Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Homoseksualiteit...aangeboren of aangeleerd?????

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

sensabila
25-03-2010, 21:14

Kan het zijn dat Allah swt mensen beproeft door ze homoseksuele gevoelens te geven of is het te wijten aan de mens zelf????.......Ben erg benieuwd...Ik werk namelijk met kinderen en het komt weleens voor dat je kinderen ziet waar van je al bijna zeker weet dat het later homo's worden astaghfirolallah!!!!...Kan iemand dit nader verklaren.....

HAQQTalk
25-03-2010, 21:43
Kan het zijn dat Allah swt mensen beproeft door ze homoseksuele gevoelens te geven of is het te wijten aan de mens zelf????.......Ben erg benieuwd...Ik werk namelijk met kinderen en het komt weleens voor dat je kinderen ziet waar van je al bijna zeker weet dat het later homo's worden astaghfirolallah!!!!...Kan iemand dit nader verklaren..... Homo's volgen hun verlangens..niks aangeboren aan..kleine kinderen komen met zulke ziekelijke dingen omdat ze het van tv hebben en of hun omgeving..het is ZO normaal geworden de dag van vandaag dat mensen aangespoord worden om homo te worden..some sick society we live in!

Ayman_
25-03-2010, 21:47
de vraag is hier.. je hebt een moslim die homo is.. is hij nog steeds een moslim ja of nee?

Berberinn_
25-03-2010, 22:34
Als we homoseksualiteit moeten accepteren als aangeboren, hoe zit het dan met ouderen die kinderen misbruiken (pedofilie) en mannen die seks hebben met dieren? Zou betekenen dat we dit soort zedeloosheid ook moeten accepteren. Wal 3ayadu billaah.

Berberinn_
25-03-2010, 22:39

de vraag is hier.. je hebt een moslim die homo is.. is hij nog steeds een moslim ja of nee? De vraag is hier.. ben je homo, of voel je je homo? Ook het antwoord is hier.. de voorkeur voor hetzelfde geslacht is een gevoel en niet een genetische bepaling. Dit betekend dat je moslim kan zijn die deze gevoelens koestert. Door dit gevoel te hebben, treed je niet buiten de islaam. Door toe te geven aan dit gevoel en erdoor laten leiden (dwz. homoseksualiteit praktiseert), dát is de grandioze zonde. Nu mag je je vraag opnieuw stellen.. Is iemand dan nog moslim ja of nee?

Ayman_
25-03-2010, 22:47
De vraag is hier.. ben je homo, of voel je je homo? Ook het antwoord is hier.. de voorkeur voor hetzelfde geslacht is een gevoel en niet een genetische bepaling. Dit betekend dat je moslim kan zijn die deze gevoelens koestert. Door dit gevoel te hebben, treed je niet buiten de islaam. Door toe te geven aan dit gevoel en erdoor laten leiden (dwz. homoseksualiteit praktiseert), dát is de grandioze zonde. Nu mag je je vraag opnieuw stellen.. Is iemand dan nog moslim ja of nee? is hetzelfde maar het antwoord op de vraag is?

tonk
25-03-2010, 22:57
de vraag is hier.. je hebt een moslim die homo is.. is hij nog steeds een moslim ja of nee? Natuurlijk, waarom niet? Alsof moslims die hetero zijn niks fout doen.

tonk
25-03-2010, 22:59
Als we homoseksualiteit moeten accepteren als aangeboren, hoe zit het dan met ouderen die kinderen misbruiken (pedofilie) en mannen die seks hebben met dieren? Zou betekenen dat we dit soort zedeloosheid ook moeten accepteren. Wal 3ayadu billaah. Wat een rare redenering. Niet alles wat is aangeboren is goed en moet dus geaccepteerd worden. Ik geloof dat pedofilie net als homoseksualiteit is aangeboren. Maar waar ik pedofilie afkeur, zie ik niet wat er mis zou kunnen zijn met homoseksualiteit.

Crocodile
25-03-2010, 23:03
Kan het zijn dat Allah swt mensen beproeft door ze homoseksuele gevoelens te geven of is het te wijten aan de mens zelf????.......Ben erg benieuwd...Ik werk namelijk met kinderen en het komt weleens voor dat je kinderen ziet waar van je al bijna zeker weet dat het later homo's worden astaghfirolallah!!!!...Kan iemand dit nader verklaren..... Of de mens homo is of hetero dat wordt hem gegeven. Waar het om gaat is dat de mens zijn verlangens laat begeleiden door zijn door God gegeven wijsheid. In dat laatste kan je zulke kinderen dus bijstaan. Met vriendelijke groet, Hameed

Berberinn_
25-03-2010, 23:05
Wat een rare redenering. Niet alles wat is aangeboren is goed en moet dus geaccepteerd worden. Ik geloof dat pedofilie net als homoseksualiteit is aangeboren. Maar waar ik pedofilie afkeur, zie ik niet wat er mis zou kunnen zijn met homoseksualiteit. Volgens mij heb ik deze discussie een tijd geleden reeds met jou gevoerd. Toen ben ik er uitgebreider op in gegaan en was het ineens stil aan de kant van de homofanclub. Dit x pas ik, ben te moe om een discussie te voeren die nergens toe zal leiden aangezien jij stellig bent in jouw mening.

Berberinn_
25-03-2010, 23:11
is hetzelfde maar het antwoord op de vraag is? Keertje begrijpend lezen. Iets voelen en iets in praktijk brengen is niet hetzelfde. Dus nogmaals, wat is jouw vraag?

Imane_Arab
25-03-2010, 23:34
Als we homoseksualiteit moeten accepteren als aangeboren, hoe zit het dan met ouderen die kinderen misbruiken (pedofilie) en mannen die seks hebben met dieren? Zou betekenen dat we dit soort zedeloosheid ook moeten accepteren. Wal 3ayadu billaah. Allereerst staat het accepteren van homoseksualiteit in dit geval niet ter sprake. Het gaat erom of het aangeboren of aangeleerd is. Ten tweede wil jij homoseksualiteit verwerpen middels vergelijkingen met pedofilie en beestialiteit. Dit is een analogie die niet opgaat, want ondanks de mogelijke - maar door jou niet aangetoonde - zedeloosheid van de genoemde seksuele voorkeuren is er tussen deze een groot verschil. Bij homoseksualiteit is er (in principe) sprake van wederzijdse instemming, in geval van pedofilie is het kind ten minste wilsonbekwaam in dezen en in de overgrote meerderheid van de gevallen stemt het niet in. Iets soortgelijks kan ook over de dieren gezegd worden.

Berberinn_
25-03-2010, 23:39

Allereerst staat het accepteren van homoseksualiteit in dit geval niet ter sprake. Het gaat erom of het aangeboren of aangeleerd is. Ten tweede wil jij homoseksualiteit verwerpen middels vergelijkingen met pedofilie en beestialiteit. Dit is een analogie die niet opgaat, want ondanks de mogelijke - maar door jou niet aangetoonde - zedeloosheid van de genoemde seksuele voorkeuren is er tussen deze een groot verschil. Bij homoseksualiteit is er (in principe) sprake van wederzijdse instemming, in geval van pedofilie is het kind ten minste wilsonbekwaam in dezen en in de overgrote meerderheid van de gevallen stemt het niet in. Iets soortgelijks kan ook over de dieren gezegd worden. Wallaahi wil graag ingaan op wat je zegt. Daarbij zou ik dingen kunnen aantonen zowel uit islamitische als wetenschappelijke bronnen. Maar ik weet dat dit veel tijd en energie gaat vergen en ben daar nu echt te moe voor. Dit is geen vlucht-excuus, want wellicht kom ik er later op terug.

Imane_Arab
25-03-2010, 23:41
Wallaahi wil graag ingaan op wat je zegt. Daarbij zou ik dingen kunnen aantonen zowel uit islamitische als wetenschappelijke bronnen. Maar ik weet dat dit veel tijd en energie gaat vergen en ben daar nu echt te moe voor. Dit is geen vlucht-excuus, want wellicht kom ik er later op terug. Ik ben benieuwd.

Ayman_
25-03-2010, 23:54
Keertje begrijpend lezen. Iets voelen en iets in praktijk brengen is niet hetzelfde. Dus nogmaals, wat is jouw vraag? sorry maar ik voel dat je beledigend en aanvallend praat dus het spijt me dat ik dit zeg maar ik ga niet meer op je in lieve zusje

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7