Bekijk volle/desktop versie : Wie o wie volgt islamstudie van Dar Al Ilm?



Pagina's : [1] 2

23-03-2010, 14:47
Kan iemand mij pmmen voor meer info aub, en de website ken ik al dus dar hoef je me niet naar te verwijzen.

26-03-2010, 15:32


wil ook graag de opleiding gaan volgen

26-03-2010, 21:07
Kan iemand mij dan alsjeblieft ook informatie doorsturen? Jazakum Allahu gair.

26-03-2010, 21:31
Toen ik bij hun les nam was dat gemengt met broeders echt een big no no.

26-03-2010, 23:18


ken ook iemand die het heeft gevolgd, en het was gemengd, lijkt mij echt niets...hoezo pm-en stel hier je vraag en je hebt een antwoord

26-03-2010, 23:48
Ik weet alleen dat het gegeven wordt door Remy 'Superman.' Wat wil je weten? Een vriendin van mij volgt het. Ik kan 't dan aan haar vragen en dan krijg je antwoord.

27-03-2010, 09:29

Citaat door ouafaetoen:
ken ook iemand die het heeft gevolgd, en het was gemengd, lijkt mij echt niets...hoezo pm-en stel hier je vraag en je hebt een antwoord



Ik kan me herrineren dat er echt veel fitna heerste vooral in de pauzes.
In het begin zag je de broeders dan aan 1 hoek aan elkaar vastklampen en hun ogen neerslaan en weken later toen werd het 1 grote mengelmoes daar in de kantines.

De mens is zwak geschapen en ik zou het ook noooit meer doen maar had er toen best veel voor betaald en wou het dus gewoon afmaken.

27-03-2010, 09:49

Citaat door Dhakirah:
Wie zou daar uberhaupt les willen volgen? Aangezien ze tot de qutbia behoren die sayid qutb prijzen. wal 'iyaadhu billaah

Ra7imahoe Allah.

27-03-2010, 10:15

Citaat door Dhakirah:
Wie zou daar uberhaupt les willen volgen? Aangezien ze tot de qutbia behoren die sayid qutb prijzen. wal 'iyaadhu billaah


Spreek je uit ervaring of is het van horen zeggen. Toen ik daar les nam heb ik nooit het idee gehad dat hun je een bepaalde richting op wouden sturen.

27-03-2010, 10:50

Citaat door Dhakirah:
Pure Logica, Mofaddal ibn mohalhal rahimehullaah zei ; Als een persoon van innovatie vanaf het begin naar zijn innovatie uitnodigt, zul je van hem vluchten en voor hem uitkijken. Hij zal je echter gedurende het begin van zijn zittingen uitnodigen naar de sunnah. Vervolgens leert hij jou pas zijn bid3ah. Zodat het zich in je hart zal vestigen en het er nooit meer uitkomt!



Dame je antwoord niet op mijn vraag, beweer je dit uit ervaring of van horen zeggen graag antwoord op mijn vraag barak Allaahu fik

28-03-2010, 10:07
Ikzelf volg nu ook de Islamstudie van 2010 (in Amsterdam), en leer er echt ontzettend veel van!


Citaat door smurfin25:
Toen ik bij hun les nam was dat gemengt met broeders echt een big no no.


Ik heb 'n vraag aan jou. Zit je op school? Werk je of loop je stage?

Mocht je op één van de bovenstaande vragen toestemmend antwoorden, vind ik deze redenering hierboven een beetje scheef.

Je zit als zuster niet tussen de broeders, er wordt hier prima rekening mee gehouden. De broeder zitten op de voorste rijen, de zusters achterin. Je hebt 2 duren waar je eventueel gebruik van kunt maken, de ene leidt naar de voorzijde van de zaal en de andere naar de achterzijde. Je hebt verder ook niet veel meer met elkaar te maken dan dat je de lessen volgt, naar elkaars vragen luistert en er leringen uit trekt. Ik zie hier niets no no's in.

28-03-2010, 10:08

Citaat door Dhakirah:
Wie zou daar uberhaupt les willen volgen? Aangezien ze tot de qutbia behoren die sayid qutb prijzen. wal 'iyaadhu billaah


Kssht, ga es heel snel ergens anders roddelen. Ik zou me diep schamen als ik jou was, een dhakirah die zich schuldig maakt aan deze praktijken. Allaah ye'hsen el-'awn oe saffie.

28-03-2010, 11:03



Citaat door Chaouniyya:
Ikzelf volg nu ook de Islamstudie van 2010 (in Amsterdam), en leer er echt ontzettend veel van!



Ik heb 'n vraag aan jou. Zit je op school? Werk je of loop je stage?

Mocht je op één van de bovenstaande vragen toestemmend antwoorden, vind ik deze redenering hierboven een beetje scheef.

Je zit als zuster niet tussen de broeders, er wordt hier prima rekening mee gehouden. De broeder zitten op de voorste rijen, de zusters achterin. Je hebt 2 duren waar je eventueel gebruik van kunt maken, de ene leidt naar de voorzijde van de zaal en de andere naar de achterzijde. Je hebt verder ook niet veel meer met elkaar te maken dan dat je de lessen volgt, naar elkaars vragen luistert en er leringen uit trekt. Ik zie hier niets no no's in.





Ik vertel iets vanuit mijn ervaring dame dat dat bij jouw anders ligt prima.
Denk je dat dat toegestaan is omdat de mannetjes voor zitten en vrouwtjes achter maar in de pauzes gezellig tussen elkaar staan. Ik weet waar ik het over heb en erken het probleem zelfs toen ik er les volgde en idem dito veel leerde. Ik zou het nooit meer doen omdat je hier niet voor beloont kan worden Allaah accepteert enkelt hetgeen wat zuiver is. Zoals ibn mas3oed radi Allaahu anhu zei; Vele proberen al khayr te doen maar die al khayr bereikt ze niet!

Hamdulillaah genoeg mogelijkheden voor zusters om kennis op te doen zonder bij broeders te zitten dus het is ook niet noodzakelijk.

Salaamoe alaikoem

p.s: dat eerste wat je aanhaalde over school etc, het is niet zo dat als je het een niet helemaal volgens de regels kan doen maar wel verplicht bent dat dat een vrijkaartje is om met andere zaken zo laks om te gaan probeer hetgeen te vermijden wat je kan vermijden zuster

28-03-2010, 11:26

Citaat door smurfin25:
Ik vertel iets vanuit mijn ervaring dame dat dat bij jouw anders ligt prima.
Denk je dat dat toegestaan is omdat de mannetjes voor zitten en vrouwtjes achter maar in de pauzes gezellig tussen elkaar staan. Ik weet waar ik het over heb en erken het probleem zelfs toen ik er les volgde en idem dito veel leerde. Ik zou het nooit meer doen omdat je hier niet voor beloont kan worden Allaah accepteert enkelt hetgeen wat zuiver is. Zoals ibn mas3oed radi Allaahu anhu zei; Vele proberen al khayr te doen maar die al khayr bereikt ze niet!

Hamdulillaah genoeg mogelijkheden voor zusters om kennis op te doen zonder bij broeders te zitten dus het is ook niet noodzakelijk.

Salaamoe alaikoem

p.s: dat eerste wat je aanhaalde over school etc, het is niet zo dat als je het een niet helemaal volgens de regels kan doen maar wel verplicht bent dat dat een vrijkaartje is om met andere zaken zo laks om te gaan probeer hetgeen te vermijden wat je kan vermijden zuster
Ik zal dit bovenstaande gebeuren niet ontkennen, het gebeurt maar dit hoeft lang nog niet te betekenen dat je het zelf niet in de hand hebt. Ik bedoel, in de pauze ga je (als je over gezond verstand beschikt, en je geen 'ordhr hebt om dit niet te doen) gerust je gebed verrichten, wat te eten halen of in het lokaal blijven.

Dat je het zelf nooit meer zou doen, is uiteraard jou eigen keuze, maar om te zeggen dat je hiervoor niet beloond kan worden ligt niet aan jou, beste zuster. Verder mis ik het woordje niyyah heel erg, en ook dat speelt een belangrijke rol, ook in zaken als dit. Overal zit ghayr in, hoe groot of klein dit ook is. Maar hij (radiya Allaahoe 'anhoe) heeft gelijk, alleen is het niet ons om zijn uitspraak willekeurig op dingen af te schuiven. Het gaat om hoe jij ermee omgaat, en niet wat heel veel anderen naast jezelf doen. Ik bedoel, op yawm el Qiyamaah wordt je ter verantwoording geroepen voor je eigen daden, en niet omdat iemand anders tijdens de pauzes op de gangen met jongens en mannen heeft staan klessebessen (en dan nog hebben wij niet het recht om hierover te oordelen, dat is niet aan ons).

Kun je mij één van deze mogelijkheden noemen, ik ken er namelijk geen dan zelf thuis studie te doen. Ik heb dan Alhamdoelillaah een vader die mij lest, naast de lessen die ik bij Dar al Ilm volg, maar heel veel anderen hebben dit niet. Je hebt niet genoeg aan 'n boek, maar een docent die dit doceert is uitermate belangerijk zodat je met zekerheid weet dat je de literatuur goed begrijpt. In het tweede geval is dit wel noodzakelijk (voor mezelf Alhamdoelillaah niet, maar zelf trek ik veel profijt uit de lessen), misschien zou je in het vervolg niet zo willen generaliseren, in shaa Allaah.

Wa 'alaykoem salaam warahmatoe Allaahi wabarakatoeh.

Ps: daar ben ik het absoluut mee eens. Ik haalde het enkel als voorbeeld aan, om aan te geven dat men best verder mag kijken dan diens neus lang is. En mocht het zo zijn dat men leringen trekt uit studie's als dit, dan prefereer ik het andere eerder als no no de de studie's die je bij zulke Islamitische instelling kunt volgen.
Baaraka Allaahoe feekie, dat zal ik als advies meenemen.

28-03-2010, 23:05
Als je als vrouw zijnde gewoon via de bovenste deur (dus verdieping hoger) naar binnen gaat en in de pauzes daar blijft zitten of via die deur naar beneden gaat om te bidden of wat dan ook hoeft het geen probleem te zijn. Het is maar hoe je er zelf mee omgaat. En als mensen willen kletsen doen ze dat toch, ze moeten zich vooral niet anders gaan gedragen als ze daar zijn. Mensen weten dat het gemengd is, dus dan moet je niet gaan klagen over 'fitna fitna fitna' . Het is niet iets wat je van te voren niet wist. Het is net alsof je gewoon naar school gaat.

Zelf heb ik nooit meegemaakt/gemerkt dat ze hun eigen 'ideeën' overdragen of hoe je dat ook wil noemen. Als zij ergens toe behoren of aanhangen is dat hun ding, zolang ze dat maar niet hun 'leerlingen' opdringen en dat gebeurt dus niet in de lessen.

Pagina's : [1] 2