Bekijk originele versie : Helppp Ben gehackt
marOkaansemeid_
27-03-2010, 12:13
Hallo,
Ik ben gister 3 keer gehackt op mijn alle drie de msns. Heb 2 nieuwe aangemaakt gister.
En weer gehackt. Word er ziek van, omdat er belangrijke documenten en foto's opstaan.
Diegene kent/kende mijn wachtwoord niet.Maar is er hoe dan ook opgekomen, en heeft mijn geheime vraag en antwoord veranderd:kwaad:
Weet iemand hoe ik dit weer kan wijzigen..
Alvast Bedankt.
marOkaansemeid_
27-03-2010, 13:53
is er niemand die me kan, helpen.. Mijn vliegtickets bevestiging staat erop:S
APPIE_MOCROO
27-03-2010, 19:12
Hoe weet je dat ze gehackt zijn?
Zit je erop via een draadloos netwerk?
Welke firewall?
TIP: Start op in veilige modus, daarna een gehele virusscan uitvoeren.
Het beste is gewoon alles formatteren en opnieuw installeren ( iemand kan een keylogger erop gezet hebben, niet alle virusscanners pakken alle trojans )
absent_minded
28-03-2010, 10:56
draadloos netwerk ja/nee?
"vreemden" die gebruik van je pc maken? ja/nee
check de achterkant van je pc, zie je apparaten(touwtjes,usb sticks etc.) die je daar nooit hebt neergezet? ja/nee
ps= offensive security expert ;-)
Zitoen00
28-03-2010, 11:38
computer scannen ;)
dus je computer goed beveiligen!!!!!!!!!
het liefst helemaal een nieuwe installatie voor de windows! en daarna gelijk een goede antivirus programma installeren. ( nod32 is het beste )
het kan zijn dat je op je computer een keylogger hebt, deze programma slaat alles op wat je typt, maakt printscreens en stuurt ze door naar een ftp adres of een email adres etc.
het kan ook zijn dat je bij elke email adres die je maakt een heel makkelijke wachtwoord kiest of een makkelijk geheimevraag insteld
Een goede wachtwoord moet letter + cijvers + hoofdletters + speciale tekens > voorbeeld : UyrT#84Qq en kies geeft bij de geheime vraag altijd een gekke antwoord. voorbeeld > vraag: Wat is mijn geboorte datum antwoord: alhoceimanadoramazigh
Niemand kan zo maar je hotmail te hacken met speciale programma of zo!
Jij moet gewoon eenbeetje alert zijn op personen die gebruik maken van je computer!
verder kan je proberen nog via microsoft.nl te zoeken naar telefoon nummer of email adres.
Schrijf hun een mail met al je gegevens in.
en geeft ook je ip adres door aan hun, je ip adres kun je hier vinden: www.watismijnip.nl
succes ;)
computer scannen ;)
dus je computer goed beveiligen!!!!!!!!!
het liefst helemaal een nieuwe installatie voor de windows! en daarna gelijk een goede antivirus programma installeren. ( nod32 is het beste )
het kan zijn dat je op je computer een keylogger hebt, deze programma slaat alles op wat je typt, maakt printscreens en stuurt ze door naar een ftp adres of een email adres etc.
het kan ook zijn dat je bij elke email adres die je maakt een heel makkelijke wachtwoord kiest of een makkelijk geheimevraag insteld
Een goede wachtwoord moet letter + cijvers + hoofdletters + speciale tekens > voorbeeld : UyrT#84Qq en kies geeft bij de geheime vraag altijd een gekke antwoord. voorbeeld > vraag: Wat is mijn geboorte datum antwoord: alhoceimanadoramazigh
Niemand kan zo maar je hotmail te hacken met speciale programma of zo!
Jij moet gewoon eenbeetje alert zijn op personen die gebruik maken van je computer!
verder kan je proberen nog via microsoft.nl te zoeken naar telefoon nummer of email adres.
Schrijf hun een mail met al je gegevens in.
en geeft ook je ip adres door aan hun, je ip adres kun je hier vinden: www.watismijnip.nl
succes ;)
Er zijn nog zoveel grappen waarmee je achter iemands gegevens kan komen. Als laatst kreeg ik nog zelfs te weten dat het zelfs bij het inpluggen van een onschuldig-lijkende usb een programma op achtergrond gaat installeren. Een kwestie van een paar secondes. Als die het slachtoffer dan verbinding maakt met het internet, dan wordt er zonder dat er een melding word gemaakt contact gemaakt met degene die de usb erin gestopt had.
Of als pc/laptop standby of uitstaat, dan kan iemand zomaar even met een een ipod in een mum van tijd je hele harddisk scannen, inclusief wachtwoorden achterhalen!
Een computerexpert zei zelfs als die even wou zou zijn en hij zou er achter komen dat iemand aan zijn lappie gezeten heeft, dat die m dan zo goed weg kon gooien, klinkt para maar is echt zo :maf2:
marOkaansemeid_
28-03-2010, 12:16
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb gister avond, mijn laptop geformateerd. Diegene kende mijn wachtwoord niet, en mijn geheime antwoord was zeer lastig. Uuhm, verder heeft diegene dus mijn geheime vraag veranderd in het frans dus ook die antwoord.
Het is iemand van 35 jaar die het voor diegene heeft gedaan.
Is het handig om nu een nieuwe msn aan te maken of beter niet, voordat ik weer word gehackt.
marOkaansemeid_
28-03-2010, 12:18
Ps. Diegene komt uit Marokko:maf2:
Zitoen00
28-03-2010, 14:30
Er zijn nog zoveel grappen waarmee je achter iemands gegevens kan komen. Als laatst kreeg ik nog zelfs te weten dat het zelfs bij het inpluggen van een onschuldig-lijkende usb een programma op achtergrond gaat installeren. Een kwestie van een paar secondes. Als die het slachtoffer dan verbinding maakt met het internet, dan wordt er zonder dat er een melding word gemaakt contact gemaakt met degene die de usb erin gestopt had.
Of als pc/laptop standby of uitstaat, dan kan iemand zomaar even met een een ipod in een mum van tijd je hele harddisk scannen, inclusief wachtwoorden achterhalen!
Een computerexpert zei zelfs als die even wou zou zijn en hij zou er achter komen dat iemand aan zijn lappie gezeten heeft, dat die m dan zo goed weg kon gooien, klinkt para maar is echt zo :maf2:
daarom slim zijn en niet zo maar iemand achter je laptop / pc laten, tenzei het een gast account is zonder rechten.
daarom slim zijn en niet zo maar iemand achter je laptop / pc laten, tenzei het een gast account is zonder rechten.
daar hoef je niet perse iemand achter je pc te laten. Iemand kan dat ook stiekem doen. is maar een kwestie van een paar secondes.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.