Bekijk originele versie : dringende vraag!!
liefduifje
07-07-2004, 17:42
Ik ging vandaag bij het gemeentehuis langs om te vragen wat je nodig hebt om voor de gemeente te trouwen en ze hadden het ook over een gelegaliseerde geboorteakte.
Mijn vraag is: Kun je deze alleen in marokko halen? Betekent dit dat er allemaal stempels enzo op moeten komen? Waarschijnlijk wel, maar wil het toch zeker weten.
En voor de reeds getrouwden: hoe lang duurde het voordat je de akte binnen had?
alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen :zwaai:
islamparel
07-07-2004, 18:11
salaam,
Mijn man had bij ons trouwen ook een geboorte akte van marokko nodig.Het is een goen papiertje. Dit zou je eigenlijk al in je bezit moeten hebben als het goed is moet 1 van je ouders deze hebben. Vraag het aan hen..
miss_burberry
07-07-2004, 19:54
Origineel gepost door liefduifje
Ik ging vandaag bij het gemeentehuis langs om te vragen wat je nodig hebt om voor de gemeente te trouwen en ze hadden het ook over een gelegaliseerde geboorteakte.
Mijn vraag is: Kun je deze alleen in marokko halen? Betekent dit dat er allemaal stempels enzo op moeten komen? Waarschijnlijk wel, maar wil het toch zeker weten.
En voor de reeds getrouwden: hoe lang duurde het voordat je de akte binnen had?
alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen :zwaai:
Die moet je alleen halen als jij of je partner in marokko geboren is..
Ik ben ook in marokko geboren, dus moest de akte in marokko halen in mijn geboorte stad met de nodige stempels.. Vervolgens moest ik ermee naar Rabat naar de Nederlandse ambassade om hem te legaliseren, en dus daar weer de nodige stempels erop te zetten.
Dan pas kan je hem in Nederland inleveren bij het stadhuis voor de ondertrouw..
En het gedoe heen en weer naar Rabat koste mij in totaal een week.. Want je levert hem in en krijgt een afspraak voor een andere dag om hem weer op te halen :maf:
Heel veel succes meid ;)
liefduifje
07-07-2004, 20:00
tnx voor jullie reactie!! moet er dus achteraan gaan. ik ga zelf niet naar marokko, maar volgens mij kun je het ook door iemand anders laten opvragen toch?
We hebben wel een boekje waarin staat wanneer ikgeboren ben,maar volgens mij hebben ze al die stempels enzo nodig....dus ff werk van maken...
miss_burberry
07-07-2004, 20:05
Je kan ook een familie lid machtigen om die papieren voor je te regelen. Je kan zo een machtiging laten maken hier bij de marokkaanse consulaat..
Suc6 :D
:zwaai:
tangia21
07-07-2004, 21:18
je kan toch die geboorte akte gewoon aanvragen bij de cosulaat hier toch?
Samira_C
08-07-2004, 09:03
Origineel gepost door tangia21
je kan toch die geboorte akte gewoon aanvragen bij de cosulaat hier toch?
Nee volgens mij kan dat alleen in Marokko!!!! mijn man heeft hem ook in marokko aangevraagd.
je moet wel opletten dat je niet het groene papiertje geeft, want dat is enkel maar een "extrait" dus een deel van de geboorteakte. wat je nodig hebt is een COPIE INTEGRALE , dit is een wit A4 papier, dus je volledige geboorteakte. zo is het toch bij ons in Belgiƫ. een ORIGINEEL copie intregrale van marokko, gelegaliseerd door het Belgisch of Nederlandse consulaat IN MAROKKO.
wij dachten ook gewoon geboorteakte dus we hadden iemand gestuurd naar marokko die bracht dat groene papiertje mee en ja hoor, was niet geldig dus terug opgevraagd bij een oom ginder en die heeft dat via de post verstuurd.
vraag eens bij de gemeente voor zekerheid dat zal je tijd en geld besparen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.