heeft. Tenminste, dat in de bijbel staat dat ie het zelf zei.

Perez
09-07-2004, 17:41
Sobhaan, je stelt je vraag op de verkeerde site. Er zijn hier niet zoveel christenen. Nu stel je ook een vraag aan Tonk over de Bijbel, terwijl Tonk bij mijn weten geen christen is. Zelf ben ik wel christen. En verder op deze site ken ik nog arabchrstn en FBtje, maar verder weet ik zo geen christelijke forumleden. Maar ik ken niet ieder lid natuurlijk. Mijn antwoord op jouw vraag kun je het beste vinden in alles wat ik ooit heb gepost. Dat kan je vinden door naar mijn profiel te gaan en al mijn berichten te kijken. Ik heb mijn overtuiging hier namelijk al erg vaak uitgelegd. Maar alsnog even kort: Ik ben opgevoed als christen, maar toen ik 22 jaar was heb ik er zelf ook voor gekozen, door belijdenis te doen. Dat deed ik omdat ik als volwassene zelf m'n keuzes moet maken en dat ook wilde doen. En mijn keuze was om christin te zijn en er ook naar te leven. Deze keuze maak ik vanuit mijn hart, omdat ik er zeker van ben dat het goed is. Waarom? - Omdat ik persoonlijk in het bijbellezen m'n troost en antwoorden vind. - Omdat is zie dat de Bijbel waar is. - Omdat ik persoonlijk Gods weg en leiding en hulp in mijn leven ervaren heb en antwoorden op mijn gebeden. - En omdat ik dit ook heb gezien in het leven van anderen die ik persoonlijk ken. - En omdat ik dit heb gelezen in levensbeschrijvingen van mensen die zo'n mooi en persoonlijk contact met God hadden. Ps. Ook een christen gelooft in de schepping door God. Dus je stukje over de evolutietheorie is off-topic. En de teksten die je citeerd ruk je volledig uit het verband. Maar ik zal ze even nalezen. Groetjes Perez

Perez
09-07-2004, 17:46
Wanneer Rasak bij de eigenaar van het schildersbedrijf at, zag hij hem iedere keer met zijn vrouw bidden. ”Hij dankte voor alles en bad ook voor Israël. Zonder dat hij het wist bad ik mee. Ik deed mijn handen en ogen dicht. Wanneer hij ”amen” zei, herhaalde ik het in mijn hart.” Rasaks vrouw stelde voor om eens naar een kerk te gaan. Misschien zouden er daar antwoorden gegeven kun-nen worden op hun vragen. Het werd een teleurstellende ervaring. ”Niemand vertelde daar over de Heere Jezus. Wel kwamen ze later bij ons om te vragen wie we waren en waar we vandaan kwa-men, maar niets over de Heere Jezus.” Via de schilder kwam Rasak in contact met een evangelist. Hij bezocht het gezin van Rasak om met hen bijbelstudie te doen. ”Ik begreep weinig van de drieëenheid. Wat betekent: ”Laat Ons mensen maken?” ”Zijn er dan drie Goden?” Hij vertelde over God, dat Hij de hemel en aarde ge-maakt heeft. Ik dacht dat de Bijbel alleen voor christenen was en niet voor mij. Ik was jaloers op hem, zijn woorden waren oprecht en bereikten mijn hart. Hij zei: ”God is niet zo klein zoals jij Hem ziet. De genade van God is verschenen aan alle mensen. Het werk van de Heiland is voor iedereen, ook voor jou.” Rasak voelde zich te slecht voor deze woorden. Wat moest hij doen om christen te worden? Hij voelde een zware last op zijn schouders hangen. ”Je moet je zonden belijden”, was de reactie van de evangelist. ”Ik gaf mijn leven over aan de Heere Jezus: het zware pak van moeiten en zonden was ineens weg. In die paar minuten van gebed, kwam ik tot leven. Ik zag heel mijn leven als een film aan mij voorbijtrekken: alles wat ik heb gezegd, alle gevaarlijke momenten, de dood die ik heb gezien in mijn leven. Ik zag waarom de Heere mij daar bewaard had. God had de bedoeling om mij tot Zijn Zoon te brengen. Ik had al vaak gevraagd: ”Heere, wie bent U?”, maar de ogen van mijn hart waren nog niet geopend. Ik dacht dat God heel ver weg was. Mijn ogen moesten geopend worden voor de Heere Jezus. Hij moet het doen en Hij deed het. Ik voelde een nieuw mens in me. Ik kan het niet met woorden beschrijven. De broeder is weggegaan. Ik zeg tegen mijn vrouw: ”Ik wil je iets vertellen”, zij zegt, ”Ik ook”. Zij vertelt precies hetzelfde wat ik wilde zeggen.” ”Voordat we de Heere kenden, waren we ver van God. Wij wisten dat Hij bestond, maar wij waren zondaren. Als we dan voor God moesten komen, zouden we gelijk sterven, omdat Hij heilig is. We moesten eerst gereinigd worden door iemand anders om de schuld weg te nemen. Zijn we nu tot geloof gekomen omdat we goed zijn? Nee, we zijn dezelfde mensen: het oude kleed van zonde is nog om ons. Onze harten zijn zwart geworden door te eten van de boom der kennis van goed en kwaad. Maar God kijkt vanuit de hemel en ziet niet onze duisternis, maar het bloed van Jezus op ons; Hij ziet ons in Christus.” ”Nu is de angst voor de zonde, de dood weg. Jezus is gestorven voor de zonden die wij hebben gedaan en die we nog doen. Wij gaan naar God met een hart vol vrede. Als ik vroeger was ge-storven, weet ik zeker dat ik naar de hel zou zijn gegaan. Ik was een zondaar, maar van binnen hield ik van Hem. Ik wist dat God vol liefde was, maar ik had de dood verdiend. Als ik nu sterf, weet ik dat ik naar de Heere ga, omdat Jezus betaald heeft.” Niet alleen de relatie met God veranderde. ”Mijn kinderen kregen een andere vader, mijn vrouw een andere man en ik kreeg een andere vrouw. De Heere heeft onze ogen geopend. Ik zag mijn vrouw in ander licht. In de cultuur waar ik vandaan kom leren mannen om hun vrouw te slaan. Iemand vroeg aan Mohammed: ”Waarom?” Zijn antwoord was: ”Uw vrouw weet het wel.” Toen ik tot geloof kwam, zag ik dat ik niet beter ben dan mijn vrouw. God heeft niet alleen mij, maar ook mijn vrouw lief. Hoe durf ik mijn vrouw een klap te geven? Ze is toch gemaakt van mijn rib? Als zij niet goed is, ben ik het ook niet. Vroeger dacht ik dat alleen mijn vrouw zondig was, de Bijbel zegt dat ik het ook ben. Ik had bij de boom moeten zeggen: ”Niet aankomen”. Ik maakte onrust hier in huis, ik maakte de kinderen in de war. Het begint bij het hoofd van het huis. We zijn nieuwe mensen geworden: voordat we nu een beslissing nemen, gaan we eerst met elkaar overleggen. Eerst gaan we aan de Heere Jezus vragen, of Hij ons wil leiden. Hij is ons Hoofd.” Satan Rasak heeft in zijn leven duidelijk gemerkt dat Gods tegenstander hem niet zomaar los wilde la-ten. ”Nadat we tot bekering zijn gekomen, werd de Satan boos. Hij wilde ons terugbrengen naar hem. We woonden toen nog in een ander huis. Er gebeurden daar allerlei vreemde dingen. Wan-neer mijn vrouw de kleren ging wassen, ging het licht vanzelf aan en uit. De douche ging midden in de nacht vanzelf aan. Mijn kinderen voelden dat er iemand anders in huis was. We waren bang. Op een nacht lag ik in bed en zag een grote man in de deur van de slaapkamer staan. Ik zag opeens al mijn familie, vrienden en kennissen met zwarte kleren en ze zwaaiden met zwarte vlaggen. Ze riepen ”Allah is groot”. De grote man zei: ”Jij hoort hier” en hij trok mij uit bed. Mijn vrouw sliep nog steeds. Ik volgde hem en wilde naar die mensen gaan. Opeens schreeuwt mijn vrouw: ”De man is weg en die mensen in zwarte kleren ook.” ”Waarom schreeuw je zo?”, vraag ik. ”Er was een man” ”Ik dacht dat het een droom was.” ”Nee, ik zag dat hij jou echt meetrok, het bed uit.” Rasak durfde dit soort gebeurtenissen bijna niet aan een ander te vertellen. Hij lichtte de evan-gelist wel in. ”De broeder zei tegen ons dat we de boze geesten moesten wegjagen in naam van de Heere. Ik heb de Bijbel gepakt en heb in iedere ruimte gezegd: ”In de naam van de Heere Jezus, ga weg van ons”. Daarna hebben we nooit meer rare dingen meegemaakt of gevoeld. De Heere heeft ons geholpen, alles is goed gekomen.” Dit bovenstaande is een stukje uit een getuigenis van een iraki. Het volledige stuk kun je vinden op de site van www.gave.nl Ook vind je hier meerdere getuigenissen van christenen. Misschien vind je hier antwoorden.

onderduiker
09-07-2004, 17:51
Origineel gepost door Perez Dit bovenstaande is een stukje uit een getuigenis van een iraki. Het volledige stuk kun je vinden op de site van www.gave.nl Ook vind je hier meerdere getuigenissen van christenen. Misschien vind je hier antwoorden. het lijkt of jij altijd bezig bent met zieltjes winnen hier zo, is je man ook al bekeerd tot christen? lijkt me anders zeer moeilijk om met jou samen te wonen als moslim

Djumanah
09-07-2004, 17:54
Origineel gepost door onderduiker het lijkt of jij altijd bezig bent met zieltjes winnen hier zo, is je man ook al bekeerd tot christen? lijkt me anders zeer moeilijk om met jou samen te wonen als moslim Hihihihi.. Zo een gevoel kreeg ik nou ook steeds!!

henray
09-07-2004, 17:58
Origineel gepost door sobhaan salaam alaykom waarom zie je dan nu steeds meer christenen moslims worden omdat ze de waarheid onder ogen zien maar er zijn ook van die mensen die denken okeej me ouders hebben deze geloof en ik ook en dan klaar waar blijven de bewijzen de feiten enzo je moet toch onderzoek doen naar je geloof of niet soms en als je dat doet dan weet je dat islam de ware geloof is. en nog iets de profeet (saw) heeft gezegt dat als een baby wordt geboren het moslim is en dan maken de ouders het jood christenlijk etc ps ik ben geen marokaan ik ben een afghaan wasalaam alaykom Het lijkt mij dat je als profeet van een beginnende wereldgodsdienst niet gaat zeggen: luister eens alle baby's worden als christen of als jood geboren: dat zou nog eens redicuul wezen.

Perez
09-07-2004, 18:00
Origineel gepost door sobhaan salaam alaykom waarom zie je dan nu steeds meer christenen moslims worden omdat ze de waarheid onder ogen zien maar er zijn ook van die mensen die denken okeej me ouders hebben deze geloof en ik ook en dan klaar waar blijven de bewijzen de feiten enzo je moet toch onderzoek doen naar je geloof of niet soms en als je dat doet dan weet je dat islam de ware geloof is. en nog iets de profeet (saw) heeft gezegt dat als een baby wordt geboren het moslim is en dan maken de ouders het jood christenlijk etc ps ik ben geen marokaan ik ben een afghaan wasalaam alaykom Ten onrechte wordt gezegd dat er de laatste tijd zoveel christenen moslim worden. Het grootste gedeelte van de nederlanders is namelijk helemaal geen christen meer of noemt zich nog christen omdat ze wel in een God geloven ofzo, maar ze hebben de Bijbel niet of nauwelijks gelezen. Dezen worden ten onrechte heel vaak voor christenen gehouden en wanneer ze dan moslim worden hoor je direkt dat er weer een christen is die moslim is geworden. Dat irriteerd me een beetje. Net alsof de christenen en moslims een touwtrekwedstrijdje aan het spelen zijn. Ps. als je arabisch spreekt weet ik voor jou wel een mooie gelegenheid om antwoord te krijgen op jouw vragen. Er is namelijk binnenkort (18 t/m 23 juli) een christelijke conferentie voor arabisch sprekenden in Dalfsen. Dit is niet alleen voor christenen alhoewel de sprekers christelijk zijn, maar ook andersgelovigen zijn welkom. Als je er interesse in hebt, vraag je me maar om meer info.

Perez
09-07-2004, 18:19
Origineel gepost door onderduiker het lijkt of jij altijd bezig bent met zieltjes winnen hier zo, is je man ook al bekeerd tot christen? lijkt me anders zeer moeilijk om met jou samen te wonen als moslim Zieltjes winnen? nee, daar ben ik niet voor aangesteld. Dat kan alleen God. Ik kwam al heel lang op deze site, omdat ik wilde leren over de marokkaanse cultuur en over de islam. Van mijn man kan ik ook heel veel leren, maar de marokkaanse cultuur is breder dan het wereldje van mijn man en mijn man wist vaak geen antwoord op mijn vele vragen over de Koran en de islam. Vandaar. Maar heel vaak las ik discussies of opmerkingen over het christelijk geloof, waarbij ik dacht:"Het klopt helemaal niet wat daar gezegd wordt." Daarom heb ik me als lid aangemeld (moest daarvoor wel eerst het profiel van een vriend van m'n man ombouwen omdat deze lid was geweest via ons emailadres). En toen kon ik foutieve opmerkingen weerleggen. Maar zeg eens ..... onderduiken en djumanah. Was deze vraag / topic van Sobhaan niet gericht aan christenen????? Dus onder andere aan mij???? En was dat wat ik schreef niet gewoon een antwoord op de vraag???? Let maar eens op. Ik begin zelden uit mezelf over mijn geloof. - Of ik antwoord op een gerichte vraag. - Of ik weerleg een verkeerd weergeven van betekenis van een Bijbeltekst of christelijk geloofsprincipe. enne ..... ach ja, ik ben lastig personage, wil op zondag niet uit, wil niet mee naar de bar of bioscoop, denk veel te diep en serieus, loop altijd te zeuren als 't ie me in een leugentje wil betrekken.... heb maar vast medelijden met m'n man. Dat heb ik vaak ook wel met hem. Want mijn keuzes maak ik voor mezelf, maar je hebt gelijk, als je erbij woont, ondervind je al gauw de consequenties ervan. Maar ja, hij wilde me ...... en andersom ook. Maar ik had 'm voor die tijd al gewaarschuwt hoor! Heel erg gewaarschuwt zelfs.

Lalabouya
09-07-2004, 18:24

Om terug te komen op de titel van deze topic.. De waarheid.. Christendom of Islam?? Ik denk dat het een keuze is die men voor zichzelf moet maken. En zodra iemand voor een religie heeft gekozen moet je je daarbij neer kunnen leggen.. Je moet daar begrip voor kunnen tonen.. Want dan alleen zal je hart zuiver zijn.. Zolang jij gelooft dat jij het goede doet, moet je ook begrip kunnen tonen voor iemand anders keuze.. Uiteindelijk heeft elk religie (vooral Islam, Christendom en het Jodendom) een mooie kern. Ze geloven uiteindelijk allemaal in een God. En als je wat meer intresse toont in andere religies zul je er ook meer begrip voor kunnen tonen..

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38