Bekijk originele versie : Arabisch-Europese Liga in Nederland
Volgens de laatste berichten wil de AEL een aantal vestigingen in Nederland openenen. Ik ben daar radicaal tegen. Laat die Libanees maar in Antwerpen herrie schoppen. Racisten zitten overal. Ze zijn niet (of moeilijk)aan te wijzen, en er zullen zeker een aantal agenten racistische trekjes hebben. Maar volgens mij ligt de oplossing niet in een partij als de AEL. Laat me even weten wat jullie erover denken.
jawhara1
03-12-2002, 13:19
ik denk er net het zelfde over (ben wel van belgie) het is fijn dat er iemand opkomt voor ons maar hoe.gelijk hij het doet vind ik verkeerd .het zijn allemaal jongeren .en vroeg me af of hij ook vrouwen verdedigde want hij heeft het alleen over de jongens doe geen werk vinden en die jongens die de diskotheken niet binnen mogen blijf thuis wat willen ze zich gaan bezatten en dat ze gaan ophouden met in de straten rond te hangen vind men wel werk mijn ooms werken toch ook allemaal en zoals vele goeie jongens die ik ken xxxxx
WAT??? IS ABU JAJAH LIBANEES? DAT WIST IK NIE!!! MAAR GOED> OVER HET ONDERWERP, IK BEN OOK FEL TEGEN ZON' PARTIJ. JE ZIET INDERDAAD ALLEEN MAAR (VEEL) ONTSPOORDE JONGEREN ALS KONIJNEN ACHTER HEM AAN HUPPELEN, DE OUDERE GENERATIE VINDT DIE PARTIJ VOLGENS MIJ OOK GEEN CENT WAARD! IK DENK DAT ZIJN AANHANG IN NEDERLAND OOK NIET ZO GROOT ZAL ZIJN.
Rwaznatje
03-12-2002, 13:33
Origineel gepost door Nador77
Volgens de laatste berichten wil de AEL een aantal vestigingen in Nederland openenen. Ik ben daar radicaal tegen. Laat die Libanees maar in Antwerpen herrie schoppen. Racisten zitten overal. Ze zijn niet (of moeilijk)aan te wijzen, en er zullen zeker een aantal agenten racistische trekjes hebben. Maar volgens mij ligt de oplossing niet in een partij als de AEL. Laat me even weten wat jullie erover denken.
give me a break! De AEL(in belgie) is een reactionaire Liga, die reageert op een bepaald falend heersend ssyteem. de belgische politiek dus...
Van mij mocht Abou JJ zelfs Chinees wezen mensen! zijn nationalitiet is totaal irrelevant vind ik
Origineel gepost door Rwaznatje
give me a break! Het AEL(in belgie) is een reactionaire Liga, die reageert op een bepaald falend systeem dat overheerst. Het belgisch politiek systeem dus...
Van mij mocht Abou JJ zelfs Chinees wezen mensen! zijn nationalitiet is totaal irrelevant vind ik
Alsjeblieft zeg,
Een reactie op het falen van het Belgisch politieke beleid, dit kan je niet menen. Het Belgische politieke beleid brand al een tijdje met vlaams blok in het brandpunt. Waar die libanees mee bezig is, is benzine op het vuur gooien, wat in voordeel is van vlaams blok is. Zijn aanhang onder autochtonen in Belgie word alleen maar groter. De Libanees kiest voor de makkelijke weg...hij roept iedereen is racist en vindt een KLEINE aanhang onder de Marokkaanse jongeren. Die vervolgens in gevecht gaan tegen een overmacht van agenten. Als hij echt zo meegaand is met de "allochtonen" in belgie, dan begint hij iets constructief, een politieke partij ed., maar geen relgroep.
Zelfkritiek
03-12-2002, 14:35
nador77: respect
CDA wilt AEL in nederland verbieden.
DEN HAAG - De CDA-fractie in de Tweede Kamer wil de oprichting van de Nederlandse tak van de Arabisch-Europese Liga (AEL) van de Belgische moslimleider Abu Jahjah verbieden. Abu Jahjah zit op het moment vast in België op verdenking van opruiing na de moord op een Marokkaanse man in Antwerpen.
De fractie komt hiermee in botsing met de eigen minister Piet Hein Donner van Justitie, die vooralsnog niet voelt voor een verbod. Hij is bang dat de organisatie dan ondergronds gaat. Het CDA wil naast een verbod op de AEL ook een verbod op andere militante, omstreden organisaties als de Koerdische arbeiderspartij PKK en de in Rotterdam gevestigde islamitische organisatie al-Aqsa.
CDA-Kamerlid Camiel Eurlings zal dit voorstel vandaag inbrengen bij de behandeling van de begroting van Buitenlandse Zaken. In het Algemeen Dagblad van dinsdag bestempelt Eurlings de AEL als 'een vijand van de integratie' en als 'een militante, opruiende organisatie die zich afzet tegen een maatschappij waarin we proberen samen te leven'.
Eurlings wil dat Nederland de Europese lijn van verboden terroristische organisaties overneemt. Dat zou betekenen dat de Koerdische PKK ook verboden wordt. Ook zou Nederland een eigen lijst moeten opstellen met verboden clubs, aldus het CDA.
Origineel gepost door bezoeker99182
Oh ja ?
ook het feit dat hij is uitgekotst door de hezbollah is irrelevant
ook het feit dat hij is uitgekotst door het palestina commitee is irrelevant
ook het feit dat hij andere moslim organisaties mijdt is irrelevant
ook het feit dat hij alleen naar de moskee gaat om jongeren te bedaren is irrelevant
't is gewoon een militante splijtzwam
en hij brengt de moslims slechts ellende.
Paniekkkkkkkkkkkkkkkkkkkk ;) :rolleyes:
Origineel gepost door bezoeker99182
wie heeft er goede links naar een biografie van Abu Jahjah ?
Ja, dat zou ik ook graag willen weten, die Abu Jahjah kende ik nog niet, ben dan ook geen belgische... ;) de AEL, daar weet ik te weinig van af om er iets van te vinden...dus meer info...thanks!
lailayoudanni
03-12-2002, 19:38
ik vind het wel goed
TEnminste iemand die voor ons opkomt in Nederland.
Al zou ik wel wat informatie willen hebben over de AEL.
Origineel gepost door lailayoudanni
ik vind het wel goed
TEnminste iemand die voor ons opkomt in Nederland.
Al zou ik wel wat informatie willen hebben over de AEL.
Iemand als Abu hoeft mij niet te vertegenwoordigen, sterker nog, ik wil niet dat die mij vertegenwoordigd. Wie moet Abu in Nederland vertegenwoordigen. De studerende Marokkanen? De Hardwerkende Marokkanen? De ondernemende Marokkanen?
Ik dacht het niet. De enige aanhang zal voornamelijk Marokkanen zijn die meerder malen door een of ander simpel vergrijp in aanraking zijn(geweest) met de justitie. Deze gasten die het al voor elkaar krijgen om wekelijks de voorpagina's te halen, zullen starks -indien AEL in Nederland zal vestigen- in de schijwerpers staan, in plaats van de hardwerkende, studerende, ondernemende Marokkanen. Die tenminste iets positief te melden hebben.
Zelfkritiek
03-12-2002, 20:53
Origineel gepost door Nador77
Iemand als Abu hoeft mij niet te vertegenwoordigen, sterker nog, ik wil niet dat die mij vertegenwoordigd. Wie moet Abu in Nederland vertegenwoordigen. De studerende Marokkanen? De Hardwerkende Marokkanen? De ondernemende Marokkanen?
Ik dacht het niet. De enige aanhang zal voornamelijk Marokkanen zijn die meerder malen door een of ander simpel vergrijp in aanraking zijn(geweest) met de justitie. Deze gasten die het al voor elkaar krijgen om wekelijks de voorpagina's te halen, zullen starks -indien AEL in Nederland zal vestigen- in de schijwerpers staan, in plaats van de hardwerkende, studerende, ondernemende Marokkanen. Die tenminste iets positief te melden hebben.
Nador77: mooi gesproken (alweer... :) )
Alyssa102000
03-12-2002, 21:06
No offense nador77 maar hardwerkende en gestudeerde Marokkanen heb je hier in België ook MAAR denk je dat het gemakkelijk is om aan een job te raken ook al beschik je over de nodige diploma's?? Neeeeen, er wordt quasi altijd toch de voorkeur gegeven aan een autochtoon (als ze kunnen kiezen bedoel ik dan).
Misschien is het bij jullie nog niet zo erg qua racisme maar hier in België is er wel effectief nood aan een dergelijke organisatie als AEL die luid en krachtig zegt: we laten niet meer met ons sollen, we ZIJN Belgen, we hebben dezelfde plichten als jullie en nu wordt het tijd dat we dezelfde rechten krijgen!
Over de manier waarop die boodschap best wordt verkondigd kunnen mensen van mening verschillen. Ikzelf heb momenteel nog een paar bedenkingen bij AEL maar om zeer andere redenen dan de harde taal die ze gebruiken.
Jemal2002
03-12-2002, 21:10
Ik ben er vel op tegen!!!!!!!!!!!!!!!! weg blijven met die gek!
we hebben al genoeg problemen in eigenland.........
weer zoeen gek in nederland.....
Alyssa102000
03-12-2002, 21:16
Dus als je opkomt voor je rechten word je voor gek verklaard...
Op wat baseer je je om een dergelijke uitspraak te maken jemel?? Op wat je ziet in de media (die sowieso nooit iets positiefs zullen zeggen over een persoon als Abou Jahjah)???
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.