Bekijk originele versie : Peugeot 306 1.6 XT Roland Garros ???
Snieuwla
19-03-2010, 19:36
Asselaammalikoem allemaal,
Ik wil insh'allah een auto gaan kopen die ik dagelijks zal gebruiken voor mijn werk. Ik heb niet bepaald een grote budget voor een auto dus ik heb er hulp bij nodig!! Is er iemand die me hier bij kan helpen?
Ik zal er circa 100 km per dag mee moeten rijden dus ik weet niet wat verstandiger is benzine of diesel.. Ik heb even via internet gekeken en ben op het volgende gekomen; http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b2nsutonjsjy
Ik hoop dat iemand me insh'allah kan helpen!
Wa3likoem selaam!
Snieuwla
19-03-2010, 20:23
Iemand:o???
The_Judge
19-03-2010, 20:30
Als je zo veel rijd, kan je beter een diesel nemen.
Snieuwla
19-03-2010, 20:44
Zou je me kunnen vertellen wat het verschil is??
The_Judge
19-03-2010, 20:59
Het grote verschil qua techniek is dat diesel uit zichzelf ontbrandt door de druk die wordt opgebouwd in een motor. Benzine moet steeds met een vonkje tot ontploffing worden gebracht.
In de praktijk is het verschil dat dieselmotoren krachtiger zijn bij lage toerentallen en minder snel afslaan als je weinig/geen gas geeft bij het optrekken vanuit stilstand. Bij benzinemotoren geef je doorgaans een beetje gas bij het laten opkomen van de koppeling, om de auto uit stilstand in beweging te brengen.
Benzinemotoren kunnen doorgaans meer toeren maken en halen meer kracht uit hogere toerentallen.
De keus is doorgaans echter meer een prijstechnische...
Er zijn drie gangbare brandstoftypen voor voertuigen: benzine, diesel en gas. Qua verbruik is de verhouding: gas>benzine>diesel, aan de pomp is de verhouding in prijs: benzine>diesel>gas.
Diesel en gas kennen echter weer meer vaste kosten dan benzine (waaronder hogere afschrijving en hogere houderschapsbelasting), waardoor het pas interessant wordt om over te stappen als je genoeg kilometers maakt om die vaste kosten te kunnen compenseren door de lagere brandstofprijs en/of lager verbruik.
Aangezien de vele kilometers die je aangeeft te zullen gaan maken, ben ik van mening dat je beter uit bent met een diesel dan met een benzine motor. Als je nog meer vragen hebt, hoor ik het wel;)
Snieuwla
19-03-2010, 21:01
Shoukran Judge voor je reactie!! Ik zal eens even gaan kijken naar de mogelijkheden voor een diesel auto!!
Nogmaals bedankt!
The_Judge
19-03-2010, 23:07
Graag gedaan;)
Beter diesel in jouw geval. En een 306 diesel, is super-super-super zuinig. Echt ongelooflijk zuinig zelfs. Spreek uit ervaring.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.