Bekijk originele versie : Haarwastips
Nissrine_1983
07-07-2004, 15:49
Haarwastips
Wie een milde shampoo gebruikt, kan het haar rustig elke dag wassen. Shampoo bestaat uit drie grondstoffen. De wasgrondstoffen zijn bedoeld om het reinigingsproces op gang te brengen. De hulpstoffen zorgen dat het product houdbaar blijft en voegen de geur toe. De werkzame bestanddelen hebben tot taak de specifieke hoofdhuid- en haarproblemen (zoals roos of vet haar) te helpen oplossen. Maar ook het wassen van haar moet worden geleerd, vandaar hier een paar tips.
Haarwastips
Borstel het haar vóór het wassen voorzichtig.
Laat het haar tijdens het wassen zoveel mogelijk natuurgetrouw naar beneden hangen.
Gebruik warm maar niet te heet water.
Begin met het wassen van de hoofdhuid en masseer van daaruit de shampoo verder in het haar.
Draai het haar tijdens het inmasseren niet door elkaar anders krijg je klitten.
Spoel de shampoo met veel water uit en let op dat er geen shampooresten achterblijven.
Wanneer een aparte conditioner wordt gebruikt, moet die net als de shampoo voorzichtig worden aangebracht en goed worden uitgespoeld.
Klop of dep het haar met een zachte handdoek voorzichtig droog. Een ruwe behandeling leidt tot klitten en beschadigingen.
Kam of borstel het haar terwijl het nog enigszins nat is met een kam of borstel waarvan de haren niet te dicht op elkaar staan. Het best zijn borstels van echt haar of groftandige kammen.
Begin bij de uiteinden van het haar en werk langzaam naar boven toe.
Poppetje_1
07-07-2004, 16:43
thnx voor je tips...
wist wel dat ik mijn haar verkeerd waste!
Djumanah
07-07-2004, 16:45
Wanneer een aparte conditioner wordt gebruikt, moet die net als de shampoo voorzichtig worden aangebracht en goed worden uitgespoeld.
Ik was welles mij haar, en dan aan het einde doe ik een conditioner er in en spoel het er niet uit, ik heb dan zelf het gevoel dat het wat zachter word..
Maar is het denk je slecht als ik het zo doe? :zwaai:
LaLa_SoFiA
07-07-2004, 17:40
Origineel gepost door Djumanah
Ik was welles mij haar, en dan aan het einde doe ik een conditioner er in en spoel het er niet uit, ik heb dan zelf het gevoel dat het wat zachter word..
Maar is het denk je slecht als ik het zo doe? :zwaai:
Sommige conditioners moet je juist laten zitten....Hangt er vanaf welke je hebt... :)
Nissrine_1983
07-07-2004, 19:37
Origineel gepost door LaLa_SoFiA
Sommige conditioners moet je juist laten zitten....Hangt er vanaf welke je hebt... :)
Precies... ;)
is het goed om je haar tijden het douchen met shampoo en al uit te borstelen.
:zwaai:
Origineel gepost door Poppetje_1
thnx voor je tips...
wist wel dat ik mijn haar verkeerd waste!
haha :hihi:
Ps: hoe weet je welke shampoo het meest geschikt voor je haar is?
PowerQueen
07-07-2004, 20:26
Thnx :)
RitaMaria
08-07-2004, 21:14
Hoe zorg ik voor volume in mijn haar??
Iemand nog tips? :(
Multajeema
09-07-2004, 12:14
Origineel gepost door RitaMaria
Hoe zorg ik voor volume in mijn haar??
Iemand nog tips? :(
Ik begin ook haaruitval te krijgen :(
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.