Bekijk originele versie : Met je Nederlandse rijbewijs een Marokkaanse auto besturen
TheGeneral
23-03-2010, 13:59
Zoals het onderwerp al zegt:
Is het mogelijk om met jouw Nederlandse rijbewijs een auto te besturen met een Marokkaanse kenteken in Marokko?
Heeft iemand een link waaruit blijkt dat die mogelijkheid bestaat ofwel officieel "de regel" in de Marokkaanse grondwet?
Kom svp niet aan met ervaringen, dat je ooit bent aangehouden en de politie jou nooit op de vingers heeft getikt. Elk politie agent verschilt van mening
Chocolaatje_
23-03-2010, 14:02
Noti.
xxAitsaidgirlxx
23-03-2010, 14:57
k ben benieuwd
als het goed is wel het maakt geen verschil of het een auto met nl kenteken is of marokaanse voorbeeld bij controle is je rijbewijs gewoon geldig moet net zo goed ook kunnen bij marokaanse als het niet zo is dan moet het wel een heel raar wet zijn
Opzoek-meid
23-03-2010, 17:19
Natuurlijk kan dat, hoe denk je dat al die mensen die daar een auto huren dat doen.
Sa3ied_Nadori
23-03-2010, 17:28
de huurder geeft je een wakala mee (verklaring dat hij ermee toestemt dat jij er in mag rijden) anders mag het niet
volgens mij mag je niet eens in een auto rijden dat van je vriend is daar in marokko
mohiem voor zekerheid kan je beter navraag doen in marokko zelf
het mag
ook als de auto van een vriend neef vader etc is
Conduire au Maroc
On peut conduire avec un permis étranger au Maroc pour une durée d'un an
Leuke_spullen
23-03-2010, 20:40
Is dit nieuw ofzo?
Sorry, er viel een stuk van mijn reactie weg. Je mag dus gewoon met je NLse rijbewijs in Marokko rondrijden. Wettelijk is geregeld dat je als je in Marokko woonachtig bent na een jaar een Marokkaans rijbewijs moet halen. Maar dat is bijna niet te controleren. Ik heb 10 jaar in MArokko met mijn NLse rijbewijs rongereden, vaak aangehouden en gecontroleerd, geen enkel probleem.
xxAitsaidgirlxx
23-03-2010, 22:29
dus geen wakala nodig?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.