Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Oooh ongesluierde vrouwen !!!!!

Pagina's : [1] 2

jalilia
08-07-2004, 22:14

Aan de ongesluierde vrouw Jij kijkt naar mij En je bent blij dat je mij niet bent. Jij voelt je 'vrij' ' 'T is echt jammer dat je de realiteit niet kent Het enige wat jij doet is naar mij staren Staren naar mijn bedekte haren Jij denkt dat ik een analfabeet ben En dat ik de Nederlandse taal niet ken. Jij denkt dat ik niks kan En dat ik geen waarde heb in de ogen van de man Jij bent zo blij dat je mij niet bent. Echt jammer dat je de realiteit niet kent Ik zal je eens wat zeggen En je de realiteit uitleggen Het zit namelijk zo: Misschien zie ik er niet uit als een mooie meid Maar wat ik wel heb is innerlijke schoonheid Jij vindt mijn Hijaab 'ouderwets' en 'uit de tijd' Maar mijn Hijaab geeft mij vrijheid en heeft mij bevrijd Ik heb de kracht om mijn Hijaab te zien als mijn religieuze plicht en RECHT Ook al betekend dat een levenslang gevecht Mijn Hijaab heeft namelijk een bijzonder effect Mannen behandelen mij met respect Wanneer zij mij zien slaan zij hun ogen neer Dit heb ik te danken aan de regel van de Barmhartige Heer Want Hij weet wat het beste is voor mij Hij weet wat het beste is voor jou en mij Ik weiger aangekeken te worden met de lustvolle blik van de man Ik weiger gehoor te geven aan het geroep van Shaytan Mijn kostbare lichaam showen aan de man Dat is wat hij van me wilt, mijn grootste vijand..... Shaytan Onderdrukt ben ik absoluut niet Ik ben al 1400 jaar geleden bevrijd Jammer dat jij dat niet ziet Jouw mini-rok is pas ouderwets en uit de tijd O ongesluierde vrouw, wordt wakker en kijkt De Hijaab is niet wat het lijkt Het is mijn vrijheid en mijn leven Denk eens na voor heel even Moge de Almachtige mij de kracht geven Om volgens Zijn voorschriften te leven En moge Hij jou de goede weg wijzen En ons allen naar Jannah leiden

Multajeema
09-07-2004, 12:32
mashaAllaah

tonk
09-07-2004, 19:17
Wat een nonsens! Ik draag geen hoofddoek maar denk echt niet dat behoofddoekte dames analfabeet zijn of niks kunnen of wat ik volgens die tekst zou moeten denken. Mannen behandelen mij ook echt wel met respect. En een minirok heb ik nog nooit aangehad.

maghrebgirl20
09-07-2004, 23:53
ik kijk gesluierde vrouwen niet raar aan, heb juist respect voor de meeste. ik vind ze ook niet lelijk, snap niet hoe je hier bij komt want ik denk dat de meeste niet gesluierde echt niet zo denken.

jalilia
10-07-2004, 17:19

Origineel gepost door mauritaniagirl ik wil niet vervelend doen maar vel marokkaanse mannen geilen cu kicken op vrouw met hoofdoek, dus ik zie geen nut van dat., Mannen zullen altijd blijven kijken naar vrouwen, het verschil alleen is dat bij gesluierde vrouwen (zoals de islam heeft voorgeschreven, wat duidelijk in de quran te lezen is by the way) dat ze zich scheel kunnen kijken maar toch NIETS ZULLEN ZIEN !!!!!!!!. Het geloof zegt het toch stagfirolallah, wij vrouwen moeten ons bedekken van top tot teen waarom kunnen (islamitische)vrouwen dat toch niet begrijpen. Wat maakt zo'n vrouw nou moslim als ze helemaal onbedekt erbij loopt en niets aan de fantasie overlaat. Oh vrouwen toch waar zijn wij mee bezig. Wij zullen uiteindelijk wedekeren bij onze schepper zorg dat je met volle handen voor hem zal staan inschallah. Wat anders is het over met de pret. :D Jouw vraag is bij deze beantwoord

jalilia
10-07-2004, 17:23
Origineel gepost door maghrebgirl20 ik kijk gesluierde vrouwen niet raar aan, heb juist respect voor de meeste. ik vind ze ook niet lelijk, snap niet hoe je hier bij komt want ik denk dat de meeste niet gesluierde echt niet zo denken. salaam alaikoem meid, ik merk uit jouw reactie dat je je aangevallen voelt, wat totaal niet mijn bedoeling is geweest...dit is bedoeld voor niet gelovigen en meiden die zeggen dat hoofddoek ( volgens de shari'a van de islam) niet hoeft.

Tijn
10-07-2004, 18:28
Origineel gepost door jalilia salaam alaikoem meid, ik merk uit jouw reactie dat je je aangevallen voelt, wat totaal niet mijn bedoeling is geweest...dit is bedoeld voor niet gelovigen en meiden die zeggen dat hoofddoek ( volgens de shari'a van de islam) niet hoeft. Volgens mij is de hoofddoek ook nergens voor nodig....Lijkt wel of Moslims het vandaag de dag nergens anders meer over kunnen hebben, terwijl er in de Koran niet eens over de hoofddoek wordt gesproken :confused:

LaMorena
10-07-2004, 23:21
oh word er niet over gesproken? Volgens mij staat er echt wel iets over de hoofddoek, alleen staat er misschien niet letterlijk hoofddoek maar sluiers, soerat noer?

Tijn
11-07-2004, 10:00
Origineel gepost door LaMorena oh word er niet over gesproken? Volgens mij staat er echt wel iets over de hoofddoek, alleen staat er misschien niet letterlijk hoofddoek maar sluiers, soerat noer? Ik weet een paar verzen waarin o.a. over het bedekken van de boezem wordt gesproken.....Dat is ook niet zo vreemd, want in de tijd van de profeet (en nog steeds in Afrika) liepen sommige vrouwen (slavinnen) met blote borsten rond.... wel wordt in sommige vetalingen het woord hoofd(doek) toegevoegd.....sommige mannen vinden `t blijkbaar niet zo erg om de Koran en beetje aan te passen, zolang de vrouwtjes maar met een hoefddoekje lopen :( Mocht je er anders over denken.....dan kan je natuurlijk altijd met een paar verzen komen om `t tegendeel te bewijzen ;)

Nadia_Antwerpen
11-07-2004, 13:00
assalaam wa aleikum sourah an noer:vers 31: "en zeg tegen de gelovige vrouwen dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaren, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. en zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, ..." er is ook een hadith overleverd waarin de profeet saw zei:" wanneer een meisje een bepaalde leeftijd bereikt heeft (vanaf ze haar menstruatie heeft) mag er niks meer zichtbaar zijn behalve dit en dit (hij wees naar het gezicht en de handen). als jij als man een vrouw haar haren aantrekkelijk vind, denk dan nog maar eens tweemaal na voor je beweert dat een hoofddoek niet verplicht is. al wat een man tot onkuise gedachten brengt, moet niet zichtbaar zijn, zodat je als vrouw rustig je boodschappen of wat dan ook kunt doen zonder lastig te worden gevallen door mannen met oneerbare voorstellen. en weet dat Allah alleen het beste met ons voor heeft. mha salama

Tijn
11-07-2004, 13:17
Origineel gepost door Nadia_Antwerpen assalaam wa aleikum sourah an noer:vers 31: "en zeg tegen de gelovige vrouwen dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaren, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. en zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, ..." er is ook een hadith overleverd waarin de profeet saw zei:" wanneer een meisje een bepaalde leeftijd bereikt heeft (vanaf ze haar menstruatie heeft) mag er niks meer zichtbaar zijn behalve dit en dit (hij wees naar het gezicht en de handen). als jij als man een vrouw haar haren aantrekkelijk vind, denk dan nog maar eens tweemaal na voor je beweert dat een hoofddoek niet verplicht is. al wat een man tot onkuise gedachten brengt, moet niet zichtbaar zijn, zodat je als vrouw rustig je boodschappen of wat dan ook kunt doen zonder lastig te worden gevallen door mannen met oneerbare voorstellen. en weet dat Allah alleen het beste met ons voor heeft. mha salama Thanks voor `t plaatsen van dat Koranvers ;) .....Staat zoals ik al aangaf helemaal niets over bedekken van `t hoofd. Dat sommige Hadiths anders beweren kan ik ook niet helpen....persoonlijk vind ik hun oorsprong niet erg geloofwaardig: Weet je bijvoorbeeld hoeveel Hadiths er wel niet zijn? En door wie en wanneer deze allemaal zijn opgeschreven? Feit blijft dat er in de Koran niet over een hoofddoek wordt gesproken, terwijl de gemiddelde Moslim, die zich waarschijnlijk niet een aan de 5 zuilen houdt , er wel erg veel waarde aan hecht.....beetje vreemd/krom vind je niet? :confused:

MuzzyAA
11-07-2004, 13:41
Origineel gepost door Tijn Ik weet een paar verzen waarin o.a. over het bedekken van de boezem wordt gesproken.....Dat is ook niet zo vreemd, want in de tijd van de profeet (en nog steeds in Afrika) liepen sommige vrouwen (slavinnen) met blote borsten rond.... Origineel gepost door Tijn Dat sommige Hadiths anders beweren kan ik ook niet helpen....persoonlijk vind ik hun oorsprong niet erg geloofwaardig : Weet je bijvoorbeeld hoeveel Hadiths er wel niet zijn? En door wie en wanneer deze allemaal zijn opgeschreven? nu ben ik wel heel erg benieuwd naar de bron van de eerste uitspraak (afrika achterwege laten)

Tijn
11-07-2004, 14:13
Origineel gepost door MuzzyAA nu ben ik wel heel erg benieuwd naar de bron van de eerste uitspraak (afrika achterwege laten) "Afrika NU" achterwegen laten bedoel je waarschijnlijk? Toevallig ben ik momenteel een geschiedroman aan `t lezen...Segou. Leuk boek en leerzaam over `t oude/veranderende Afrika....maar `t blijft uiteraard een roman. Ik zal kijken of ik nog wat meer literatuur over `t oude (Islamitische)Afrika kan vinden...Kheb daar in `t verleden meer over gelezen. Maar vertel mij eens, waarom de Koran (naar mijn weten) meerdere keren vraagt om de boezems te bedekken?.....Zou dat misschien zijn omdat sommige dat blijkbaar niet deden? Zo kan je trouwens ook in de Koran nalezen dat de man naast sex met de echtgenote(n), ook sex met de slavinnen mag hebben....misschien ook een reden om te zorgen dat de "baas" niet de hele dag in z`n bed ligt ;)

jalilia
11-07-2004, 14:19
Origineel gepost door Tijn Thanks voor `t plaatsen van dat Koranvers ;) .....Staat zoals ik al aangaf helemaal niets over bedekken van `t hoofd. Dat sommige Hadiths anders beweren kan ik ook niet helpen....persoonlijk vind ik hun oorsprong niet erg geloofwaardig: Weet je bijvoorbeeld hoeveel Hadiths er wel niet zijn? En door wie en wanneer deze allemaal zijn opgeschreven? Feit blijft dat er in de Koran niet over een hoofddoek wordt gesproken, terwijl de gemiddelde Moslim, die zich waarschijnlijk niet een aan de 5 zuilen houdt , er wel erg veel waarde aan hecht.....beetje vreemd/krom vind je niet? :confused: Ik ga niet met jou in discussie, maar ik wil wel weten of je moslim bent of niet...als je daar een antwoord op geeft dan zal ik jou beter begrijpen. Ik denk dat niemand die de islam begrijpt zal zeggen dat vrouwen ongesluierd rond mogen lopen, behalve degene die GEEN kennis bezit over de islam.... tip: Ga je je verdiepen in de islam en kom met goede argumenten!

Tijn
11-07-2004, 14:28

Origineel gepost door jalilia Ik ga niet met jou in discussie, maar ik wil wel weten of je moslim bent of niet...als je daar een antwoord op geeft dan zal ik jou beter begrijpen. Ik denk dat niemand die de islam begrijpt zal zeggen dat vrouwen ongesluierd rond mogen lopen, behalve degene die GEEN kennis bezit over de islam.... tip: Ga je je verdiepen in de islam en kom met goede argumenten! Een beetje over kennis beginnen en tegelijkertijd niet in duscussie willen....kzou me maar een potje gaan schamen als ik jou was ;) ps probeer `t zelf eens met argumenten....ik heb de mijne al aangegeven, je hoeft er alleen nog maar op in te gaan :zwaai:

Pagina's : [1] 2