Bekijk originele versie : DHC rappers moeten vrij!
Wat is precies 'ontaarde kunst'? Waar ligt de grens?
Ik krijg genoeg hatemail binnen van rechtse figuren en Amerikanen, over de teksten van mijn nummers, ook al houd ik me bij mijn teksten geheel aan de "fatsoensnormen" (volgens mij tenminste). Vooral het nummer "Down Down Dubya", over George W. Bush, levert boze reacties op (eigenlijk alleen van de overzijde van de grote plas). Gelukkig is echter nog niemand naar de rechter gestapt, en verwacht ik dit ook niet.
Ik denk dat het regelrecht bedreigen van personen geen zin heeft, en er is mijns inziens ruimte genoeg voor het maken van je punt zonder buiten de grenzen van de wet te treden.
Zo ben ik er zelf bijvoorbeeld van overtuigd, dat ik met het nummer "Balken van Ellende", ook al spaar ik die "beste" man niet, geen grenzen heb overschreden. Lees/luister/download zelf maar eens op : http://www.docjazz.com/modules/news/article.php?storyid=39
Wel vind ik ten aanzien van de DHC-kwestie het volgende:
Soms is kunst provocatief, aangezien het een vorm van menselijke expressie betreft, en meningen uiteraard kunnen afwijken van wat op dat moment de heersende opinie is. Het is van groot belang, binnen de context van de vrije meningsuiting, dat kunstenaars beschermd worden tegen de reacties op hun meningen.
Een goed voorbeeld is Theo van Gogh: wat hij dagelijks uitbraakt kan op geen enkele manier door de beugel, en hij schoffeert op grove en racistische wijze bijna dagelijks hele bevolkingsgroepen, maar omdat het (volgens sommigen!) een vorm van kunst is (satire of zo? ik weet het niet), kun je er weinig tegen beginnen.
Hirsi Ali daarentegen, met uitspraken die een veel grotere rel waard zijn dan de woorden van El Moumni destijds, zou eigenlijk eens stevig op haar vingers getikt moeten worden voor haar opzettelijke pogingen moslims te beledigen, aangezien zij in een veel te verantwoordelijke positie is om dat soort uitlatingen te doen.
De frase van DHC, van het 'bezig zijn met een liquidatie' kun je inderdaad door de authoriteiten laten onderzoeken; blijkt het echter niet waar te zijn, met andere woorden er is geen liquidatie in voorbereiding, dan is er volgens mij niet veel aan de hand. Het aanhalen van artikel 121 is een zwaktebod, en komt volgens mij alleen omdat men op grond van artikel 285 (artikel over directe bedreiging) geen case heeft.
Zie je de scheefheid van de verhoudingen? Moslims zijn vogelvrij, maar de publieke figuren die hen in de media kastijden, zwartmaken en demoniseren gaan steevast vrijuit.
Dus, DHC boys ... sterkte. Ik denk toch dat jullie een goede kans maken.
moeskiella
07-07-2004, 12:17
wat hebben jullie met die dhc?
AlHoceima_Leila
07-07-2004, 14:27
bedankt voor de site
en die gozers moeten vrij gelaten worden
luis_in_de_pels
07-07-2004, 17:29
Iemand uitschelden op grond van haar uiterlijk of eventuele verminkingen aan haar genitaliën. Iemand een ho.er noemen en iemand met de dood bedreigen is GEEN KUNST.
Dat is onbeschoft geschreeuw van teksten waarvan volgens mij de meesten niet eens getolereerd wordt binnen de Islam.
Hirschi Ali gaat in ieder geval altijd het debat aan zonder te vervallen in scheldpartijen die op de persoon gericht zijn. En ze heeft in iedere geval nog nooit iemand met de dood bedreigt.
Deze rappertjes zijn geen kunstenaars. Dit zijn gewoon scheeuwerige Relmarokkaantjes die op school horen te zitten om te leren wat fatsoen is.
Luis: Ik ben benieuwd naar welke school je Hirsi Ali dan wil sturen ...
Kijk, de essentie is als volgt: of jij hun muzikale scheldpartijen kunst vindt of niet, is niet interessant. Het feit dat er zoiets bestaat als een 'Rapcultuur' verheft deze manier van uiten tot kunst, ongeacht wat jij en ik ervan vinden.
Vandaar mijn voorbeeld over Theo van Gogh; waarschijnlijk vind je hem echter ook redelijk, beschaafd en fatsoenlijk. Persoonlijk vind ik hem de personificatie van vadsige walgelijkheid, maar ik kan kennelijk niet eisen dat hij aangepakt wordt op zijn gedrag, en zijn racistische uitlatingen (wel strafbaar, maar onder de noemer 'kunst' heeft hij een zeer grote vrije marge).
Politici kunnen, en moeten, daarentegen rechtstreeks aanprakelijk worden gesteld voor al hun uitspraken. Het feit dat dit bij Hirsi Ali niet gebeurt, is simpelweg omdat anti-Islam uitspraken officieus vrijgesteld zijn van de regels die normaal gelden voor uitspraken over bevolkingsgroepen. Er zijn geen fatsoensgrenzen waar je je aan hoeft te houden als je over de Islam spreekt; lees de kranten maar. Hier faalt de overheid in het naleven van haar eigen regels; maar ja ... met rechtse politiek krijg je dat al gauw, en zeker met figuren als Balkenende aan het hoofd.
Hirsi Ali misbruikt haar positie als ex-moslim om op demagogische wijze als stemmenvanger te fungeren voor een rechtse partij; als ze er bij de VVD uiteindelijk uitgeknikkerd wordt zoekt ze ongetwijfeld een andere rechtse partij op. Kwestie van marktwerking....
Er bestaat helaas nog geen school waar je dit verfoeilijke gedrag kunt afleren. Dus ben ik toch blij dat ze wat tegenwind krijgt vanuit de samenleving.
Origineel gepost door Ononono
Verfoeilijk gedrag?
Thats politics man.
( de reden dat ze zo veel tegenwind krijgt ligt in het feit dat de haantjes het niet kunnen hebben dat een moslima haar leven in eigen hand neemt. Ik heb nog nooit echte onderlegde kritiek op haar gezien. Over demagogie gesproken. )
Juist een moslima neemt het leven in eigen hand , dus dan hebben ze geen Hirsi nodig die ze probeert te pushen in een richting. :)
missy_in_black
07-07-2004, 22:08
Origineel gepost door Guy
Juist een moslima neemt het leven in eigen hand , dus dan hebben ze geen Hirsi nodig die ze probeert te pushen in een richting. :)
Dat is inderdaad het standaard cliche dat we ons ter harte mogen nemen:
"Vrij zijn, door zelf te weten wat de niet mag/hoort te doen."
Ayaan Hirsi Ali verwijst dat soort cliche's terecht naar de prullenbak. Daar is lef voor nodig.
Ik weet dat iedere moslima die het met haar eens is het nooit zal uitspreken maar ik heb respect voor haar.
Ik kan geen respect opbrengen voor een stel puberale jochies die haar beledigen met zaken als besnijdenis, iets waar ze heel hard tegen vecht.
SCHULDIG
08-07-2004, 00:02
:bril: DEN HAAG CONNECTION 4-EVER :bril:
DHC KOMT VRIJ INSHALLAH :hoera:
:bril: DEN HAAG CONNECTION :bril:
Origineel gepost door SCHULDIG
:bril: DEN HAAG CONNECTION 4-EVER :bril:
DHC KOMT VRIJ INSHALLAH :hoera:
:bril: DEN HAAG CONNECTION :bril:
Je beledigt je schepper met die middelste regel.
SCHULDIG
08-07-2004, 01:09
Origineel gepost door Erwin
Je beledigt je schepper met die middelste regel.
:rolleyes:
onderduiker
08-07-2004, 08:18
Origineel gepost door Solo_X
Weet je wat het is. Hirsi ali heeft weer de aandacht nodig waar ze de hele tijd op zat te wachten. Ze zag haar eigen roem bijna ten onder gaan, dus pakte ze haar kans na de uitzending van nova. Ze heeft naar mijn weten niet echt veel te doen en is volgens mij helemaal niet boeiend bezig als ze de aandacht geeft aan zulke liedjes die over het internet verspreidt worden. DHC heeft het recht om zulke dingen te zeggen over haar. zolang het maar hun eigen mening is. En over bedreiging is helemaal geen sprake van. De media moet het nieuws weer opblazen omwille van sensatie. Maar ja dat zijn we gewend. Ik kan maar 1 ding zeggen. DHC houdt je sterk en ze zijn sterk en komen harder terug na deze bullshit aanklagingen. Solo X :)
:goedzo:
Origineel gepost door Ononono
Hirsi Ali daarentegen, met uitspraken die een veel grotere rel waard zijn dan de woorden van El Moumni destijds, zou eigenlijk eens stevig op haar vingers getikt moeten worden voor haar opzettelijke pogingen moslims te beledigen, aangezien zij in een veel te verantwoordelijke positie is om dat soort uitlatingen te doen.
Daar héb je het weer. Wordt mevr. Ali er weer bijgesleept. WAT heeft ze dan voor vreselijks gezegd? Ik ken alleen de uitspraak waarin ze zegt dat de profeet heden ten dage als pervers gezien zou worden vanwege de "omgang" met een kind. Dat is ook zo. Zoiets zouden wij hedentendage zo zien. Punt uit.
Maar verder?
Zijn moslims dan zó klein dat ze echt helemaal niets kunnen hebben? Is hun geloof dan zo zwak dat ze bij de minste of geringste kritiek gewelddadig moeten zijn en op moeten roepen tot geweld, hetgeen in het geval van mevr. Ali aan de lopende band het geval is?
Kracht, échte kracht kan tegen een stootje. Echte overtuiging ook. Voorlopig heeft mevr. Ali kracht getoond en "de andere kant" alleen nog maar zwakte.
Zo denk ik er over.
Sorry, was de eerste keer dat ik ging quoten ... foutje!
Kracht, échte kracht kan tegen een stootje. Echte overtuiging ook. Voorlopig heeft mevr. Ali kracht getoond en "de andere kant" alleen nog maar zwakte.
Hirsi Ali toont kracht? Omdat ze meesurft op een golf van moslimhaat? Laat me niet lachen.
Toch opvallend dat geen van de autochtonen, die hier kennelijk zeer veelvuldig aanwezig zijn, in durft te gaan op de hier gemaakte opmerkingen over het in deze samenleving welig tierende anti-Islamisme.
Ik krijg de neiging aan te nemen dat ze het terecht vinden dat discriminerende opmerkingen over moslims, en denigrerende opmerkingen over de Islam, tegenwoordig onbeperkt mogen worden gebezigd.
Vreemd, dat ze van moslims verwachten zich te willen integreren in een cultuur die hun geloof en cultuur demoniseert, en in ieder geval meet met twee maten, een voor moslims en een voor niet-moslims.
Vandaar ook dat ze de integratie die al heeft plaats gevonden afwijzen, en als niet afdoende beschouwen: binnen de huidige mentaliteit zal de integratie nooit voldoende zijn in de ogen van de xenofobe autochtoon.
Als je iemand nu eenmaal niet in je team wil, verzin je altijd een reden waarom hij niet goed genoeg is.
Een ding is zeker: dit is het verkeerde recept voor de pluriforme samenleving, en leidt niet tot wederzijdse acceptatie en begrip.
beppie_truus
10-07-2004, 11:43
Origineel gepost door Docjazz
Luis: Ik ben benieuwd naar welke school je Hirsi Ali dan wil sturen ...
Kijk, de essentie is als volgt: of jij hun muzikale scheldpartijen kunst vindt of niet, is niet interessant. Het feit dat er zoiets bestaat als een 'Rapcultuur' verheft deze manier van uiten tot kunst, ongeacht wat jij en ik ervan vinden.
Vandaar mijn voorbeeld over Theo van Gogh; waarschijnlijk vind je hem echter ook redelijk, beschaafd en fatsoenlijk. Persoonlijk vind ik hem de personificatie van vadsige walgelijkheid, maar ik kan kennelijk niet eisen dat hij aangepakt wordt op zijn gedrag, en zijn racistische uitlatingen (wel strafbaar, maar onder de noemer 'kunst' heeft hij een zeer grote vrije marge).
Politici kunnen, en moeten, daarentegen rechtstreeks aanprakelijk worden gesteld voor al hun uitspraken. Het feit dat dit bij Hirsi Ali niet gebeurt, is simpelweg omdat anti-Islam uitspraken officieus vrijgesteld zijn van de regels die normaal gelden voor uitspraken over bevolkingsgroepen. Er zijn geen fatsoensgrenzen waar je je aan hoeft te houden als je over de Islam spreekt; lees de kranten maar. Hier faalt de overheid in het naleven van haar eigen regels; maar ja ... met rechtse politiek krijg je dat al gauw, en zeker met figuren als Balkenende aan het hoofd.
Hirsi Ali misbruikt haar positie als ex-moslim om op demagogische wijze als stemmenvanger te fungeren voor een rechtse partij; als ze er bij de VVD uiteindelijk uitgeknikkerd wordt zoekt ze ongetwijfeld een andere rechtse partij op. Kwestie van marktwerking....
Er bestaat helaas nog geen school waar je dit verfoeilijke gedrag kunt afleren. Dus ben ik toch blij dat ze wat tegenwind krijgt vanuit de samenleving.
:goedzo: had het zelf niet beter kunnen bewoorden.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.