Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Homoseksualiteit...aangeboren of aangeleerd?????

Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6 7

Chimpansee
25-03-2010, 23:55

Er is geen wetenschappelijk bewijs voor. Ik ben van mening dat een bepaalde opvoeding kan leiden tot homoseksualiteit. Ik geloof zelf dat homoseksulaiteit een pathalogie (een abnormaliteit dus) net zoals andere pathalogiën die niet aangeboren zijn die kunbenn ontstaaan door de opvoeding en omgevingsinvloeden.En waarom zou heteroseksualiteit niet aangeleerd kunnen zijn?

Berberinn_
25-03-2010, 23:55
Dan accepteer je ook heteroseksualiteit als aangeboren. Logisch toch? Klopt. Waarom? Omdat dit conform de fitrah (natuurlijke aanleg) vd. mens is. Jij en wetenschap? Je reactie laat zien dat je voornamelijk door domme, religieuze instincten wordt gedreven: Het gaat erom dat men zich klakkeloos laat leiden door gevoel, wat leidt tot het praktiseren van een daad die in strijd is met de natuur. Om mijn te maken, maak ik die vergelijking. Verder genoeg met jou gepraat. Jouw manier van discussie voeren doet je nickname eer aan.

Chimpansee
26-03-2010, 00:00
Ooit had ik ergens gehoord dat een neuroloog/professor hierover zei dat het iets in de hersenen is en dat het dus aangeboren is, maar Allahoe A3lam. Ik weet ook helemaal niet meer waar ik dit gezien en gehoord heb...Zo lang we niet weten hoe de gevoelens van aantrekkingskracht tot stand komen kunnen we weinig zeggen hierover. Er kan daarom niet worden gesteld dat de ene vorm van seksualiteit 'natuurlijker' is dan de andere. Je zou kunnen zeggen dat Moeder natuur zich bedient van een mechanisme dat 'goed genoeg' is om de soort te laten overleven en dat dat mechanisme in een minderheid van de gevallen ertoe leidt dat iemand zich tot hetzelfde geslacht voelt aangetrokken.

killerqueen
26-03-2010, 00:02
Ooit had ik ergens gehoord dat een neuroloog/professor hierover zei dat het iets in de hersenen is en dat het dus aangeboren is, maar Allahoe A3lam. Ik weet ook helemaal niet meer waar ik dit gezien en gehoord heb... Ja ik ken dat onderzoek (we hebben het over gehad bij mijn studie), maar dat onderzoek heeft niet gezegd en kan niet zeggen dat het aangeboren is. Is de hersenstructuur veranderd, omdat het kind homo is geworden of komt het omdat het zo aangeboren is? Als het vanuit de opvoeding komt, dan zou je denken dat de andere kinderen in het gezin ook homo gevoelens bezitten, maar dat is niet het geval. En wat voor opvoeding zou hier dan voor zorgen?? Je zou denken dat kinderen met dezelfde opvoeding allemaal hetzelfde worden, maar dat is niet zo op bepaalde punten kunnen kinderen erg verschillen. Bijv. kinderen die mishandeling hebben gekend bij hun opvoeding, bepaalde kinderen kunnen daar extra gevoelig voor izjn en een bepaalde stoornis ontwikkelen, maar dat hoeft niet zo te zijn voor alle kinderen binnen het gezin.

Chimpansee
26-03-2010, 00:02

Klopt. Waarom? Omdat dit conform de fitrah (natuurlijke aanleg) vd. mens is. Het gaat erom dat men zich klakkeloos laat leiden door gevoel, wat leidt tot het praktiseren van een daad die in strijd is met de natuur.Dat is een wat lachwekkende opmerking als je beseft dat zeer vele diersoorten homo- en biseksualiteit kennen. Het is om die reden namelijk heel erg natuurlijk.

Chimpansee
26-03-2010, 00:04
Ja ik ken dat onderzoek (we hebben het over gehad bij mijn studie), maar dat onderzoek heeft niet gezegd en kan niet zeggen dat het aangeboren is. Is de hersenstructuur veranderd, omdat het kind homo is geworden of komt het omdat het zo aangeboren is?De zelfde kwestie stelt zich ten aanzien van hetero's. Hoe bepaal je of iets aangeboren is?

killerqueen
26-03-2010, 00:05
En waarom zou heteroseksualiteit niet aangeleerd kunnen zijn? Heteroseksualiteit is overeenstemmend met de ''normale'' biologische weg.

killerqueen
26-03-2010, 00:06
De zelfde kwestie stelt zich ten aanzien van hetero's. Hoe bepaal je of iets aangeboren is? Met veel ziektes/psychische stoornissen gebeurt dat met stamboomgenetica.

Chimpansee
26-03-2010, 00:14
Heteroseksualiteit is overeenstemmend met de ''normale'' biologische weg. Hoe bepaal je wat "normaal" is? Voor de voortplanting van een soort als de onze is het nodig dat je twee geslachten hebt en dat de leden daarvan zich ten tijde van de geslachtsrijpheid tot elkaar aangetrokken gaan voelen. In dat laatste zit hem de kneep. Wat veroorzaakt nu precies seksuele gevoelens? Er zit een dergelijk mechanisme in ons maar onduidelijk is waarom dat in 10% van de gevallen leidt tot een voorkeur voor hetzelfde geslacht. Hoe dan ook, dat mechanisme is goed genoeg. Voor de natuur is het overleven van de soort het doel en overleven doen we. Er zijn immers genoeg heteroseksuelen die zich voortplanten. De homo's doen dat niet maar zijn wel deel van de groep en werken net als de hetero's mee aan het beschermen van het nageslacht. In de natuur komt homo- en biseksualiteit voor, dus "abnormaal" lijkt het niet.

killerqueen
26-03-2010, 00:26
Hoe bepaal je wat "normaal" is? Voor de voortplanting van een soort als de onze is het nodig dat je twee geslachten hebt en dat de leden daarvan zich ten tijde van de geslachtsrijpheid tot elkaar aangetrokken gaan voelen. In dat laatste zit hem de kneep. Wat veroorzaakt nu precies seksuele gevoelens? Er zit een dergelijk mechanisme in ons maar onduidelijk is waarom dat in 10% van de gevallen leidt tot een voorkeur voor hetzelfde geslacht. Hoe dan ook, dat mechanisme is goed genoeg. Voor de natuur is het overleven van de soort het doel en overleven doen we. Er zijn immers genoeg heteroseksuelen die zich voortplanten. De homo's doen dat niet maar zijn wel deel van de groep en werken net als de hetero's mee aan het beschermen van het nageslacht. In de natuur komt homo- en biseksualiteit voor, dus "abnormaal" lijkt het niet. In de natuur komen ook ziektes en ''abnormaliteit'' voor. Ik ben het met je eens dat er niet zoets is als ''normaal'', maar normaal wordt gemeten via gemiddelden, wat afwijkt van die gemiddelden kan gezien worden als niet-normaal. En precies zoals je zegt, het is onduidelijk, niet biologisch te bewijzen. Het heeft naar mijn mening dus met de psyche te maken.

AHLOELHADIETH
26-03-2010, 07:31
Aangeboren of aangeleerd, het is aan jou wat je met je gevoelens doet. Sommige mensen zijn ook geboren met veel agressie, mogen hun nu iedereen slaan bij het geirriteerd raken? Of het praktiseren van het homo zijn je buiten islam zet, ik heb nooit een bewijs gezien daarvoor. Wel dat de doodstraf staat op deze daad. The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Whoever you find doing the action of the people of Loot, kill them, the one who does it and the one two whom it is done.” (Narrated by Ahmad, 2727; classed as saheeh by al-Albaani in Saheeh al-Jaami’ al-Sagheer wa Ziyaadatihi, no. 6589)

gekkeappie
26-03-2010, 07:37
Zina is zina, waarvoor de doodstraf geldt (in sommige landen) ongeacht of het een man met een man is, een vrouw met een man of een vrouw met een vrouw. Vandaar is het belangrijkste wat je met die gevoelens doet en niet wat je bent. Ik bedoel, een hetero heeft ook bepaalde gevoelens, mag die daarom zina plegen? Neen. Evenals dat als een homo gevoelens heeft (voor een man) mag die ook niet zina plegen.

dutchSaliha
26-03-2010, 09:08

Ja ik ken dat onderzoek (we hebben het over gehad bij mijn studie), maar dat onderzoek heeft niet gezegd en kan niet zeggen dat het aangeboren is. Is de hersenstructuur veranderd, omdat het kind homo is geworden of komt het omdat het zo aangeboren is? Interessant. Want er is dus iets duidelijk meetbaar, maar hoe het er komt is niet duidelijk. Het is alweer een tijdje geleden dat ik een docu over dat onderzoek zag, ik weet er het fijne niet meer van. Maar kun je niet alle doodgeboren baby's of alle overleden kinderen onder de 3 niet bekijken en zien of daar ook zo'n afwijking in de hersenen voorkomt die bij homoseksuelen voorkomt? Zo kun je kijken of die biologische afwijking, ook een biologische oorsprong heeft. Zijn er voorbeelden van bekend, dat door bepaald gedrag of bepaalde gedachten de hersenstructuur veranderd? In de natuur komen ook ziektes en ''abnormaliteit'' voor. Ik ben het met je eens dat er niet zoets is als ''normaal'', maar normaal wordt gemeten via gemiddelden, wat afwijkt van die gemiddelden kan gezien worden als niet-normaal. Dus homoseksualiteit kun je wel zien als niet normaal, omdat de gemiddelde mens heteroseksueel is? En kun je ook zien als een afwijking, omdat de gemiddelde mens niet die afwijkende hersenstructuur heeft? Of die afwijkende hersenstructuur aangeboren is, of door gedrag veranderd, maakt alleen uit wanneer je de termen ziekte en afwijking wilt gebruiken. Volgens Van Dale is een ziekte een storing in een of meerdere organen, een afwijking is een lichaamsgebrek. Wanneer een bepaald deel van de hersenen groter is dan bij de gemiddelde mens, is dat geen gebrek, noch een storing. Hoe kun je homoseksualiteit dan zien? Verder ben ik het eens met AHLOELHADIETH en gekkeappie

tonk
26-03-2010, 13:24
Volgens mij heb ik deze discussie een tijd geleden reeds met jou gevoerd. Toen ben ik er uitgebreider op in gegaan en was het ineens stil aan de kant van de homofanclub. Dit x pas ik, ben te moe om een discussie te voeren die nergens toe zal leiden aangezien jij stellig bent in jouw mening. Ik denk ook niet dat we ernaar moeten streven elkaar te overtuigen van onze eigen standpunten. Uitwisselen van die standpunten zodat we leren hoe een ander erover denkt en waarom, is al meer dan genoeg. En dat is toch ook nuttig? Ik heb hier inderdaad een mening over en het is niet waarschijnlijk dat ik die op dit topic naar aanleiding van wat jij of anderen zeggen, ga herzien.

tonk
26-03-2010, 13:32
Zina is zina, waarvoor de doodstraf geldt (in sommige landen) ongeacht of het een man met een man is, een vrouw met een man of een vrouw met een vrouw. Vandaar is het belangrijkste wat je met die gevoelens doet en niet wat je bent. Ik bedoel, een hetero heeft ook bepaalde gevoelens, mag die daarom zina plegen? Neen. Evenals dat als een homo gevoelens heeft (voor een man) mag die ook niet zina plegen. Maar een hetero kan tenminste nog trouwen en dan heb je iemand om mee te seksen. Een homo of lesbienne moet zijn/haar hele leven afzien van seks. Dat is voor verreweg de meeste mensen een erg zware opgave.

Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6 7