Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wie Weet hier een antwoord op???

Pagina's : [1] 2

al_tetouania
05-07-2004, 22:49

Ahlan wassahlan Veel berberse vrouwen hebben een wasma..op hun gezicht (voorhoofd/kin)...mijn vraag is...waarom hebben sommige vrouwen dat :confused: ...en.... het is dan toch een tatoe,... een tatoe is toch haram.....:wijs: thallaw..... :zwaai:

lady_khadija
05-07-2004, 22:52
er zijn daar veel redenen voor... de 1 zegt om de marokkaanse vrouwen te onderscheiden van de spanjaarden... de ander zegt zodat God ze zou herkennen als de gelovigen.... :confused:

Omaima0
05-07-2004, 22:53
hmmmm Allaho a3lam!

chilli
ik weet het ni mischien is dat gezond of is dat in de mode !!

BadBoy

Origineel gepost door al_tetouania Ahlan wassahlan Veel berberse vrouwen hebben een wasma..op hun gezicht (voorhoofd/kin)...mijn vraag is...waarom hebben sommige vrouwen dat :confused: ...en.... het is dan toch een tatoe,... een tatoe is toch haram.....:wijs: thallaw..... :zwaai: dat is inderdaad een tato.......en dat was voeger in ....als je dat niet had dan hoorde je er niet bij. Je kon dan aan de kin-tato zien bij welke bergbende die vrouw hoort. Het is inderdaad haram maar tegenwoordig kan je het weg laten halen met een lasser behandeling. Dus al ze bekeerd zijn of uit de bende stappen of er NU pas achterkomen dat het harram is kunnen ze het dus weg laten halen.

LHBIBAA
05-07-2004, 22:54
betekend helemaal nix!! de mensen waren vroeger niet zo slim!! mijn oma allah hie rahmah vertelde me dat die er bij haar werd gezet tegen haar wil en ze was toen pas 20!!

Azzzizzz
05-07-2004, 22:55
Vroeger leefden al die vrouwen in onwetenheid wat betreft wat wel en niet mag van het geloof. toen leefden ze ook ver van elkaar en helemaal ver van de bewoonde wereld. daar waar ze woonden was weinig kennis en waren ze opelkaar aangewezen, en samen waren ze op wat de natuur biedt aangwezen. op een gegeven moment kwamen ze erachter dat door zich open te snijden en in de wond een bep. poeder te strooien het resultaat van blijvende aard is. (poeder is dat gene wat vrouwen op hun ogen doen) zo heeben ze elkaar's gezichten versierd. het is haram, maar voor alles wat harma is geldt, dat je het moet weten. wat niet weet, wat niet deerdt, geld in de islam. deze vrouwen hebben ook erg spijt nu ze weten dat god zulken veranderingen aan het gezicht verboden heeft.. Wa Allah Aaalam.

al_tetouania
05-07-2004, 23:00
was al wasma dan mode :confused: ..ik vind dit wel vreemd hoor....waarom op je gezicht....was dat echt ervoor om onderscheid te maken....... :rolleyes: het is wel alleen bij de berberse mensen...wordt dat dan nu nog gedaan...

Azzzizzz
05-07-2004, 23:25
zoals voor veel dingen in het leven geldt: komt vanzelf weer in de mode en zie daar tegenwoordig, allemaal jongeren met een Tatooooooooo

Azzzizzz
05-07-2004, 23:27
Origineel gepost door naima_dabombie mijn moeder heeft er ook 1 echt dom waren ze vroeger. deze uitspraak zal ook door onze kleinkinderen gedaan worden, alleen zijn wij dan degene die ze zullen bedoelen. zie dingen niet door je huidige bril, maar door hun toenmalige bril.

Ghizlanetje
05-07-2004, 23:36
Origineel gepost door al_tetouania Ahlan wassahlan Veel berberse vrouwen hebben een wasma..op hun gezicht (voorhoofd/kin)...mijn vraag is...waarom hebben sommige vrouwen dat :confused: ...en.... het is dan toch een tatoe,... een tatoe is toch haram.....:wijs: thallaw..... :zwaai: Niet alleen berberse vrouwen hebben dat, wat dacht je van jbella en zelfs sousa hebben dat... Ik heb ooit geleerd vrouwen die dat hebben vormen samen één ras/volk!!

qalby
06-07-2004, 10:35
Ik had van mijn moeder gehoord dat iedereen er een had maar mijn ma mocht er niet eentje zetten van haar moeder en al haar vriendinnen hadden er een en dat vond ze echt jammer ze ging denk ik huilen het was denk ik gewoon in! x maryam

Azzzizzz
06-07-2004, 13:21
Origineel gepost door naima_dabombie dat is geen excuus ze moesten gewoon weten dat het haram was. is het dan zo moeilijk om als moslim een boek open te slaan dat lijkt me wel zo handig, ja. Ik weet dat ze toen ''kennis gebrek hadden'', vandaaar dat ik absoluut niet wil leven zoals mijn ouders leven en ook niet net als die ouderwetse manier Wallah dat is lachen.. een boek openslaan... , klinkt zo makkelijk in joutijd..., nou wees je ouders dankbaar dat ze je zover hebben gekregen in hun tijd was de schapen hok openslaan en herden maar.

samah_kebdania
06-07-2004, 13:31
Me oma heeft er ook op der voorhoofd / kin en rechterhand

zin_el_khatar
06-07-2004, 13:40

Origineel gepost door naima_dabombie dat is geen excuus ze moesten gewoon weten dat het haram was. is het dan zo moeilijk om als moslim een boek open te slaan dat lijkt me wel zo handig, ja. Ik weet dat ze toen ''kennis gebrek hadden'', vandaaar dat ik absoluut niet wil leven zoals mijn ouders leven en ook niet net als die ouderwetse manier Niet echt slim van je hoor!!!!! Dacht je nou echt dat ze in die tijd de vrouwen allemaal konden lezen???? Onze oma's kunnen die lezen?? en de meeste van onze moeders kunnen die lezen??? Dacht het niet. Trouwens het waren niet alleen rouaffa die zo'n tatoe hadden het gebeurde overal in marokko, van tanget tot oujda en van tetouan tot sahra. Maar ja vooral onder de rouaffa, vergeef die vrouwen ze waren onwetend. Maar voor de vrouwen, moeders en oma's die echt spijt hebben en niet zo willen sterven ze kunnen het altijd weghalen, en daar zijn hun kinderen voor om hun dat te vertellen OF MOETEN ZE DAARVOOR EEN BOEK OPENSLAAN!!!!!!!

Pagina's : [1] 2