Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : HELP! kom er niet uit..

Seniioritaa
22-03-2010, 15:28

Dames/ heren, Ik zit in mn laatste jaar en moet nu een HBO-opleiding gaan kiezen Tegenwoordig zijn er zoveel HBO-opleidingen, dus ik twijfel elke keer HBO-rechten; lijkt me erg zwaar en ik ben niet echt een persoon die dat gaat volhouden, denk ik.. MWD; lijkt me erg leuk? maar weet niet precies wat het inhoud ik hoor wel van alles en op het internet.. SJD; lijkt me ook erg leuk maar ben bang dat het ook weer een saaie opleiding is? Mohiem ik kom er niet uit elke keer twijfel ik zo! Kunnen jullie mij tips geven, iets over jullie opleiding vertellen enz ? Alvast bedankt

Seniioritaa
22-03-2010, 16:24
Upppppppp

elhayet84
22-03-2010, 17:12
Salem wa aleikum, Wat je kan doen is een beroepskeuze test invullen, misschien word je daar wijzer van. http://www.werksite.nl/beroepskeuzetest

DoeMaarNormaal
22-03-2010, 18:35
Wallah precies hetzelfde als ik :hihi: Maar ik twijfel dan tussen - HBO rechten - SJD - MWD - HBO psychologie

Seniioritaa
23-03-2010, 17:13

Salem wa aleikum, Wat je kan doen is een beroepskeuze test invullen, misschien word je daar wijzer van. http://www.werksite.nl/beroepskeuzetest Dankjewel schat :o

Seniioritaa
23-03-2010, 17:14
Wallah precies hetzelfde als ik :hihi: Maar ik twijfel dan tussen - HBO rechten - SJD - MWD - HBO psychologie Waar kan je HBO psychologie doen? Ik dacht dat ze dat alleen op de universiteit hadden...:o

DoeMaarNormaal
23-03-2010, 18:12
Waar kan je HBO psychologie doen? Ik dacht dat ze dat alleen op de universiteit hadden...:o Nee, kan ook alleen op een paar hoge scholen.. Bijv. op Fontys in Eindhoven. (ik woon in Den Bosch). En nog een paar andere.. Alleen tja, Fontys scholen zijn kei-slecht.. Dusja daardoor twijfel ik nog erger..

elhayet84
24-03-2010, 01:48
Dankjewel schat :o Veel succes :kus: . Gair inshallah. Wa salem

meknesiat
24-03-2010, 02:38
Je moet gewoon kijken: wat kan ik uiteindlijk worden met het diploma.. Zie je jezelf later werken, als jurist opkomen voor andersman belang, of bij de gemeente dan kan je voor rechten of sjd kiezen.. Denk je van het lijkt me leuk om in een opvangtehuis, of internaat of in een weeshuis ofzo te werken dan is SPH een hele leuke opleiding (ook 1 van de makkelijkste) heb ik gehoord...hou je van iemand iets uitleggen en ben je graag aan het woord en niet zenuwachtig voor de klas dan kan je PABO doen..als je een prater bent, en graag problemen van anderen wil horen en oplossen, geinteresseerd bent in gedragingen van mensen en waarom en hoe ze zijn ontstaan, dan is pshychologie de ideale opleiding..Volgens mij kan je inderdaad alleen pshycholoog op de uni worden, kan dat ze dat op HBO geven maar dan leer je denk ik basis, maar krijg je geen titelnaam, tenzij je doorstudeert later.. HBO- Rechten is niet zo moeilijk als je gewoon beetje bijhoudt en houdt van lezen en schrijven..SJD ook eigenlijk (alleens sjd, leer je ook meer omgaan met klanten)...alleen persoonlijk lijkt me saaie opleidingen met de functie's die je uiteindlijk mee vervult..tenzij je bij de rechtbank ofzo gaat werken dat lijkt me wel leuk... Succes verder!