Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden?!?!?!?

Pagina's : [1] 2 3

LZN
03-12-2002, 13:20

Je hoort de laatste tijd vaak dat de allochtonen, vooral de Marokkanen, zich moeten aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden. En als je vraagt wat de normen en waarden zijn, waaraan de allochtoonse samenleving moet voldoen......... dan krijg je geen antwoord!! Dus mijn vraag aan jullie is..... wat zijn de normen en waarden die wij moeten aannemen. Want als je het aan mij vraagt, dan zit er niet zoveel verschil tussen de Marokkaanse en Nederlandse normen en waarden. Ik vind wie A zegt moet ook B zegggen. Ben benieuwd!!.

emsoem
03-12-2002, 13:23
ja ik vindt het gewoon slap gelul......waarom moetje je veranderen voor wie???? =emsoem=

RaZer
03-12-2002, 13:23
Je zeg het zelf.. volgens mij zit er ook niet zoveel verschil in.

MissBlaBla
03-12-2002, 13:26
- Uit je neus vreten in de auto als je voor rood staat. - Vooral niet geloven in Allah. - Piggy's vreten. - Als je wakker wordt, meteen aan tafel schuiven zonder je gezicht gewassen te hebben... - Uit hetzelfde bord eten als je hond. - Jezelf naar de s**t helpen door drank, drugs en uitgaan... - Etc... etc... No hard feelings eh :p BlaBla

sabie1983
03-12-2002, 13:27

het gaat niet om verranderen het gaat om het fijt dat de nederlandse regering ijst dat als een allochtoon nederland binnen komt ingburgerd moet zijn dat houd in het spreken van de nederlandse taal en een beetje weten wat er in nederland op politiek gebied gebeurt ik denk dat wij daar als jongeren geen moeite mee hebben en bovendien denk ik dat wij ons genoeg aanpassen en dat het nu de beurt is aan de autochtonen om zich aan te passen aan ons hun zitten alleen maar te zeueren over marokkaan dit marokkaan dat zonder enige kennis van ons te hebben dit is mijn mening maar het kan ook zijn dat ik er ver naastt zit

MissBlaBla
03-12-2002, 13:33
Kelly, het verschil zit hem in het geloof en cultuur. Simpel. BlaBla

sabie1983
03-12-2002, 13:34
hmmmmmm een klein verschil is de marokkaanse gastvrijheid bijna 90 procent van het nederlandse volk is niet gastvrij

TwinkleEye_19
03-12-2002, 13:41
Origineel gepost door kelly Je hoort de laatste tijd vaak dat de allochtonen, vooral de Marokkanen, zich moeten aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden. En als je vraagt wat de normen en waarden zijn, waaraan de allochtoonse samenleving moet voldoen......... dan krijg je geen antwoord!! Dus mijn vraag aan jullie is..... wat zijn de normen en waarden die wij moeten aannemen. Want als je het aan mij vraagt, dan zit er niet zoveel verschil tussen de Marokkaanse en Nederlandse normen en waarden. Ik vind wie A zegt moet ook B zegggen. Ben benieuwd!! aaahh........ooooooh :o Nederlandse normen en waarden overnemen? Intergratie, like this :D http://www.bixyte.com/i/papoa_payoff.jpg

Itsjustme
03-12-2002, 13:54
De vraag is in welke opzicht wilt ned dat wij ons aanpassen/integreren en tot in hoeverre??!!

MissBlaBla
03-12-2002, 14:04
Origineel gepost door kelly Maar mijn vraag is vooral ook gericht naar de Nederlandse Yasmina leden? Heb je er niet bijgezet meid. Als jij denkt dat er geen antwoord is, waarom vraag je het dan :confused: Elke reactie die je krijgt is voor jou geen antwoord, volgens mij zoek je naar een bepaald antwoord, je hebt je antwoord zelf al dus. Iedereen heeft er zijn eigen visie op (wat logisch is) en jij noemt dat verwijten. BlaBla

MissBlaBla
03-12-2002, 14:49
Dat je vraag VOORAL op Nederlandse Yasminaleden gericht was, heb je er na mijn reactie pas bijgezet. Dat bedoelde ik, maar never mind. Denk dat niemand jou een bevredigend antwoord zal geven hier. Maar je mag van mij hoor... Be my guest :D BlaBla

jawhara1
03-12-2002, 15:00
zou niet weten aan wat we ons zouden moeten aanpassen we leven in een vrij land en zijn al genoeg aangepast als ze dat niet vinden dan moeten ze niet spreken van aanpassen maar over het geloof want dat is iets waarvoor ik me nooit zou aanpassen ik ben geen christen maar wij zijn moslims zoals men al zei geloven in een God en zijn profeet .Mohammed

jawhara1
03-12-2002, 15:10
dus heb je nog steeds geen antwoord

Itsjustme
03-12-2002, 15:15
integratie... aanpassen hoevaak hoor ik die woorden niet vallen op tv, nieuws. discussies enzz.. hoe willen ze dat we ons aanpassen net zoals de hollander zelf doen? Lekker zuipen, feesten schijt aan het geloof en me gedragen als een marokkaas?? is dat misschien een stap in de richting ofzo i dont get it? Ik ben hier in ned geboren dat is op zich al een hele aanpassing ben een ned staatsburger,spreek de taal abn ik werk, ga naar school teer op niemands geld en belasting wordt ook betaald dussssss whats the point??

Itsjustme
03-12-2002, 15:19

ja maar, wat heeft dat nou te maken met marok.. of ned?? die rijden allebei weleens door rood ik zie er geen verschil in

Pagina's : [1] 2 3