Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : dames, een vraagje betreft henna...

Pagina's : [1] 2

LZN
07-07-2004, 11:13

Salaam alaikoem zusters, Ik heb even een vraagje, is het nou wel of niet toegestaan om je handen te versieren met henna op de hennadag insjaAllah, ik ben van plan om gewoon mijn handen helemaal met henna te bedekken dus geen versieringen, omdat ik hoor dat dit niet is toegestaan, maar waar kan ik bewijs vinden hierover, is dit Soenna? Salaam Alaikoem.

riffia19
07-07-2004, 12:07
klopt heb ik gehoord als je versieringen doet dan komen er geen malaikat op je hennadag en dat is wel de bedoeling ik ga het inchallah ook traditioneel doen is veel leuker en gezelliger versieringen kan je altijd nog doen

UndercoverAngel
07-07-2004, 12:53
Waarom is het niet toegestaan.. Henna is toch Henna of je het er gewoon opsmeert of het als versiering aanbrengt? Kan iemand hier een duidelijk antwoord op geven.. Alvast bedankt.. :) .:UcA:.

riffia19
07-07-2004, 12:58
nou omdat je handen helemaal bedekt moeten zijn waarom weet ik ook niet maar het is me vaak verteld dat je geen engelen om je heen hebt

riffia_naima
07-07-2004, 13:15

Salaam, Ik heb gehoord dat je geen versieringen mag doen op je hennadag. Want ze zeggen dat elke witte vlek een leugen in het huwelijk is.... dat is wat ik heb gehoord... Doei Groetjes Naima

UndercoverAngel
07-07-2004, 13:38
Origineel gepost door Majidah waar kan je bewijs hierover vinden?? Dat wil ik ook graag weten.. Aangezien tegenwoordig bijna iedereen Henna versiering doet in plaats van de hele handen vol.. Niemand die hier bewijs voor heeft.. Dus niet van "ik heb horen zeggen" etc.. Alvast bedankt! .:UcA:.

zin_el_khatar
07-07-2004, 14:01
Ik doe helemaal geen henna, ik kan r niet tegen en vind het ook niet mooi, of mijn handen nou helemaal zijn bedekt of dat het gewoon versieringen zijn vind het beide echt niet mooi en dat is mijn mening, voordat ik weer boze reacties krijg!

Doumo3_el_3aiN
07-07-2004, 17:05
KLopt, ik heb het ook gehoord maar noG nooiT bewijs van gekregen dat t nouH toegestaan is jah of neeh.. maar dat heb ik wel met meerdere dinGen rondom de bruiloft.. Bijvoorbeeld trouwrinGen, BruidstaarT, bedankjeS en ga zomaar door.. Dus als iemand shy deliel (bewijs) weet, hoor ik t GraaG!! Wa Salaam! :zwaai: DouMo3 :zwaai:

hennaaja
08-07-2004, 21:48
Lieve mensen, henna is henna. Marokkanen hebben dat sprookje de wereld in geholpen van dat er geen malaikat zullen zijn als je de henna niet dicht maakt. Het enige waar de ulama over spreken is het wel of niet moeten bedekken van je handen als je er henna op hebt, aangezien het toch versiering is. Maar dat is weer heel iets anders

oem_rayan
08-07-2004, 21:53
Origineel gepost door riffia19 nou omdat je handen helemaal bedekt moeten zijn waarom weet ik ook niet maar het is me vaak verteld dat je geen engelen om je heen hebt Dit wordt verteld door de berberse mensen. Het is een oude traditie. Er is naar mijn weten geen hadith waarin staat dat men henna moet doen als een meisje gaat trouwen, dus waarom zijn versieringen haram. Het is wel zo dat men zijn versieringen moet bedekken, dus als jij henna versieringen gaat doen dan kan je handschoenen dragen als je naar buiten gaat.

DUNYA25
08-07-2004, 22:19
hallo meiden, ik heb mij deze vraag ook vaak gesteld waarom uberhaupt henna en hoezo geen versieringen. Ik heb vaak gezocht naar het bewijs maar ik ben dit tot op heden niet gevonden. Het enige wat ik dus kan concluderen is dat het traditie en bijgeloof is wat mensen lopen te verkondigen. Het enige wat ik wel ooit heb gelezen over de betekenis van henna bij een bruid is dat het staat voor het binden met handen en voeten aan je toekomstige echtgenoot. Ik weet niet maar waar ik het had gelezen maar ik denk dat henna voor de bruid zoiezo traditie is en niets met het geloof te maken heeft. Ik kan het verkeerd hebben mogen allah mij dan vergeven, hij is degene die het het beste weet... groetjes dunya

Yara13
09-07-2004, 00:06
Oude vrouwen praatjes zijn dit. Gewoon logisch nadenken dan besef je zelf dat dit niet klopt. Henna is goed voor je en dat zie je ook terug in de overleveringen. Maar over die flauwekul dat je het niet versiert mag doen is gewoon bijgeloof van oude vrouwtjes en daar heb je nog meer voorbeelden van.

Yara13
09-07-2004, 10:02
Vraag het de imam via een briefje dan hoor je wel dat het flauwekul is. Maar dan moet hij wel geleerd zijn.

leven
09-07-2004, 10:45
Salaam, Ik heb ooit ergens gelezen dat hennaversiering mag (weet niet meer waar ik het gelezen heb) maar dat je echt gewoon abstracte figuren moet gebruiken. Dus geen afbeeldingen mag gebruiken van dieren of mannetjes. wel mag men bloemen, bogen, cirkels, vierhoeken, driehoeken...als figuur gebruiken. Als het me te binnen schiet waar ik het gelezen heb zal ik het je zeker laten weten. Groetjes

blauwe_hemel
09-07-2004, 13:43

Assalaam alaykoem zusters, Een interessante topic is dit want dit is een vraag waar ik ook al een tijdje mee zit en nooit een antwoord heb op kunnen vinden. Maar behoort het eigenlijk tot de soenna dat een bruid henna doet of is dit meer traditiegebonden? Inscha'Allah heeft iemand van jullie hierop een antwoord met daliel natuurlijk. IK zal proberen zelf navraag te doen, en inscha'Allah als ik iets te weten kom dan zal ik het hier plaatsen. Wa alaykoem salaam

Pagina's : [1] 2