Bekijk originele versie : Integratie onmogelijk
Integreren in de Nederlandse samenleving als moslim-zijnde is onmogelijk omdat daarvoor het opgeven van de eigen moslimidentiteit een vereiste is. Dat is ook de reden waarom 'moslims' die al een groot deel van hun moslimidentiteit overboord hebben gegooid en dus verwesterd zijn als geintegreerd worden beschouwd, ongeacht hoelang die persoon in Nederland is.
Voorbeeld: Een Hirsi Ali die haar moslimidentiteit geheel overboord heeft gegooid en hier relatief nieuw is wordt als geintegreerd gezien. Een moslima die in Nederland is geboren maar met een hoofddoek rondloopt wordt niet als geintegreerd gezien.
Djumanah
09-07-2004, 10:21
Origineel gepost door ErTaN
Integreren in de Nederlandse samenleving als moslim-zijnde is onmogelijk omdat daarvoor het opgeven van de eigen moslimidentiteit een vereiste is. Dat is ook de reden waarom 'moslims' die al een groot deel van hun moslimidentiteit overboord hebben gegooid en dus verwesterd zijn als geintegreerd worden beschouwd, ongeacht hoelang die persoon in Nederland is.
Voorbeeld: Een Hirsi Ali die haar moslimidentiteit geheel overboord heeft gegooid en hier relatief nieuw is wordt als geintegreerd gezien. Een moslima die in Nederland is geboren maar met een hoofddoek rondloopt wordt niet als geintegreerd gezien.
Vraagje?
Ben je turks?
Djumanah
09-07-2004, 10:25
Antwoord.
Ja.;)
Oke
Maar wat vind je er van dat je tegenwoordig topless kan zonnen in Turkije, en dat een universiteit een hoofddoek mag weigeren..
De bedoeling van Turkije is dat het een islamitische land is...toch!! :zwaai:
Nee, de bedoeling van Turkije (lees: militaire top) is het beste schoothondje zijn van de Amerikanen/zionisten en dat lukt ze prima.
Integreren heeft niet alleen met je kleding keuze te maken, maar ook met ideeen , gevoelens,taal en gedrag.
Djumanah
09-07-2004, 10:32
Nee, de bedoeling van Turkije (lees: militaire top) is het beste schoothondje zijn van de Amerikanen/zionisten en dat lukt ze prima.
Ik ben zelf marokkaanse maar wallah ik vind het echt erg...
Ik dacht zelf dat doet Turkije om een beetje bij de EU aan te passen, maar vind het wel triest en zonde...
Ach, ik zie het niet zo zwaar. Er zijn in Nederland erg veel moslims die wel geintegreerd zijn en van zichzelf vinden dat ze nog prima hun geloof kunnen beleiden.
Origineel gepost door Johanna
Integreren heeft niet alleen met je kleding keuze te maken, maar ook met ideeen , gevoelens,taal en gedrag.
Dat klopt en een keuze voor een hoofddoek maakt een moslima vanuit haar ideeen, gevoelens en gedrag wat bepaald wordt door haar geloof. Hoe sterker een moslim zijn/haar leven laat bepalen door de islam hoe minder hij/zij wordt geaccepteerd door de Nederlander, ongeacht of die persoon nou wel of niet hier is geboren en een studie heeft gevolgd.
Origineel gepost door Djumanah
Ik ben zelf marokkaanse maar wallah ik vind het echt erg...
Ik dacht zelf dat doet Turkije om een beetje bij de EU aan te passen, maar vind het wel triest en zonde...
Natuurlijk is het triest dat Turkije geregeerd wordt door de seculieren. De jarenlange strijd tussen seculieren en moslims in Turkije verplaatst zich nu ook naar Europa (zie bv Frankrijk).
De zogenaamde 'war on terror' is de oorlog tussen moslims en de seculieren wereldwijd, ongeacht nationaliteit. Ik sluit mij uiteraard aan bij mijn moslimbroeders en zusters want de seculieren (lees: niet-moslims, 'gematigde' moslims) zullen de verliezers zijn, inshaAllah.
Natuurlijk is het triest dat Turkije geregeerd wordt door de seculieren. De jarenlange strijd tussen seculieren en moslims in Turkije verplaatst zich nu ook naar Europa (zie bv Frankrijk).
De zogenaamde 'war on terror' is de oorlog tussen moslims en de seculieren wereldwijd, ongeacht nationaliteit. Ik sluit mij uiteraard aan bij mijn moslimbroeders en zusters want de seculieren (lees: niet-moslims, 'gematigde' moslims) zullen de verliezers zijn, inshaAllah.
Salaam alaikoem,
Broeder, je hebt helemaal gelijk, vind dit zelf ook heel erg..
Een land als Turkije moest zulke gedrag niet vertonen, heb laatst nog een Topic er over geplaatst, over dat hoofddoek verbod op universiteiten..
Weet je wat ik nog het ergste vind, dat bv landen in Europa zo iets hebben van: Ja Turkije een islamitische land dat hoofddoek verbied in universiteiten, terwijl in NL er nog meisjes zijn die met een niqaab les willen volgen, omdat hoofddoek al lang geen probleem is... Snap je wat ik bedoel..
Inchallah zullen ze dat zeker zijn... Verliezers!!
Origineel gepost door amused
Ach, ik zie het niet zo zwaar. Er zijn in Nederland erg veel moslims die wel geintegreerd zijn en van zichzelf vinden dat ze nog prima hun geloof kunnen beleiden.
Er is een verschil tussen of je jezelf als geintegreerd ziet en of je omgeving dat ook zo ziet. Je kunt van de daken schreeuwen dat je geintegreerd bent, maar zolang anderen dat niet vinden ben je niet geintegreerd.
Er is een verschil tussen of je jezelf als geintegreerd ziet en of je omgeving dat ook zo ziet. Je kunt van de daken schreeuwen dat je geintegreerd bent, maar zolang anderen dat niet vinden ben je niet geintegreerd.
OK dan... correctie:
Er zijn in Nederland erg veel moslims waarvan anderen vinden dat ze wel geintegreerd zijn,
en van zichzelf vinden dat ze nog prima hun geloof kunnen beleiden.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.