Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ' Kijk da wil ik dus echt nie '

Pagina's : [1] 2

La__Haine
06-07-2004, 22:49

Later de pil nemen. Kan de man nie gewoon een voorbehoedmiddel nemen? En waarom gebruiken de meeste jongens dat nie? Is een condoom haram?

_SiMa_FoR_LiFe_
06-07-2004, 23:05
Good question!!!!

yasminne
06-07-2004, 23:17
Ik wil geen rubber tussen mn benen hebben...wil alles voelen :D Maar het is idd haram is mij eens verteld...maja je kan moeilijk tegenwoordig 10 kinderen maken!

yasminne
06-07-2004, 23:22
Origineel gepost door La__Haine Yasminne zijde gij ne man? Gij valt op vrouwen..gij ebt iets tussen u benen.. Hmmm klopt nie éh. Ma hé voelen kun je toch ook MET. Nee ik val niet op vrouwen schat...was een grap! Jij maakt het jezelf zo moeilijk :maf2: Ja voelen kun je ook met...maar het is alleen minder ;)

yasminne
06-07-2004, 23:33

Origineel gepost door La__Haine Ow ok dan. Hmm isda haram een condoom? Ik durf da nie vragen ben bang dat ze me onbeschoft gaan noemen. Maar wil het echt weten. Een condoom is een verbehoedsmiddel...en voorbehoedsmiddelen zijn haram! Zoveel kannis heb ik hier jammer genoeg niet over, maar ik vind dat jij gewoon daar bij huwelijk & islam een topic moet openen...je hoort je niet te schamen, het is een dood normale vraag, en er is vast wel iemand die de juiste antwoord op je vraag heeft en jij hoeft dan niet meer langer met dit vraag te zitten! Succes!

tatouzient
07-07-2004, 00:13
voorbehoedsmiddele harmaam? sinds wanneer?

tatouzient
07-07-2004, 00:17
er is een betwisting over de pil, ni alle geleerdes zn het eens da een pil is toegestaan, mr men is t wel eens da t condoom wel is toegestaan... kzal ff zoeke en hope dak t terug kan vinde inshaAllah

Merjoema
08-07-2004, 00:52
Salamwa3laykoem... Ik heb ooit eens op al-islaam.com gelezen dat de pil nemen haram is, maar dat de condoom toegestaan is. Aangezien de pil een medicatie is dat oraal wordt ingenomen is het niet toegestaan. Een condoom is maar fysisch en wordt niet ingeslikt ofzo begrijp je.. Wallahoe a3lam... Ik hoop dat ik het nog ergens kan vinden, want die vraag staat er niet meer op... Salamwa3alaykoem...

Misslai_d
09-07-2004, 22:29
ik heb ook op al-islaam gelezen dat condoom niet haram is,maar met toestemming van de vrouw. alleen ik weet niet of de pil haram is, want het dood de bevruchting niet het gaat het alleen tegen, dus waarom zou het haram zijn. ik zal het ook nog opzoeken en hier plaatsen.

marocalhoceima
09-07-2004, 22:32
Of je nou de pil of condoom gebruikt het dient allebei voor het zelfde het zorgt ervoor dat er geen bevruchting plaatsvindt!!!!

RDB
27-07-2004, 16:08
Origineel gepost door La__Haine En nu nog the answer. Want kijk ik vind pillen echt zo vies ik kan daar nie tegen. Maar ik heb ook gehoord da voorbehoedsmiddellen haram zijn. Maar anderen zeggen weer van niet. Ik weet et nie meer. je weet niet of het haram is of niet dus je laat de man dat maar dragen dan ja ja ten tweede voorbehoedsmiddelen zijn neit haram, zoalng ze geen schade aanbrengen aan de vrouw of man, ook inde tijd van de profeet trokken mannen zich terug voor ze "kwamen" zeg maar... omdat ze hun slavinnen bijvoorbeeld neit zwanger wouden krijgen., dus het mag wel ook planning van je familie en gezin hoe je het wil t hebben en de tijd ertusen mag je gewoon doen. het komt erop neer dat voorbehoedsiddeln mogen gebruikt worden zolang het maar geen permanente voorbehoedsmiddel is. dus je meot er gewoon kinderen mee kunnen krigjen als je wilt dus je meot er mee kunnen stoppen

babyvanbelisma
28-07-2004, 11:57
volgens mij is de pil niet haram hoor, maar Allahu Ahlem... De pil dood de bevruchting niet, maar voorkomt dat er bevruchting plaatsvindt, net als het condoom doet. De pil maakt de slijmlaag in de baarmoeder zo dik, dat ie ongeschikt wordt om kinderen in te dragen. Ik vind de pil beter, want dan hoef je niet tijdens hét moment moeilijk te gaan doen met condooms enzo...

Pagina's : [1] 2