Bekijk originele versie : een andere naam voor allochtoon
missenna
03-12-2002, 13:22
Salaam allemaal!
Hebben jullie ook gehoord dat de regering de naam allochtoon weer wil gaan veranderen in immigrant? En wat vinden jullie hiervan?
Groetjes Missenna
Of mij dat nou een bal uitmaakt! Voor mijn part noemen ze ons "indringers" of weet ik het veel.
missenna
03-12-2002, 13:31
nehedar!
Dat meen je toch niet!!
Chatefemqemamu
03-12-2002, 13:35
Ben pas tevreden als ze ons "lastpakken" gaan noemen... dan zijn ze tenminste eerlijk....
missenna
03-12-2002, 13:44
Hoi bezoeker99182
Even een vraagje; ben jij degene die mij een prive bericht had gestuutd over de manipulatie door de media?
Ik ben het trouwens wel met je eens dat het niet echt logishc klinkt om iemand van de 3de generatie nog immigrant te noemen. En wat een grappig stukje over je familiegeschiedenis. Ben je schrijver in je vrije tijd?
Ik zit er van te balen, maar weet echt niet meer hoe die man heette die het er op tv. over had sorry!!!
Missenna
missenna
03-12-2002, 14:12
nee, bezoeker99182, het was niet Nawijn! Die sukkel heeft al zo veel stomme uitspraken gemaakt dat ik zijn hoofd uit duizenden zou herkennen!En over dat schrijven van je; ik heb een neef die journalist is en zelf ook een boek wil gaan schrijven. Ik schrijf heel vaak met hem en weet dus wat kwaliteit is. Ik vond jouw stukken erg goed! Mijn neef is nu op wereldreis gegaan o.a. om een boek te gaan schrijven. Misschien ook een idee voor jou?
missenna
03-12-2002, 14:22
Haha! Jij bent grappig! Ik wil eerst zelf op wereldreis en kan dat nog niet eens betalen!! Welke waardering heb je het nou precies over? Ik kan nou niet zo beister (hoe schrijf je dat?Zo?) goed schrijven hoor! Even voor alle duidelijkheid.
missenna
03-12-2002, 15:42
Oke. Nu is het voor mij ook weer duidelijk. Waaruit maak je mijn hoge mate voor fatsoen op trouwens?
missenna
03-12-2002, 15:57
he bezoeker!
Waar gaat dit naartoe?
missenna
03-12-2002, 16:09
Nou vooruit dan. Een digitaal kusje kan vast geen kwaad! Heb je trouwens zo'n goed geheugen? Of heeft mijn liefdesverklaring zo veel indruk gemaakt?
Immigrant, tsa...en de overheid maar klagen over integratie....trouwens immigrant klinkt beter dan allochtoon....dus mijn stem hebben ze.....en om eerlijk te zijn boeit het mij weinig....want uit eindelijk is het toch weer K*T Marokkaan.............
Andere naam voor allochtoon is Moslim!!
Morgaine
05-12-2002, 01:37
Al in '97 wilden sommigen het woord allochtoon naar de schroothoop verbannen...
http://www.groene.nl/1997/49/sbi_allochtoon.html
mimi3000
05-12-2002, 15:57
ik vind ook nog al raar om het woordje immigrant te gebruiken voor mensen die hier al hun hele leven wonen! Ach die sukkels in den haag denken dat ze in een speeltuin zitten. Ze rommelen maar wat aan. Van mij mogen ze me noemen wat ze willen, want ze hebben me toch al genoeg het gevoel gegeven dat ik niet welkom ben.
Ik begrijp zo in zo niet waarom er onderscheid moet worden gemaakt tussen autochtoon en allochtoon. We zijn toch allemaal nederlanders!!
Moonlight25
05-12-2002, 21:36
Help es mee met een naam bedenken liever.
Wat dachten jullie van :
Kaaskoppen in spe,
Door immigratie en integratie gekenmerkte mede burgers (hele mond vol afgekort zou dat zijn: IGMB'ers),
Inburgerinscursus en integratie verplichte nederlander, (afgekort: IVN'ers, hier in kun je in gradaties onderscheid maken, zoals iemand die de cursus met succes heeft afgerond en wie niet bijvoorbeeld IVN'ers 1 en 2),
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.