Bekijk originele versie : Haroun: Interview met AEL. Wordt promoten Gangsta-rap de nieuwe AEL-koers?
Haroun: Interview met AEL. Wordt promoten Gangsta-rap de nieuwe AEL-koers?
Op Maroc.NL had ik een 'interview' met de voorzitter van de AEL-NL, Nabil Marmouch die daar prikt onder het alias van Zbaqzbaq. Ik verzet mij bij mijn steun aan de AEL tegen de koers die Zbaqzbaq momenteel voor jonge Marokkanen inslaat door bij hen gangsta-rap te promoten o.a. via zijn broer Montana van DHC. En daarnaast door het plaatsen van deze songs op websites.
Dat justitie art. 121 (wbvstrafrecht) - met mogelijkheid tot levenslange gevangenisstraf - in stelling brengt lijkt mij weliswaar dwaas, maar gangsta-rap lijkt mij jonge Marokkanen nog meer in het isolement te drijven. Is dit de door de AEL gewenste "segregatie"...? Een Marokkaan "Zwart Schaap" vroeg hem dit ook.
Ik vind de antwoorden van Zbaqzbaq te belangrijk om hier niet te herhalen...
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als jij, Zbaqzbaq, die jongetjes kent is het tijd om ze een degelijke opvoeding te geven want met dat sukkelgedoe komen ze niet ver mee en leveren ze alleen kruit om moslims en Marokkanen verder te stigmatiseren.
De meest onozele Marokkaantjes zijn wel de sukkels die dat gansta-rap-gedoe na-apen.
Verder kun je het liedje 180 cc beter niet meer propageren want dat is, naast dat het nadelig voor Nabil is, (zie 2:55) ook zeer nadelig voor de Marokkaanse gemeenschap.
Schaap, dat heb ik Zbaqzbaq al eerder precies zo gezegd. Maar Zbaqzbaq vindt dat we paternalistisch zijn... En ook kleuters omdat we ****-****-rap niet waarderen... Ik geef zijn antwoord maar ff weer:
Geplaatst door haroun
Ik vind het prima dat leden van de 1e en2e kamer beschermd worden tegen rapper-vuiligheid met oproep tot moord. Ik meen dat DAJJ voorzitter van de AEL het hierin met mij eens is. Juist DAJJ respecteert de democratie en zijn wetten!
Zbaqzbaq
DAJJ is voorzitter van AEL een heeft de ideologie van AEL te verdedigen....
en AEL standpunt mbt vrijheid van meningsuiting gaat verder dan de huidige normen zoals we die nu kennen.
[Ron: merk op: DAJJ moet zijn bek houden als Nabil spreekt!]
quote haroun:
Maar kritiek moet mogelijk blijven en ik weet dat de overgrote meerderheid van Marokkanen en Turken vunzige gangsta-rap verafschuwt...! Zie mijn kritiek in topic:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/s...y=&pagenumber=1
Zbaqzbaq
Ik weet ook dat de meerderheid van zwarten vunzige-rap verafschuwt...toch is het big bussines. Slap argument trouwens.
quote haroun:
Dat ZbaqZbaq iets met jongeren van de grond probeert te krijgen zou mooi zijn. Maar niet met verneuk-verneuk rap van rapper-liedjes... ik weet dat de overgrote meerderheid van Marokkanen en Turken jouw vunzige ****-rap verafschuwt...!
Zbaqzbaq
Wat ik wel of niet doe laat ik niet afhangen van jou goedkeuring. Dat bepalen die jongeren toevallig wel even zelf. Daar hebben ze geen paternalistische bemoeials voor nodig...
Geplaatst door haroun:
Wat heb jij er nu aan als de jonge naffers het rappen van Nabil gaan naäpen! Je weet hoe makkelijk ze dat doen en alle gevolgen van dien: nog meer naffers in de bajes! Lees in de laatste Contrast wat een ellende de naffers met dit imago nu al hebben! Geen stageplaats is meer beschikbaar voor ze! ZbaqZbaq, kom eindelijk eens tot je positieven!
Zbaqzbaq
kleuter!
quote haroun:
Je hoeft van mij zeker de Heilige Koran niet dag en nacht te reciteren... Maar een beetje geciviliseerd mag het er toch wel toegaan!
In Allahs naam : Redt dus de AEL/MDP...! Op zich is het initiatief van DAJJ positief!
Zbaqzbaq
"opzich is het initiatief bla bla bla........."
Ron je hebt te lang tussen die oude garde mocro's gezeten.
--------------------------------
Schaap wij beiden hebben dus "te lang tussen die oude garde mocro's gezeten", wij zijn dus kleuters en begrijpen er helemaal niets van...
Gangsta-Rap is voor de AEL "big business" hoor! Of de bedrijven jonge naffers daardoor nog meer gaan mijden als de pest, zal ZbaqZbaq Hema-worst wezen...
Het is maar dat je ff het weet! Wordt lid van de AEL!!!
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=103116
Begrijp ik nu goed dat het broertje van de voorzitter het beleid van de AEL bepaalt..... :confused:
appie666
06-07-2004, 09:55
Origineel gepost door Mangin
Nee het broertje van de AEL voorzitter is "gangster" rapper. En de ael propageert dit.
Dit omdat de AEL nu eenmaal meer gebaat is bij meer Marokkaanse 'gangsters' dan bij meer Marokkaanse academici.
Waar propageert Ael dat dan?
Origineel gepost door Ononono
Even voor de duidelijkheid. Is dat rappertje een broertje van de leider van de AEL in Nederland? Dan komt die rap toch weer in een heel ander daglicht te staan. Ik dacht dat het gewoon opgeschoten jochies waren die lekker wilden dissen,
maar die ene is dus een broertje van een politicus?
Man man man wat zijn die mocro's dom.
En het andere broertje van die politicus zit volgens mij na zn veroordeling nog vast wegens bedreiging bij handel in laptops. :kwaad:
Het viel mij al op dat mijn idool DAJJ toen ik hem vorige week in A'dam even de hand drukte, niet in zo'n vrolijke stemming was... :zwaai:
Dat staat in bovenstaand artikel appie.
Hier nog een voorbeeld van hoe Nabil de "big business" van de AEL/MDP aan het promoten is!
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1426291#post1426291
Leden van de Moslim Democratisch Partij, ga dus met je tijd mee en vervang gauw je bandjes van Koranrecitatie door die van Marokkaanse Gangsta-rap... We moeten tenslotte leden werven!
Ael Nederland is dus niks!
3. Visie en filosofie van de AEL
De AEL is onafhankelijk sociale en politieke beweging. De AEL richt zich tot alle Arabieren en moslims, met name jongeren en de 2e en 3e generaties . De AEL heeft als voornaamste reden van bestaan de bevordering en verdediging van:
- De belangen van de Arabische en Islamitische immigranten gemeenschappen in Europa
- De belangen van de Arabische en Islamitische wereld.
Ons hoofddoel is het versterken van de maatschappelijke positie van onze gemeenschap en onze mensen en het onderhouden van positieve relaties met anderen op basis van wederzijdse respect en verdraagzaamheid.
Goed bezig die jongen! :rolleyes:
FF een vraagje, wat maakt een Arabier tot Arabier. En wanneer is de 2de 3de generatie geen Arabier meer :confused:
hmadaksar
06-07-2004, 22:03
ik word gek van dat gebla bla van de AEL over arabieren.........In Nederland heb je amper arabieren !!!!!!!!!!!!!!
Origineel gepost door hmadaksar
ik word gek van dat gebla bla van de AEL over arabieren.........In Nederland heb je amper arabieren !!!!!!!!!!!!!!
Dus daarom zijn ze zo populair :D
abdelito
06-07-2004, 22:30
AEL wil plaats werven in de politiek
door de marokaanse jongeren "om te kopen".
bij manifestaties vb
Origineel gepost door abdelito
AEL wil plaats werven in de politiek
door de marokaanse jongeren "om te kopen".
bij manifestaties vb
Ken je voorbeelden ?? Ik ben nieuwsgierig
3. Visie en filosofie van de AEL
De AEL is onafhankelijk sociale en politieke beweging. De AEL richt zich tot alle Arabieren en moslims, met name jongeren en de 2e en 3e generaties. De AEL heeft als voornaamste reden van bestaan de bevordering en verdediging van:
- De belangen van de Arabische en Islamitische immigranten gemeenschappen in Europa
- De belangen van de Arabische en Islamitische wereld.
Ons hoofddoel is het versterken van de maatschappelijke positie van onze gemeenschap en onze mensen en het onderhouden van positieve relaties met anderen op basis van wederzijdse respect en verdraagzaamheid.
Goed bezig die jongen! :rolleyes:
Ja Ono op papier klinkt het allemaal prachtig. En het zou leuk zijn als ze daar serieus aan werkten...
Ik heb hier een week geleden het boek van mijn vriend Benzakour uitgebreid besproken en ik sta in principe heel erg positief tegenover de AEL. Dat heb ik ook Yassine in een pmmetje verteld...
Maar waar Nabil en zijn broers nu mee bezig zijn, daar begrijp ik niets meer van en daarom reageer ik wellicht wat pissig...
Dat van rnaj over "Arabieren", dat is een heel andere oude discussie die zich steeds weer herhaald. Kijk het diertje moet een naam hebben. Abou Jahjah c.s. hadden het Moslim EL - dus MEL kennen noemen... Maar volgens mij ruikt het dan te veel naar een veredelde mosklee-vereninging. Berber EL - BEL - is ook te eenzijdio dus dan wordt het AEL... Volgens mij moet je er niet meer achter zoeken... :verliefd:
Het gaat mij er dus niet om om Nabil "af te seiken", hij is een energieke kerel, maar hij moet wel zinnig bezig zijn... En zich niet met zn familie na die laptop-business nu weer in de big rap-business storten...
Hopelijk redt de Grote Leider DAJJ met de zijnen het initiatief!
:zwaai:
AEL-lid Yassine is heel erg boos. Daarom hier ff een reactie van een AEL- en NPK-militante van elders die het helemaal met mijn vorige posting eens is:
Geplaatst door freya
Goh Ron, zowaar ben ik het eeen keer met je eens.
Freya, een mooier compliment van een actieve AEL-miltante kan ik mij niet wensen. :strik:
Nu moet Rabiah [een andere AEL-ster] nog even druk op de ketel zetten om Nabil weer bij zijn positieven te laten komen... En dan slaat de AEL deze bladzijde weer om!
Kijk natuurlijk moet het allemaal niet opgeblazen worden.. En er is al heel leuke politieke rap van Ali B en van Raymzter die prachtig bij de AEL aansluit en er zal dan heus wel in hun lijn eens een liedje wat te ver kunnen gaan... Maar dit ging echt de verkeerde kant uit... :kwaad:
Nu maar op de terugkeer van de common sense van Nabil wachten! :melig2:
Origineel gepost door haroun
Ja Ono op papier klinkt het allemaal prachtig. En het zou leuk zijn als ze daar serieus aan werkten...
Ik heb hier een week geleden het boek van mijn vriend Benzakour uitgebreid besproken en ik sta in principe heel erg positief tegenover de AEL. Dat heb ik ook Yassine in een pmmetje verteld...
Maar waar Nabil en zijn broers nu mee bezig zijn, daar begrijp ik niets meer van en daarom reageer ik wellicht wat pissig...
Dat van rnaj over "Arabieren", dat is een heel andere oude discussie die zich steeds weer herhaald. Kijk het diertje moet een naam hebben. Abou Jahjah c.s. hadden het Moslim EL - dus MEL kennen noemen... Maar volgens mij ruikt het dan te veel naar een veredelde mosklee-vereninging. Berber EL - BEL - is ook te eenzijdio dus dan wordt het AEL... Volgens mij moet je er niet meer achter zoeken... :verliefd:
Het gaat mij er dus niet om om Nabil "af te seiken", hij is een energieke kerel, maar hij moet wel zinnig bezig zijn... En zich niet met zn familie na die laptop-business nu weer in de big rap-business storten...
Hopelijk redt de Grote Leider DAJJ met de zijnen het initiatief!
:zwaai:
haroun,
Natuurlijk je hebt helemaal gelijk, het is een oude koe (vaak genoeg besproeken onderwerp) en het beestje moet toch een naam hebben.
Maar het gaat mij er om, hoe ze der mee omgaan, dat doet me toch keer op keer aan de SGP denken. Waar vrouwen nog steeds geen lid van mogen worden.
Persoonlijk lijkt het mij beter als ze gaan fuseeren in 1 politieke partij.
laten we zeggen de "Orthodoxe Moslim Christelijke Partij" en dan mogen ze van mij part ook nog een wadden eiland tot hun beschikking krijgen....
Origineel gepost door rnaj
haroun,
Natuurlijk je hebt helemaal gelijk, het is een oude koe (vaak genoeg besproeken onderwerp) en het beestje moet toch een naam hebben.
Maar het gaat mij er om, hoe ze der mee omgaan, dat doet me toch keer op keer aan de SGP denken. Waar vrouwen nog steeds geen lid van mogen worden.
Persoonlijk lijkt het mij beter als ze gaan fuseeren in 1 politieke partij.
laten we zeggen de "Orthodoxe Moslim Christelijke Partij" en dan mogen ze van mij part ook nog een wadden eiland tot hun beschikking krijgen....
rnaj tegenwoordig kunnen NL-ers wel actief lid worden -grijp je kans...
Je moet dat fundamentalisme van de AEL niet zo serieus nemen. Nabil is dat nooit geweest - hoogstens koranist... :kwaad:
En Dyab wil openheid van islam - zei ie laatst op de UvA...
Mij lijkt beter dat ze net als met Resist van ze - met een linkse club fuseren. Mij lijkt het SAP het meest voor de hand liggen - klein: dan worden ze niet meteen overstemd als in GL... :Iluvu:
Eiland? Nou in A'dam oost bij jou zou ook best kunnen: de wijk tussen de Middenweg en de Wibautstraat. Toch al voor 70% naffer.. Meteen de pers vlakbij... Zie je er iets in? Is daar trouwens bij jou een actieve AEL-groep? Bij mij in Zeeburg is niets... Bel me eens! :giechel:
rnaj :zwaai: :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.