Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : mocrohaters bij OM spoor volledigbijster !

Pagina's : [1] 2

mokromike
05-07-2004, 16:34

OM vervolgt rappers voor bedreiging Door een onzer redacteuren ROTTERDAM, 5 JULI. Het openbaar ministerie wil drie leden van een Haagse rapgroep vervolgen voor het bedreigen van het Kamerlid Hirsi Ali (VVD). Daarvoor gebruikt het OM een wetsartikel dat levenslang mogelijk maakt. Dat heeft het Haagse openbaar ministerie (OM) vanochtend bevestigd. De verdachten zijn dit weekend aangehouden. Hirsi Ali had vorige week dinsdag aangifte gedaan van bedreiging. Het eerste bandlid werd vrijdagavond aangehouden, na verscheidene huiszoekingen. Twee andere bandleden meldden zich zaterdagochtend zelf bij de politie. Een vierde bandlid wordt nog gezocht. Vanmiddag zouden de drie verdachten worden voorgeleid aan de rechter-commissaris. Deze beslist of ze in bewaring worden gesteld of op vrije voeten worden gesteld. Het nummer van de groep Den Haag Connection (DHC) stond al langer op internet, maar werd onlangs ontdekt door het actualiteitenprogramma Nova. In de 'Hirsi Ali Diss' wordt de VVD-politica op grove wijze beledigd en bedreigd. ,,We zijn bezig met het voorbereiden op een liquidatie op Hirsi Ali'', rapt DHC ondermeer. Het OM doet voor vervolging van de rappers een beroep op twee artikelen van het wetboek van strafrecht. Het gangbare artikel 285 betreft bedreiging, het zelden toegepaste artikel 121 is speciaal gericht op leden van de Eerste en Tweede Kamer. Volgens dit artikel kunnen personen die leden van de Staten-Generaal verhinderen om vrij en onbelemmerd hun plicht te vervullen, worden gestraft met een levenslange gevangenisstraf, een gevangenisstraf van maximaal twintig jaar of een geldboete. Artikel 121 is een variant op artikel 95a, dat zich richt op bedreiging van leden van de ministerraad. Dit eveneens zelden toegepaste artikel werd onlangs door het Amsterdamse openbaar ministerie ingezet bij de vervolging van een man die minister Verdonk had bedreigd in een uitzending van de regionale zender RTV Noord-Holland. Volgens een woordvoerder van het Haagse OM is er geen verband tussen de inzet van beide artikelen. ,,We nemen deze zaak heel serieus, we zijn er van overtuigd dat Hirsi Ali daadwerkelijk is belemmerd in de uitoefening van haar werk.'' Hirsi Ali zegt dat zij ,,al anderhalf jaar'' wordt belemmerd in haar werkzaamheden door bedreigingen. ,,Dat komt niet speciaal door dit nummer.'' Over artikel 121 zegt zij: ,,Ik laat het oordeel aan de rechter.'' De advocaat van de drie aangehouden rappers, mr. V. Koppe, noemt het ,,onbegrijpelijk'' dat artikel 121 wordt ingezet. ,,Het is buiten alle proporties. Het OM lijkt het spoor volledig bijster.'' http://www.angelfire.com/ill/hmg/schalk.wma

moppi
05-07-2004, 16:36
levenslang?ahahah sukkels en ze meende het niet eens ze wilde stoer doen die lijpo's:hihi:

hmadaksar
05-07-2004, 16:53
het OM is niet alleen spoor bijster maar is totaal geschift

abdelito
05-07-2004, 19:09
puuuuuur gelijk

Heiba
05-07-2004, 19:12

Het optreden van het OM is begrijpelijk, en zeer zeker niet overdreven vandaag de dag.

mokromike
05-07-2004, 19:21
Origineel gepost door Heiba Het optreden van het OM is begrijpelijk, en zeer zeker niet overdreven vandaag de dag. tazz...moderator djel agir zamman b7alek jestehlou Ayaan

hmadaksar
05-07-2004, 20:42
ik pleit voor vrijspraak!!!!

AlHoceima_Leila
05-07-2004, 20:43
Hee waarom heb je deze link erbij gezet terwijl het niet eens die liedje is waar ze die PIEp uitschelden enz. Ik vind het lullig voor die jongens.

hmadaksar
05-07-2004, 20:46
Wat een verschil zeg Dertig maanden cel geƫist tegen bedreiger Balkenende !!!!! en wat wil het OM......die ziet DHC het liefst levenslang verdwijnen omdat ze zogenaamd indirect een strontvlieg hebben bedreigt ......hier klopt iets niet mensen !!!!!!1

Heiba
05-07-2004, 21:13
Origineel gepost door mokromike tazz...moderator djel agir zamman b7alek jestehlou Ayaan Kan wel wezen dat jij dit nu zegt. Maar denk niet dat het OM dit NIET zou kunnen oppakken, ze moeten iets doen, anders verliezen ze hun geloofwaardigheid. Ik zeg niet dat ze gelijk hebben in hun besluiten, maar ik denk wel dat ze niet veel anders kunnen dan deze kwestie oppakken.

mokromike
05-07-2004, 21:19
Origineel gepost door Heiba Kan wel wezen dat jij dit nu zegt. Maar denk niet dat het OM dit NIET zou kunnen oppakken, ze moeten iets doen, anders verliezen ze hun geloofwaardigheid. Ik zeg niet dat ze gelijk hebben in hun besluiten, maar ik denk wel dat ze niet veel anders kunnen dan deze kwestie oppakken. integhendeel...juist nu verliezen ze elke geloofwaardigheid en is duidelijk geworden dat ze niet meer zijn dan een instrument van de moslimhatende orde die aan de macht is. Het OM is er niet voor ons als burger...het OM is er tegen ons...om ons te intimideren en te bedreigen. Maar Mokro's hebben het er zelf naar gemaakt met die slappe houding, gebrek aan solidariteit en overvloedige zelfhaat.

Heiba
05-07-2004, 21:21
Origineel gepost door mokromike integhendeel...juist nu verliezen ze elke geloofwaardigheid en is duidelijk geworden dat ze niet meer zijn dan een instrument van de moslimhatende orde die aan de macht is. Het OM is er niet voor ons als burger...het OM is er tegen ons...om ons te intimideren en te bedreigen. Maar Mokro's hebben het er zelf naar gemaakt met die slappe houding, gebrek aan solidariteit en overvloedige zelfhaat. Ik denk eerder dat het te maken heeft met hun tekort aan zelfkritiek, en hun gebrek aan organiseringsvermogen.

mokromike
05-07-2004, 21:24
Origineel gepost door Heiba Ik denk eerder dat het te maken heeft met hun tekort aan zelfkritiek, en hun gebrek aan organiseringsvermogen. zelfkritiek doe je naar jezelf (naar binnen toe en niet op TV enz.) en moet opbouwend zijn en niet afbrekend. gebrek aan organiserings vermogen is een sympthoom van wat ik reeds noemde.

ABD
05-07-2004, 21:24
Origineel gepost door Heiba Het optreden van het OM is begrijpelijk, en zeer zeker niet overdreven vandaag de dag. zullen we ali zelf ook voor de rechtyer dagen voor aanzetten tot haat jegens moslims? :kwaad:

rnaj
05-07-2004, 21:27

Origineel gepost door mokromike integhendeel...juist nu verliezen ze elke geloofwaardigheid en is duidelijk geworden dat ze niet meer zijn dan een instrument van de moslimhatende orde die aan de macht is. Het OM is er niet voor ons als burger...het OM is er tegen ons...om ons te intimideren en te bedreigen. Maar Mokro's hebben het er zelf naar gemaakt met die slappe houding, gebrek aan solidariteit en overvloedige zelfhaat. Ach Joh, ga toch bij de AEL werken. Daar zijn ze nog wel opzoek naar iemand die het goed met het OM weet te vinden :D

Pagina's : [1] 2