Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : integratie??

Pagina's : [1] 2

Zaraa
03-12-2002, 22:33

Kan iemand mij misschien vertellen wat integratie inhoud....? Is het misschien elke avond hutspot eten en tevens een kerstboom aanschaffen? Ik bedoel ik word nu wel een beetje schijt ziek van al dat integratie bull. Ik hoor het elke dag in de media ! Ik vroeg vanmorgen nog aan een collega (nederlands) van mij wat het nou is...En ook zij had daar geen antwoord op :confused: :(

-xxx-Rachida
03-12-2002, 22:42
Integratie: het eten van haring met uitjes:rolleyes:

NaDoR.ZiNa
03-12-2002, 22:44
Je moet eens kijken op vrijdag avond op nederland 3 heet iets van de 100% AB show ofzo moet je maar eens kijken krijg je antwoord op je vraag!! Is een marokaanse presentator en die laat op een grappige manier zien hoe hij dan ze3ma geintergreerd is ;)

Guadaloupe
03-12-2002, 22:47
Origineel gepost door NaDoR ZiNa Je moet eens kijken op vrijdag avond op nederland 3 heet iets van de 100% AB show ofzo moet je maar eens kijken krijg je antwoord op je vraag!! Is een marokaanse presentator en die laat op een grappige manier zien hoe hij dan ze3ma geintergreerd is ;) die doet niet man, had zaterdag herhaling gezien, en nouja zeg....die vrouw met die sluier dan....yek 7shoema

TwinkleEye_19
03-12-2002, 22:55

Origineel gepost door Zaraa Kan iemand mij misschien vertellen wat integratie inhoud....? Is het misschien elke avond hutspot eten en tevens een kerstboom aanschaffen? Ik bedoel ik word nu wel een beetje schijt ziek van al dat integratie bull. Ik hoor het elke dag in de media ! Ik vroeg vanmorgen nog aan een collega (nederlands) van mij wat het nou is...En ook zij had daar geen antwoord op :confused: :( Aaaaahhhmmmmmmmmmmm, Klompjen in je oren :D ! http://www.bixyte.com/i/papoa_payoff.jpg

Zaraa
04-12-2002, 20:14
Origineel gepost door TwinkleEye_19 Aaaaahhhmmmmmmmmmmm, Klompjen in je oren :D ! http://www.bixyte.com/i/papoa_payoff.jpg OOooohh, zeg dat dan!! FF checken... :D

Zina17
04-12-2002, 20:16
Origineel gepost door Emshoom hmmmm, let me see here ...ok ; je bent geintegreerd als je ; -de landstaal spreekt -je de waarden en normen kent van het land waarin je woont -als je deel neemt aan het "sociale leven" dit echter zonder dat je afkomst , gebruiken zeden , moedertaal en geloof niet vergeet :D geassimileerd ben je als je ; -ENKEL de landstaal alleen spreekt ...ook al ben je van berberse komaf -de normen en gebruiken van je land van "herkomst " niet kent -je ENKEL deel neemt aan het "sociale leven" (van de hollanders/belgen)en nooit eens naar een moskee gaat , besnijdenisfeestje of een diffa -als je een hond hebt -als je een naamsverandering onderging -als je blauwe contactlenzen draagt en je haar blondeerd -als je niet weet wat de woordjes "tajin, couscous of mamita "betekenen -als je cd 's koopt van Frans Bauwer :D hahah!!!!!!!!!!! :D

Moonshine
04-12-2002, 20:24
ze zitten wel te zeuren dat we moeten integreren maar....dat is uiteindelijk nog steeds niet genoeg voor hun......

ArabLady
04-12-2002, 20:26
Origineel gepost door Emshoom hmmmm, let me see here ...ok ; je bent geintegreerd als je ; -de landstaal spreekt -je de waarden en normen kent van het land waarin je woont -als je deel neemt aan het "sociale leven" dit echter zonder dat je afkomst , gebruiken zeden , moedertaal en geloof niet vergeet :D geassimileerd ben je als je ; -ENKEL de landstaal alleen spreekt ...ook al ben je van berberse komaf -de normen en gebruiken van je land van "herkomst " niet kent -je ENKEL deel neemt aan het "sociale leven" (van de hollanders/belgen)en nooit eens naar een moskee gaat , besnijdenisfeestje of een diffa -als je een hond hebt -als je een naamsverandering onderging -als je blauwe contactlenzen draagt en je haar blondeerd -als je niet weet wat de woordjes "tajin, couscous of mamita "betekenen -als je cd 's koopt van Frans Bauwer :D jij slaat de hamer op zn kop!!! :hammer:

Zaraa
04-12-2002, 21:07
Ja het is duidelijk: de leden hier hebben allemaal een eigen visie omtrent integratie. But still...het blijft voor mij nog onduidelijk! Ach, misschien is het ook zo: EENS EEN ALLOCHTOON ALTIJD EEN ALLOCHTOON!!!!

Bleu_Sky
04-12-2002, 21:14
Origineel gepost door Abdelhay Eet varkens doe niet marokkaans maar kaasachtig neuk wie je ****** kan drink biertjes en al die rwina Ja hoor daar gaan we weer. IK VIND DIT DUS ECHT EEN SHIT OPMERKING... Alsof alleen Nederlanders bier drinken en er op los ******..... Ik bedoel die marokanen kunnen er ook wat van hoor... (en dan bedoel ik niet alle marokanen) Maar goed: Sommige hebben niets beters te doen dan op andere mensen zeiken. By the way intergreren is gewoon: De taal beheersen en de wetten van een land kennen. Niemand verwacht van een allochtoon dat ie een andere naam aanneemt of een cultuur zich eigen maakt die niet bij hem of haar hoort. Het gaat om respect in een land en voor een land!!!! Maarre het gaat vooral om respect voor elkaar!!!! Iedere moslim is gelijk of ie nou geel, groen of paars is...... LIEFDE EN RESPECT KENNEN GEEN KLEUR :Iluvu:

ArabLady
04-12-2002, 21:19
Origineel gepost door ArabLady jij slaat de hamer op zn kop!!! :hammer: ow de spijker... blijkbaar niet genoeg geintegreerd mensen ;)

relaxabee
04-12-2002, 21:25
volgens mij ben je pas geintegreerd als je, ondanks je geloofsovertuiging en je cultuurachtergronden, mag vertrekken vanaf hetzelfde vertrekpunt als de autochtonen in je land van verblijf!!!! Ik moet wel zeggen dat je eigen identiteit meer waard is dan je integratie in een maatschappij. Dus let GOED!! op hoe je je integreert...ik bedoel je hoeft je uiterlijk niet te veranderen en niet gaan denken zoals zij die je willen integreren. dat zouden ze maar al te graag willen. Ik moet toegeven dat meisjes hier sneller in trappen dan jongens. En dat weten zij (holl en belg) maat al te goed!!! ze proberen daarop in te spelen door heel vaag over jou cultuur te spreken alsof jij het vanzelfsprekend vind om deze niet te accepteren. Let daar maar eens goed op!! De vraag die je je int vervolg ook mag stellen is wat doen de holl of belg burgers VOOR MIJ!! om me makkelijker te doen integreren??? Ik zal je teleurstellend moeten zeggen dat dat miniem is. Zij verwachten vanalles van jou maar weten niet eens hoe moeilijk het is om, naast de verwachtingen van ons ouders en gemeenschap, hun waarden en normen te respecteren. Zij vinden het normaal dat je hier leeft, zij staan er niet bij stil dat je eigenlijk gewoon een "produkt" bent van je ouders die, een tijdje geleden besloten hebben deze economie een FLINKE duw te geven!! Dat is allemaal vanzelfsprekend voor hen: zonder die arbeidskrachten zouden ze hun kinderen niet kunnen opleiden tot al hoge beroepen die je wel kent. Zij hebben huneigen het recht gecreeerd om het woord INTEGRATIE uit te vinden, en dat dankzij onze ouders, hahahahahahahaha.... dus ik zou er niet teveel bij stilstaan en gewoon zijn wie je bent, dat is al moeilijk genoeg. Mijne raad is: pluk van elke cultuur hetgeen wat jij het beste vind en ontwikkel zo een rijke persoonlijkheid voor jezelf!! LET OP: HOE MEER JE OP HEN GAAT LETTEN, HOE MEER JE OP HEN BEGINT TE LIJKEN!! bslamma

GinTonic
04-12-2002, 22:24
Beste Marokkaanse jongens en meisjes, als integratie of assimilatie jullie niet zint, dan doen jullie het toch lekker niet?! Deze tatta, Hollander, kaaskop of varkensvleesvretende bierzuipende ongelovige (zoals wij zo liefkozend genoemd worden) zal het een zorg zijn of jullie wel of niet willen meedraaien in deze samenleving. Leef je uit! Marokko en Nederland vormen een slecht huwelijk, daar is wat mij betreft geen twijfel meer over mogelijk "en spijt hebben wij allerminst".

relaxabee
05-12-2002, 16:47

Dames en heren, Gintonic bevestigt nogmaals dat het woord "integratie" een verzonnen term is om ons als analfabeten te doen voorkomen...de waarheid kwetst hé? En geloof me of geloof me niet, mij interesseert het nog minder dan jou om deel uit te kunnen maken van jouw samenleving!!! Ik zorg er wel voor dat jou steun, om me gelukkig te voelen in Belgen- holland, overbodig wordt!!! ;-) bYe baby ooooh nog iets : ik zal mijn best doen om mijn broeders en zusters steeds te alarmeren voor mensen zoals jij!!!

Pagina's : [1] 2