Bekijk originele versie : Is er plaats voor vergeving ?
Is het tijd om Milosevic vrij te laten?
http://www.slobodan-milosevic.org/images/milosevic%20and%20grandson.jpg
Het proces stokt. De aangeklaagde is ziek. Zo ziek dat hij elk moment dood kan neervallen. Elke keer als Milosovic herstelt en weer voorkomt schiet ie in de stress en wordt weer afgekeurd. Is het beschaafd om iemand de dood in te procederen? Ook al is die iemand een nietsontziende dictator, de 'slachter van de Balkan', zo schuldig dat premier Kostunica ooit zei dat 'ik hem wel kan vergeven, maar God niet".
Of sturen we Milosevic naar huis, in eenzelfde arrest als nu. Paar kamertjes, af en toe bezoek, spreekverbod. Om daar rustig te sterven, in de armen van zijn vrouw. Kinderen om hem heen. Ook al heeft hij honderden, mischien wel duizenden gezinnen de kans ontnomen om oud te worden, in elkaars armen. Ook al heeft hij wonden geslagen van zulk een omvang dat de littekens voor immmer de geschiedenis zullen ontsieren.
Kortom is er plaats voor vergeving. Is vergeving sterker dan wraak. Is vergeving fatsoenlijk of juist slap. Gaat Milosevic alleen horizontaal het land uit en krijgt Scheveningen een vermelding in de laatste alinea van zijn necrologie? Voelen wij ons beter als hij hier het loodje legt, of als we hem laten gaan? Is het de bedoeling een voorbeeld te stellen en het strafhof aanzien te geven? Pas op of je eindigt hier, net zo, jij wannabe dictator.
Of is de westerse wereld een op judeo-christelijke normen gebaseerde samenleving, verlicht, geƫmancipeerd, sociaal, democratisch en humaan en kunnen wij dus zelfs onze grootste vijand waardig laten sterven? Willen, ja. Kunnen, ik denk het niet. Amen.
http://www.sargasso.nl/
Argumentatie:
Ik weet het niet.
Maar daar tegenover, ik ben geen weduwe uit Srebrenica.
Moeilijk, heb constant het gevoel dat ie de kluit belazerd...
Misschien kunnen ze hem laten kiezen, of een proces of een onbewoond eiland..
Origineel gepost door rnaj
Moeilijk, heb constant het gevoel dat ie de kluit belazerd...
Misschien kunnen ze hem laten kiezen, of een proces of een onbewoond eiland.. `
Denk je dat de 2e optie geaccepteerd zal worden door de slachtoffers ?
Origineel gepost door grendel
`
Denk je dat de 2e optie geaccepteerd zal worden door de slachtoffers ?
Kwee nie, is inderdaad moeilijk uit te leggen.. ..En zo moeilijk zal hij het daar op scheveningen ook niet hebben.
Toch maar gewoon doorgaan met het proces, denk ik
Origineel gepost door rnaj
Kwee nie, is inderdaad moeilijk uit te leggen.. ..En zo moeilijk zal hij het daar op scheveningen ook niet hebben.
Toch maar gewoon doorgaan met het proces, denk ik
Dat lijkt me ook het juiste.
Jammer dat Mladic en Karadzic ook niet in het beklaagdenbankje zitten.
Dat zou het proces wel ten goede komen.
loubna321
06-07-2004, 21:21
hij verdient het niet om waardig te sterven
hoe hij zal sterven is niks vergeleken hoe de slachtoffers zijn gestorven
Tuurlijk mag hij vergeven worden, wat heeft hij nou gedaan?
Alleen een paar 7000 moslims vermoord, maar ja so what... het zijn maar moslims hoor!!!
Vinden jullie het nou niet vreemd dit, begrijpen jullie niet waarom de haat groter word, waarom de moslims opstaan...
Wat is nou het verschil tussen deze hond en Saddam?
Leg mij dit nou eens uit?
Waarom word die hond hier berecht in NL, en Saddam in Irak?
Waarom Waarom Waarom Waarom??
Origineel gepost door Raihana
Vinden jullie het nou niet vreemd dit, begrijpen jullie niet waarom de haat groter word, waarom de moslims opstaan...
Ik heb nog geen moslim op zien staan hoor :confused:
Origineel gepost door Raihana
Tuurlijk mag hij vergeven worden, wat heeft hij nou gedaan?
Alleen een paar 7000 moslims vermoord, maar ja so what... het zijn maar moslims hoor!!!
Wat is nou het verschil tussen deze hond en Saddam?
Leg mij dit nou eens uit?
Waarom word die hond hier berecht in NL, en Saddam in Irak?
Waarom Waarom Waarom Waarom??
Ik denk omdat bij de oorlog in de Balkan de VN betrokken was en in Irak niet.
Maar ik begrijp je woede wel (serieus).
Is het tijd om Milosevic vrij te laten?
Nee, gewoon het proces uitzitten ziek of niet. Zo slecht zal hij het niet hebben daar.
Origineel gepost door Deliana
Ik heb nog geen moslim op zien staan hoor :confused:
Ze staan niet op,
maar vliegen hoge kantoorgebouwen binnen onder leiding van een bebaard heerschapje ergens diep verscholen in de stenen jungle van Afghanistan.
Of laten rugzakken achter in treinen in Madrid.
Nee, gewoon het proces uitzitten ziek of niet. Zo slecht zal hij het niet hebben daar.
Het schijnt dat hij internet heeft op zijn kamer :rolleyes:
Het schijnt dat hij internet heeft op zijn kamer :rolleyes:
Of sturen we Milosevic naar huis, in eenzelfde arrest als nu. Paar kamertjes, af en toe bezoek, spreekverbod.
Meerdere kamertjes, zou hij ook msn hebben? :confused:
onderduiker
06-07-2004, 21:49
ja precies.... die oorlogsmisdadigers uit de tweede wereldoorlog, kampbewakers enz.. worden toch ook nog bestraft als ze weer ergens opduiken, wat is het verschil?
mag toch hopen dat het verschil niet is... jood of moslimslachtoffers
Of sturen we Milosevic naar huis, in eenzelfde arrest als nu. Paar kamertjes, af en toe bezoek, spreekverbod.
Meerdere kamertjes, zou hij ook msn hebben? :confused:
Lekker mailen met Mladic en Karadzic.
Ik kijk tegenwoordig nergens meer van op :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.