Bekijk originele versie : Geen diploma, toch hoger onderwijs
Jongeren zonder vwo-diploma kunnen mogelijk toch terecht op een universiteit. Het kabinet geeft vrijdag waarschijnlijk groen licht voor experimenten bij toelating tot hoger onderwijs.
De inmiddels afgetreden staatssecretaris Nijs had een voorstel hiertoe al opgenomen in haar Nota Ruimte voor Talent, die is aanvaard door de Tweede Kamer. Staatssecretaris Rutte stelt vrijdag in de ministeraad aan de orde hoe die plannen een wettelijke basis kunnen krijgen.
Nu kunnen mensen vanaf 21 jaar onder bepaalde voorwaarden zonder het vereiste diploma terecht in het hoger onderwijs. Als dat ook voor jongeren gaat gelden, is dat onder meer van belang voor verpleegkundigen met een opleiding op mbo-niveau.
niet dat veel mensen hier er iets aan zullen hebben...maar toch leuk om te weten....
Nounousa
07-07-2004, 09:18
Interessant.. :D
jongeren , vuile ****
er staat toch niet alleen allochtonen of iets ander .
domme bitch,
Origineel gepost door ZooFree
? beetje respect tonen aub...ik scheld je moeder toch ook niet uit?,....wie weet misschien is het je zusje en je hebt het niet eens in de gaten..
:hihi:
? beetje respect tonen aub...ik scheld je moeder toch ook niet uit?,....wie weet misschien is het je zusje en je hebt het niet eens in de gaten..
wie jou zusje?? je zusje is de hele dag bij mij thuis geweest.,,
ik leerde haar effe de kneepjes van de vak, ze schreeuwde het wel uit, maar jah, ik vertelde haar dat alles goed komt.
;)
wooooo wat was je zusje een kei in bed,,,,,
weet je wat,,,, ik ga maar nog eeen keer
terug in bed...............
appie666
08-07-2004, 09:21
Maar als je de diploma niet haalt binnen 10 jaar dan mag je al de studiefinanciering weer terugbetalen, dus slim bedacht van de overheid :D
Hehehe... Binnen 10 jaar lukt zelfs mij! Overigens is alle studiefinanciering die je na de eerste 4 jaar (afhankelijk van de lengte van de opleiding) ontvangt in de vorm van een lening. Dus dat valt reuze mee met die gift.
Waarom is dat van belang voor verpleegkundigen met een opleiding op mbo-niveau? Die kunnen toch gewoon doorstromen?
Sjezus... Advies van Erwin:
Als je na de Mavo aan je MBO bent begonnen en wilt doorleren aan het HBO terwijl je nog geen 21 bent, doe vast dan vast die toets. Hoef je je MBO niet helemaal af te maken. What's the use of being graduated?!
appie666
08-07-2004, 11:30
Origineel gepost door Erwin
Hehehe... Binnen 10 jaar lukt zelfs mij! Overigens is alle studiefinanciering die je na de eerste 4 jaar (afhankelijk van de lengte van de opleiding) ontvangt in de vorm van een lening. Dus dat valt reuze mee met die gift.
Waarom is dat van belang voor verpleegkundigen met een opleiding op mbo-niveau? Die kunnen toch gewoon doorstromen?
Sjezus... Advies van Erwin:
Als je na de Mavo aan je MBO bent begonnen en wilt doorleren aan het HBO terwijl je nog geen 21 bent, doe vast dan vast die toets. Hoef je je MBO niet helemaal af te maken. What's the use of being graduated?!
Ik heb mijn Mbo, als je straks met lege handen aan de Hbo begint heb je kans dat je met lege handen eindigt, dus gewoon Mbo-niveau 4 doen en dan naar Hbo, heb je tenminste wat op zak.
Miss_Sammy
08-07-2004, 11:33
Doe gewoon allemaal beter je best op school; havo en/of liever het vwo.....dan heb je helemaal geen gezeik...
Miss_Sammy
08-07-2004, 11:35
Jongeren zonder vwo-diploma kunnen mogelijk toch terecht op een universiteit. Het kabinet geeft vrijdag waarschijnlijk groen licht voor experimenten bij toelating tot hoger onderwijs.
De inmiddels afgetreden staatssecretaris Nijs had een voorstel hiertoe al opgenomen in haar Nota Ruimte voor Talent, die is aanvaard door de Tweede Kamer. Staatssecretaris Rutte stelt vrijdag in de ministeraad aan de orde hoe die plannen een wettelijke basis kunnen krijgen.
Nu kunnen mensen vanaf 21 jaar onder bepaalde voorwaarden zonder het vereiste diploma terecht in het hoger onderwijs. Als dat ook voor jongeren gaat gelden, is dat onder meer van belang voor verpleegkundigen met een opleiding op mbo-niveau.
niet dat veel mensen hier er iets aan zullen hebben...maar toch leuk om te weten...
Gaat dit om hoger onderwijs (dus hbo), of om universitaire studies? Waar komt dit artikel vandaan als ik vragen mag?
mbo is voor mij meer dan zat!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.