Bekijk originele versie : Westerse oogkleppen
Westerse oogkleppen
__
Het begon niet zomaar ineens, nee, dat niet. Het bouwden zich langzaam op, geloof ik. Ach ik herinner het me niet meer zo goed hoor. Volgens mij begon het op die ene dag, je weet wel toen met die Pim Fortuyn. Of nee, toch niet nee, nee nu weet ik het weer het begon eerder. Ja, veel eerder, misschien toen het WTC instortten, en vervolgens de jacht werd gemaakt op die terroristen, de handlangers, Binladen, Taliban, Hamas, Afghanistan, Irak, Bagdad, Sadam Husein en nu Iran. Ja, ik weet het, Bush heeft het er maar druk mee……
Het was zoiets, ja. Maar begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben onschuldig, echt, geloof ik tenminste. Waarom sommigen me dan toch zo scheef aankijken? Misschien wel omdat ik iets gemeenschappelijks met ze heb, nee joh, …niet de neiging om een zelfmoordaanslag te plegen, nee! En ik hou al helemaal niet van vliegen. Misschien mijn haarkleur ofzo of misschien mijn geloof. Alhoewel het is wel een van de grootste in de wereld, maar nee, die deel ik met tientallen miljoenen op deze aardbol. Nee ik geloof niet dat het dat is, anders zou er niets van de wereld overblijven…hahahahaha…
Maar wat is het dan wel? Ben ik echt zoveel anders, maar wat is het wat mij dan zo anders maakt? Zo dat de mensen me op straat werkelijk haten of bang voor me worden, angst voor me hebben? Wist ik het maar, dan zou ik er iets aan kunnen doen, nou,ja misschien…toch? Ik ga naar school, heb een bijbaantje, ik sport heb zelfs Nederlandse vriendinnen, ik ben hier geboren en spreek de taal uitstekend, verschil ik dan toch zoveel van ze? Maar waar ligt het verschil dan precies, kun je het voor me aanwijzen?
Is het dan toch mijn haarkleur? Oke, ik ben niet blond, maar dat is 100% van de zogenaamde Nederlanders toch ook niet, of wel? Ik ben 1.63 m lang, dat is misschien kleiner dan het gemiddelde, maar of dat het is….hmmmm..mijn broer is 1.85. Maar hem kijken ze ook zo vreemd aan. Nee, het is niet de lengte vermoed ik, maar wat dan wel? Misschien is het omdat ze mijn haar juist NIET zien, maar slechts mijn hoofddoekje. Hmmm……misschien…denk je ook niet…het is misschien omdat ik bedekt over straat ga uit geloofsovertuiging niet te vrij met jongens omga, dat ze me daarom zo behandelen. Misschien, maar waarom worden die zusters en nonnen wel met volle respect behandeld? Zij handelen toch ook uit geloofsovertuiging, zoveel verschillen ze nu ook weer niet van mij, nee, ik zie eigenlijk alleen maar overeenkomsten……
Wat ingewikkeld zeg, wat blijft er dan nog over? Misschien is het wel mijn oogkleur, ik heb wel mooie ogen hoor, grote dadelvormige donkere ogen. Ik krijg veel complimentjes daarover. Maar nu je het zegt ja, ze zijn donker. Zou dat het zijn, de oogkleur, ff denken hoor….Mijn ouders, ja die hebben donkere ogen, mijn broers…ja die ook! En die worden soms ook zo idioot behandeld, dat geldt ook voor Mohammed, Mustafa, Ibrahim, Ali, Saloua, Karima, Fatima, Saida. Nee Yasmina heeft er geen last van, maar DAT komt natuurlijk door haar LICHTE ogen. Ze is de enige uit de familie. Ze lijkt op haar oma zeggen ze. Wie nog meer dan? Karim die heeft groene ogen. Ja, ik hoor het hem nog zeggen “ik word nooit gediscrimineerd, ze denken dat ik een Nederlander ben” JA! he he, ik ben eruit, ja nu weet ik het zeker. De terroristen hadden zwarte en bruine ogen, en Sadam Husein ook, zelfs Binladen, ja, ik denk dat mijn redenering wel klopt ja…
Maar als dat het probleem is, als dat de reden is waarom ik zo minderwaardig behandeld wordt op school, op straat en op het werk, zal ik eens overwegen om lenzen te nemen. Ik weet trouwens niet of die actie van Hans Anders nog loopt, je weet wel, dat twee halen een betalen dingetje, dan kan ik er gelijk een paar voor mijn moeder meenemen. Hahaha…ik hoor haar al schreeuwen…sjoena hed zwel, wat een troep zou ze zeggen, dat is slecht voor je ogen. Dan moet ze maar oogkleppen nemen, maar goh, dan is dat gedoe met dat genetische manipulatie toch niet zo’n slecht idee achteraf gezien, begrijp je? Dat ze dan het gen voor donkere oogkleur vervangen voor een gen voor lichte oogkleur. Ja, ik bedoel, als dat de wereld vreedzamer zou maken, dan moet je het gewoon doen. Dat vind ik hoor, ook voor later, voor de andere generaties. Dat ze in vrede samen kunnen leven en tot die tijd, gewoon lenzen of oogkleppen net als mama natuurlijk. Ja toch? Je zou zelfs een rage kunnen starten met die oogkleppen………….ja! …nou, ja?…
Ach wat zou ik soms willen dat die mensenhaters die oogkleppen eens af zouden doen. Dat ze zouden zien dat ik zo slecht niet ben. Dat ik even mens ben als dat zij zijn. Echt, ik bid tot Allah dat deze dag ooit komen mag, dat ik over straat kan gaan zonder die hatelijke blikken die ik in mijn rug voel steken bij het passeren van sommigen. Het doet me echt pijn. Waarschijnlijk hebben zij veel dingen uit mijn geloof en cultuur in die 40 jaar dat we hier in Nederland wonen gemist, maar weet je……..ik …ik ben echt geen Terrorist!
DOOR : NAJAT C
pfff ik heb me er doorheen geworsteld.
Slecht geschreven, en ook nog zonder inhoud.
Origineel gepost door Deliana
pfff ik heb me er doorheen geworsteld.
Slecht geschreven, en ook nog zonder inhoud.
Niet aardig van me, maar door deze reactie lees ik het nu helemaal niet meer.
http://www.click-smilies.de/sammlung0304/sprachlos/speechless-smiley-011.gif
Origineel gepost door Carolus
Gewoon hoofddoek thuislaten, en je hebt geen centje pijn meer.
Maar ja, concessies doen.... dat is veel te veel gevraagd natuurlijk.
Maar dan ook niet meer lopen zeuren!
Typisch weer zo een antwoord voor iemand met een hersencel nog kleiner dan een pinda
Origineel gepost door ____
Typisch weer zo een antwoord voor iemand met een hersencel nog kleiner dan een pinda
Je gaat er tenminste nog vanuit dat hij een hersencel heeft ... ik twijfel er ernstig aan ... Ik vind je tekst zeer goed, Najat!
En over no-brainers hoef je niet in te zitten ... ik snap nog steeds niet wat die types hier op dit forum komen doen behalve zieken.
Ik weet zeker dat er vergelijkbare forums zijn waar het de hele tijd gaat over knakworst, bier, de laatste hit van Frans Bauer en de autobiografie van Pim Fortuyn :p ... volgens mij worden ze daar veel gelukkiger.
Origineel gepost door Docjazz
Je gaat er tenminste nog vanuit dat hij een hersencel heeft ... ik twijfel er ernstig aan ... Ik vind je tekst zeer goed, Najat!
En over no-brainers hoef je niet in te zitten ... ik snap nog steeds niet wat die types hier op dit forum komen doen behalve zieken.
Ik weet zeker dat er vergelijkbare forums zijn waar het de hele tijd gaat over knakworst, bier, de laatste hit van Frans Bauer en de autobiografie van Pim Fortuyn :p ... volgens mij worden ze daar veel gelukkiger.
:goedzo:
aangenaam ik ben siham en najat is de schrijfster van deze tekst ;)
Aha ok :) aangenaam , Siham :)
zuster najat, ik vind jou tekst vol inhoud en dat er oogkleppen in het spelzijn,dat bevestigen de eerste reacties .
de een geeft het slachtoffer de schuld de ander wijst iemand die pijn heeft op zijn foute kapsel en een ander laat het denken aan anderen over.
als het om het slachtofferdenken gaat,haar analyse is goed omdat ze niet verantwoordelijk is voor wat anderen doen,
WAT ZE OOK DOEN.wel ben ik erook voor dat je er niet in moet blijven steken .maar strijden doet ze wel ,ideologisch.
ik moet je wel zeggen , zuster najat dat het eigen is aan mensen in het algemmeen ,niet alleen nederlanders.
wij kennen ook wat van als het gaat om vooroordelen of iedereen over een kam scheren.
het is een tijdelijk probleem inschaa allah.
Sephiroth
09-07-2004, 13:00
Origineel gepost door Ononono
Op zich een leuk verhaal maar volkomen kul natuurlijk. Als er iemand oogkleppen draagt moet het de schrijfster zijn. Als je zélf als schrijfster van zo'n stuk al niet verder komt dan: kleur van je ogen, je haar, hoofddoekje en nog een paar van die pure triviale uiterlijkheden, dan heb je je dus totaal niet verdiept in het waarom. Ieder kind van welke afkomst dan ook kan moeiteloos vijfentwintig oorzaken van de beschreven situatie opnoemen. Terecht of onterecht maar daar gaat het hier niet om. Dit neigt weer, je zou er moe van worden, naar het klassieke slachtofferdenken. Het is de boze wereld tegen mij, tegen ons. Het is niet iets dat ik kan bevechten, veranderen, benoemen. Ik ben daardoor zielig, overgeleverd.
Echt mensen, zo kom je er niet. Voor iedere mens geldt: het is iedere dag weer struggle, je baan, je omgeving, stress, fileleed en weet ik veel wat nog meer. Als je niet bereid bent naar jezelf te kijken eindig je als de schrijfster. Wat heb ik gedaan? Waarom doen ze zo naar tegen me? Heb ik iets gedaan? Als de vragen die je stelt niet kloppen kunnen de antwoorden alleen maar tot verwarring, zelfmedelijden en onbegrip leiden.
Dat moejenie doen!
:goedzo:
Origineel gepost door Docjazz
ja ja ja ja ja! Waar vind ik dat forum?!?!?!
Origineel gepost door Mangin
Inderdaad waar vind je zo'n forum. En nog belangrijker waarom hebben we het hier nooit over knakworst ?
Of halal frikandellen http://www.forums.marokko.nl/images/smilies/biggrin.gif
Wat valt er nu in hemelsnaam over knakworst te discussiëren. Doe ff normaal man! Het is nu eenmaal een feit dat de beste knakworsten worden gemaakt door Gerrit Rensink uit Borne (Twente rules!!!).
Oh ja, de bron natuurlijk: http://www.gerritrensink.nl/Comon/images/producten/svo_freshfood_2003/knakworst1.jpg
Origineel gepost door amused
Wat valt er nu in hemelsnaam over knakworst te discussiëren. Doe ff normaal man! Het is nu eenmaal een feit dat de beste knakworsten worden gemaakt door Gerrit Rensink uit Borne (Twente rules!!!).
Oh ja, de bron natuurlijk: http://www.gerritrensink.nl/Comon/images/producten/svo_freshfood_2003/knakworst1.jpg
Sorry,
maar tegen de pittige saucijsjes van Hassan (slager om de hoek)
is geen concurrentie mogelijk http://www.forums.marokko.nl/images/smilies/biggrin.gif
Waarom moet jij er nu zo nodig weer saucijsjes bijhalen? Dat slaat echt nergens op. Eerst nadenken dan pas typen!
sau·cijs (de ~, -cijzen)
1 kleine, NIET gerookte worst die gewoonlijk in lange snoeren vervaardigd wordt
knak·worst (de ~)
1 zachte, gerookte worst van gekruid varkensvlees
Jullie Grendels zijn ook allemaal hetzelfde, altijd maar weer met die saucijsjes op de proppen komen... :(
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.