Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Help, Ik Ben Verliefd?????

Pagina's : [1] 2

LZN
03-12-2002, 14:20

salaam allemaal. Mijn naam is samira en ik heb jullie hulp hard nodig: ik ben namelijk verliefd. Iik heb altijd gedacht: ik doe niet aan vriendjes voor ik ga trouwen, omdat het haram is. Nu heb ik een probleem: er zit bij mij een jongen op school die ik heel erg leuk vindt. Ik weet dat ik er niks mee moet doen en het vanzelf wel overgaat, maar het trekt me zo. Waarschijnlik heeft hij al een vriendin of is hj op zoek. Wat moet ik doen? Geef me asjeblieft goede raad !!!!!! sjoekran, beslama samira.

GekkeTurk
03-12-2002, 14:21
Origineel gepost door SAMIRA_NADOR salaam allemaal. Mijn naam is samira en ik heb jullie hulp hard nodig: ik ben namelijk verliefd. Iik heb altijd gedacht: ik doe niet aan vriendjes voor ik ga trouwen, omdat het haram is. Nu heb ik een probleem: er zit bij mij een jongen op school die ik heel erg leuk vindt. Ik weet dat ik er niks mee moet doen en het vanzelf wel overgaat, maar het trekt me zo. Waarschijnlik heeft hij al een vriendin of is hj op zoek. Wat moet ik doen? Geef me asjeblieft goede raad !!!!!! sjoekran, beslama samira GA ERVOOR ZOU IK ZEGGEN hoe wil je ooit gaan trouwens je zegt ik doe niet aan vriendjes maar hoe wil je dang trouwen dan vraag ikmezelf af wil je dan met een onbekende trouwen ofzo maar ik zou zeggen GA ERVOOR

minora
03-12-2002, 14:21
veel chocolade eten.. helpt echt, je bent hem zo vergeten meid :zwaai: :zwaai: :zwaai:

Noesajbah
03-12-2002, 14:38
Origineel gepost door SAMIRA_NADOR salaam allemaal. Mijn naam is samira en ik heb jullie hulp hard nodig: ik ben namelijk verliefd. Iik heb altijd gedacht: ik doe niet aan vriendjes voor ik ga trouwen, omdat het haram is. Nu heb ik een probleem: er zit bij mij een jongen op school die ik heel erg leuk vindt. Ik weet dat ik er niks mee moet doen en het vanzelf wel overgaat, maar het trekt me zo. Waarschijnlik heeft hij al een vriendin of is hj op zoek. Wat moet ik doen? Geef me asjeblieft goede raad !!!!!! sjoekran, beslama samira Ga er absoluut niet voor!Zoals je zegt geen relaties voor het huwelijk want dat is haram! Dus meid, als die jongen je ook ziet zitten en jullie willen een toekomst met elkaar hebben, iwa doe het svp op de manier zoals Rabbi swt het wil!Dat is de enige beste manier!En voor de rest als je er nog niet klaar voor bent, concentreer je meer op je geloof, ga meer bidden en koraan lezen en vraag Rabbi swt om je bij te staan en om je te behoeden voor hetgene wat HIJ verafschuwt en wat je kan leiden naar de hel. Noesje

MISS_mezight
03-12-2002, 14:47

Meid, doe wat je niet laten kan, MAAR KEN JE GRENZEN!!!!!!!!! ;)

jawhara1
03-12-2002, 14:53
welcom to the real world

Noesajbah
03-12-2002, 15:21
Origineel gepost door elhoub doe normaal zeg....er moet altijd weer dom gereageerd worden...echt triest....het meisje vraagt wat moet zij doen....en natuurlijk altijd weer domme reacties Elhoub we proberen haar zo goed mogelijk te adviseren, althans ik, dus dom reageren zit er niet bij iedereen bij. Noesje

-Reda-
03-12-2002, 15:23
Origineel gepost door SAMIRA_NADOR salaam allemaal. Mijn naam is samira en ik heb jullie hulp hard nodig: ik ben namelijk verliefd. Iik heb altijd gedacht: ik doe niet aan vriendjes voor ik ga trouwen, omdat het haram is. Nu heb ik een probleem: er zit bij mij een jongen op school die ik heel erg leuk vindt. Ik weet dat ik er niks mee moet doen en het vanzelf wel overgaat, maar het trekt me zo. Waarschijnlik heeft hij al een vriendin of is hj op zoek. Wat moet ik doen? Geef me asjeblieft goede raad !!!!!! sjoekran, beslama samira tsss...ik weet niet wat het probeleem...is juist leuk mang, ga ervoor zou ik zeggen...

Chaimae
03-12-2002, 15:24
Origineel gepost door SAMIRA_NADOR salaam allemaal. Mijn naam is samira en ik heb jullie hulp hard nodig: ik ben namelijk verliefd. Iik heb altijd gedacht: ik doe niet aan vriendjes voor ik ga trouwen, omdat het haram is. Nu heb ik een probleem: er zit bij mij een jongen op school die ik heel erg leuk vindt. Ik weet dat ik er niks mee moet doen en het vanzelf wel overgaat, maar het trekt me zo. Waarschijnlik heeft hij al een vriendin of is hj op zoek. Wat moet ik doen? Geef me asjeblieft goede raad !!!!!! sjoekran, beslama samira heb ik ook maar ik doe er niets mee ik hoop dat het overgaat want ik heb er een hekel aan om verliefd te zijn maarja ik negeer het meestal en ga door met andere dingen praat wel met hem enzo maar dat is het ik hoop da je eruit komt maaar mijn raad aan jou is laat je gevoelens gewooon hun gang gaan en vergeet nooit je geloof !!!

Noesajbah
03-12-2002, 15:46
Origineel gepost door D@T KrAy-Z MoCrO tsss...ik weet niet wat het probeleem...is juist leuk mang, ga ervoor zou ik zeggen... Wat het probleem is D@t? Wat dacht je van je geloof?? Noesje

-Reda-
03-12-2002, 15:48
Origineel gepost door Noesajbah Wat het probleem is D@t? Wat dacht je van je geloof?? Noesje okeej sorry...ik ga met een vreemde trouwen...neem me niet kwalijk...:rolleyes:

Tarik18
03-12-2002, 15:53
Probeer erachter te komen of hij jou ook leuk vind en geen ander chick heeft. Ga ervoor!

Noesajbah
03-12-2002, 16:01
Origineel gepost door D@T KrAy-Z MoCrO okeej sorry...ik ga met een vreemde trouwen...neem me niet kwalijk...:rolleyes: Het kan aan mij liggen, maar ik vat 'm effe niet. Dus wil je je svp nader verklaren? Noesje

-Reda-
03-12-2002, 16:28
Origineel gepost door Noesajbah Het kan aan mij liggen, maar ik vat 'm effe niet. Dus wil je je svp nader verklaren? Noesje simpel...je zegt dat je geen vriend mag hebben van je geloof...dus ik moet met een vreemde trouwen...dacht het niet he...want ik verloof me niet zomaar met iemand die ik niet ken...en zij zegt dat dit voor het eerst gebeurt...wie zegt dat er niet iets moois kan opbloeien en dat het tot een huwelijk komt?Zzoiets is tog mooi? Of gun je het mensen niet:rolleyes:

Noesajbah
04-12-2002, 09:46

Origineel gepost door D@T KrAy-Z MoCrO simpel...je zegt dat je geen vriend mag hebben van je geloof...dus ik moet met een vreemde trouwen...dacht het niet he...want ik verloof me niet zomaar met iemand die ik niet ken...en zij zegt dat dit voor het eerst gebeurt...wie zegt dat er niet iets moois kan opbloeien en dat het tot een huwelijk komt?Zzoiets is tog mooi? Of gun je het mensen niet:rolleyes: 7asha D@t, ik heb insha allah alleen het beste met iedereen voor en omdat ik om mijn broeders en zusters geef , wil ik ze gewoon insha allah een zo goed mogelijk advies geven. Tuurlijk wij zijn mensen, we zijn zwak en ja op een gegeven moment kun je gevoelens krijgen, want we zijn eenmaal mensen.Maar bovenalles zijn we MOSLIM, we hebben een geloof we hebben een HEILIG BOEK en de sunnah waar we ons aan moeten houden, dus als we ons gevoel blindelings gaan volgen, en niet de regels van de Islam gaan volgen dan zijn we geen moslim meer.Rabbi swt heeft keurig gezegd hoe je met dat soort dingen moet omgaan, relaties voor het huwelijk zijn haram, met een niet mahram man contact hebben is ook haram, dus moeten wij als moslimzijnde die regels volgen!Want als we ons gevoel gaan volgen , ja in feite volgen we de shajtaan, want die fluistert al dat soort dingen in.Dus ik adviseerde haar alleen maar om geen relatie met hem te hebben, maar als ze met hem een toekomst wil opbouwen dan moet ze het insha allah op de manier doen zoals Rabbi swt het ons voorgeschreven heeft!Is niks mis mee! Kijk je zegt het zelf er KAN iets moois opbloeien? KAN, maar zeker weten we niet, dus moeten Rabbi swt om hulp vragen en dat door middel van salaat elistigara verrichten , dan zul je insha allah door Rabbi swt geholpen worden.Dat is zekerheid! En D@t ik had die eerste zin van jouw niet verwacht!!Voorzover ik weet ben jij een moslim en dan zeg jij in je eerste zin:simpel...je zegt dat je geen vriend mag hebben van je geloof...dus ik moet met een vreemde trouwen...dacht het niet he...want ik verloof me niet zomaar met iemand die ik niet ken. D@t als moslim zijnde geloof je in de Islam en de ISLAM verbiedt een relatie voor het huwelijk!!!!Daar zijn allerlei redenen voor!Rabbi swt wil het beste voor ons , daarom beschermt HIJ swt ons , door middel van ZIJN regels. Ok D@t. rassoel sws had ook geen relatie met zijn vrouw voor hij met har ging trouwen, hij sws vroeg Rabbi swt om hulp en HIJ swt heeft hem geholpen en hij sws was zeek gelukkig met zijn vrouw en ook ik heb het op de manier gedaan en ik ben elhamdoelilleh gelukkig met mijn.Ik wist ook niet of die jongen geschikt voor mij was, want ik kende hem niet, ik sprak wel met hem, maar dat is groeten, en hoe gaat het klaar!Dus dacht ik bij mezelf hoe moet ik nou weten of hij een goede man voor me is.Ten eerste heb ik salaat elistigara verricht om te vragen aan Allah goed was om met hem te trouwen en ten tweede heb ik hem ook gesproekne, ik wilde weten hoe hij in elkaar zat, wat hij dacht, en wat hij verwachtte van me etc etc, dus in grote lijnen maar er was altijd een mahram bij, me broertje of me zusje of ouders en elhamdoelilleh ik kreeg gewoon en goed gevoel, Rabbi swt had me gewoon een antwoord gegeven om mijn vraag, want ik kon het goed met hem vinden etc, dus ben ik met hem getrouwd en elhamdoelilleh ik ben nou heel gelukkig!Dus D@t er is helemaal niks mis met de manier zoals Rabbi swt het voorschrijft!!Je hoeft helemaal geen relatie te hebben voordat je met iemand gaat trouwen! VERTROUW op ALLAH swt!En dat is wat de meeste mensen niet doen!Jammer genoeg.We vergeten heel vaak nee te vaak dat we ons gewoon aan de regels van de Islam moeten houden!Want dat is uiteindelijk de beste manier!EEn relatie is zina plegen, weetje wat een straf daarop staat? Rabbi swt verafschuwt de mensen die zina plegen. Hoe kunnen wij HEM swt de dag des oordeels uitleggen waarom we een relatie hebben gehad als HIJ swt daarom vraagt? Wat zullen we zeggen??Want HIj heeft een HEILIG BOEK neergezonden waarin staat hoe wij moeten leven, waarom hebben wij dan een andere levenswijze? Dus D@t ik hoop dat je me nu begrijpt. Moge RAbbi swt ons voor alle fouten die we hebben gemaakt vergeven.En ons altijd bijstaan en ons behoeden voor hetegene wat slecht is en kan leiden naar de hel. Allahoemma ameen Noesje

Pagina's : [1] 2