Bekijk originele versie : Saudiër die vrouw mishandelde op vrije voeten
flevoland
05-07-2004, 15:03
RIYADH (ANP/RTR) - Een Saudische man die was veroordeeld omdat hij zijn vrouw had mishandeld, is weer op vrije voeten. De vrouw, een nationaal bekende tv-presentatrice, zou hem hebben vergeven en haar eis tot schadevergoeding hebben ingetrokken. Dat heeft de krant Arab News maandag gemeld.
De vrouw, Rania al-Baz, liet eerder dit jaar foto's van haar
sterk gehavende gezicht afdrukken in Saudische kranten.
Dat baarde veel opzien in het conservatieve Arabische land. Ook internationaal leidde het beeldmateriaal tot geschokte reacties. De vrouw had dertien breuken in haar schedel. Haar man was veroordeeld tot zes maanden cel. Daarvan heeft hij de helft uitgezeten. Rania al-Baz wilde volgens de krant geen commentaar geven.
ANP
appie666
05-07-2004, 15:06
Origineel gepost door flevoland
RIYADH (ANP/RTR) - Een Saudische man die was veroordeeld omdat hij zijn vrouw had mishandeld, is weer op vrije voeten. De vrouw, een nationaal bekende tv-presentatrice, zou hem hebben vergeven en haar eis tot schadevergoeding hebben ingetrokken. Dat heeft de krant Arab News maandag gemeld.
De vrouw, Rania al-Baz, liet eerder dit jaar foto's van haar
sterk gehavende gezicht afdrukken in Saudische kranten.
Dat baarde veel opzien in het conservatieve Arabische land. Ook internationaal leidde het beeldmateriaal tot geschokte reacties. De vrouw had dertien breuken in haar schedel. Haar man was veroordeeld tot zes maanden cel. Daarvan heeft hij de helft uitgezeten. Rania al-Baz wilde volgens de krant geen commentaar geven.
ANP
Heb je nog een eigen mening?
Of kan je alleen knippen en plakken?
flevoland
05-07-2004, 15:09
Ik heb een mening maar dat laat ik terzijde. Ik geef alleen de binnenkomende ANP nieuws.
Meningen laat ik o.a. aan u over!
p.s. plakken en knippen dat noemt men weleens monteren maar dat bedoel je vast niet?!?
gewoon1nickname
05-07-2004, 15:38
Origineel gepost door flevoland
Ik heb een mening maar dat laat ik terzijde. Ik geef alleen de binnenkomende ANP nieuws.
Meningen laat ik o.a. aan u over!
p.s. plakken en knippen dat noemt men weleens monteren maar dat bedoel je vast niet?!?
wat is de nieuws waarde van een mishandelde vrouw in saudie arabie, hier in nederland.?
als wij klagen over de situatie in irak/ palestina, dan zegt men haal ver conflicten niet naar nederland.
maar zelf weten ze elke incident hierheen te halen.
:rolleyes:
die man mag van mij apart in de cel verotte...wel dom dat ze de aanklachten teruggetrokken heeft.. lijpert...
Sensabillah
05-07-2004, 20:13
Origineel gepost door pumba
Nou en. 1We weten allemaal dat 2 moslims hun vrouwen mishandelen. Daar bestaan zelfs 3 handleidingen voor . ZOlang 4 die vrouwen zich laten onderdrukken gaat dat door en door en door....
Pumba,
1 Wie is we ?
2 is gebaseerd op ?
3 wellicht dat je dat toe kunt lichten
4 welke vrouwen ?
asiamoslima
05-07-2004, 20:26
Origineel gepost door Sensabillah
Pumba,
1 Wie is we ?
2 is gebaseerd op ?
3 wellicht dat je dat toe kunt lichten
4 welke vrouwen ?
Salaam 'aleikoem wa rah'matoellah wa Barakatoehoe oeght Sensabillah,
Waarom verspil je je tijd aan dat soort mensen, zulke mensen zijn er alleen maar op uit om de Islam zwart te maken. Eerst ging ik er ook altijd op in maar denk je echt dat het effect heeft, totaal niet. Bedenk je alleen maar waarom hij lid is geworden van deze site het zijn allemaal opgekropte frustraties , en wat is dan de beste uitweg om deze frustraties te uiten?.......Juist achter je computertje waar niemand je kan zien tenminste dat denkt ie dan.
Ik hou van je omwille van Allah.
Je zuster in de Islam,
Asia Moslima :zwaai:
Origineel gepost door asiamoslima
Waarom verspil je je tijd aan dat soort mensen, zulke mensen zijn er alleen maar op uit om de Islam zwart te maken. Eerst ging ik er ook altijd op in maar denk je echt dat het effect heeft, totaal niet. Bedenk je alleen maar waarom hij lid is geworden van deze site het zijn allemaal opgekropte frustraties , en wat is dan de beste uitweg om deze frustraties te uiten?.......Juist achter je computertje waar niemand je kan zien tenminste dat denkt ie dan.
Je zuster in de Islam,
Salaam Alaikoem zuster Asiamoslima,
Machallah je hebt echt gelijk, ik ging er namelijk ook altijd op in, tot dat ik zag dat wat je ook zei niet goed was, hij wil gewoon horen wat hij wil.... en dat is dat de Islam zwart maken..
Meer echt niet!! Ignore Knorr heb ik maar besloten... :zwaai:
Sensabillah
05-07-2004, 20:44
Origineel gepost door asiamoslima
Je zuster in de Islam,
Wa aleikoem salaam oeght Asiamoslima,
Dat veel mensen er op uit zijn de Islam zwart te
maken is mij inderdaad ook bekend.
De Islam zwart maken getuigd van onwetendheid
en zwakte. Immers een ongelovige die zijn vraagtekens
heeft bij een geloof, kan ook gewoon om opheldering
vragen en op een respectvolle manier formuleren.
Leden als Pumba die geen respect op weten te brengen
en hun frustraties hier uiten zullen echter hun
wartaal toch stevig moeten beargumenteren willen
ze ook maar enigszins serieus genomen worden
in een discussie.
Ik geef iedereen een kans om (zover mogelijk)
duidelijkheid te verstrekken over zaken die onduidelijk
zijn. Zodra ze de zwakke schakel blijken te zijn
en die kans verder met wartaal beantwoorden is
het game over.
Wie wil zijn tijd immers verder aan een onwetende
malloot verspillen.
Dus Pumba, you better come with some arguments
or you will be the biggest loser. And will make you
Marokko.nl loser of the week.
Ma3a salama Asiamoslima.
asiamoslima
05-07-2004, 21:16
Origineel gepost door Raihana
Salaam Alaikoem zuster Asiamoslima,
Machallah je hebt echt gelijk, ik ging er namelijk ook altijd op in, tot dat ik zag dat wat je ook zei niet goed was, hij wil gewoon horen wat hij wil.... en dat is dat de Islam zwart maken..
Meer echt niet!! Ignore Knorr heb ik maar besloten... :zwaai:
Juist, sommige mensen hebben zo'n gigantische plaat voor hun kop en willen absoluut geen serieuze discussie. Er zijn veel mensen die een negatief beeld hebben over de Islam en die dan op zoek gaan naar kennis of proberen om in contact te komen met moslims die zo goed mogelijk proberen de Islam te praktizeren en dan om uitleg vragen. Kijk dan wil ik de discussie wel aan. Maar aan dit soort mensen ga ik mijn tijd echt niet verspillen. De kans is ook groot dat je in zonden vervalt door verkeerde woorden te gebruiken, dan zijn we straks nog verder van huis. Zonde van je hassanaat man!
Er zullen ongetwijfeld slechte moslims zijn maar je zult geen slechte dingen in de Islam vinden.
:zwaai:
asiamoslima
05-07-2004, 21:17
Origineel gepost door Sensabillah
Wa aleikoem salaam oeght Asiamoslima,
Dat veel mensen er op uit zijn de Islam zwart te
maken is mij inderdaad ook bekend.
De Islam zwart maken getuigd van onwetendheid
en zwakte. Immers een ongelovige die zijn vraagtekens
heeft bij een geloof, kan ook gewoon om opheldering
vragen en op een respectvolle manier formuleren.
Leden als Pumba die geen respect op weten te brengen
en hun frustraties hier uiten zullen echter hun
wartaal toch stevig moeten beargumenteren willen
ze ook maar enigszins serieus genomen worden
in een discussie.
Ik geef iedereen een kans om (zover mogelijk)
duidelijkheid te verstrekken over zaken die onduidelijk
zijn. Zodra ze de zwakke schakel blijken te zijn
en die kans verder met wartaal beantwoorden is
het game over.
Wie wil zijn tijd immers verder aan een onwetende
malloot verspillen.
Dus Pumba, you better come with some arguments
or you will be the biggest loser. And will make you
Marokko.nl loser of the week.
Ma3a salama Asiamoslima.
Precies :goedzo: Goed verwoord, zo te zien zitten we op één lijn.
:zwaai:
Leister. Die man is geen gelovige van welk geloof dan ook.
Iemand die zijn vrouw zo mishandeld is een misdadiger.
En daar hebben we al heel veel over geschreven die heb je in alle landen cq dus ook alle geloven.
Mouhim denk niet dat ze nu veilig voor hem is. Hoop dat ze zo wijs is de scheiding aan te vragen.
flevoland
06-07-2004, 16:33
Origineel gepost door gaviel
Leister. Die man is geen gelovige van welk geloof dan ook.
Iemand die zijn vrouw zo mishandeld is een misdadiger.
En daar hebben we al heel veel over geschreven die heb je in alle landen cq dus ook alle geloven.
Mouhim denk niet dat ze nu veilig voor hem is. Hoop dat ze zo wijs is de scheiding aan te vragen.
Of ze dat doet is het nog de vraag!?
Er gaat van de zomer een cameraploeg van NOVA TV naar Marokko om dit soort praktijken te filmen, of ze dus danig ook voorkomen in Marokko!
Nieuws waarde? Elke nieuws item heeft een nieuws waarde mits je een andere mening voor hebt, dan is het anders!!
1 beschaafde mensen, meestal zijnde niet-moslims.
2 gebaseerd op bijvoorbeeld het nieuwsbericht bovenaan deze discussie
3 er is pas geleden nogal wat commotie geweest over een leuk boekje: De Amsterdamse El Tawheed-moskee publiceerde een handleiding voor moslims, die opriep tot een Jihad. Het boek 'De weg van de moslims' - dat uit drie delen bestaat - en dat roept in deel 3 op tot de gewapende heilige oorlog tegen ongelovigen, tot het slaan van vrouwen en executie van homoseksuelen en van moslims die de geloofswaarheden niet letterlijk nemen. Het boekwerkje is in eerste instantie gericht op burgers van moslimstaten. Zij moeten zich "bekwamen in de vechtkunst, niet slechts defensief, doch ook offensief, opdat het Woord van Allah het hoogste is en om rechtvaardigheid en zachtmoedigheid op aarde te verpreiden.
Tsja, ik heb het niet verzonnen...
4 moslima's
Laten jullie je maar lekker onderdrukken en slaan, dan komt het helemaal goed.
oeps gebanned :hihi:
asiamoslima
06-07-2004, 19:40
1 beschaafde mensen, meestal zijnde niet-moslims.
2 gebaseerd op bijvoorbeeld het nieuwsbericht bovenaan deze discussie
3 er is pas geleden nogal wat commotie geweest over een leuk boekje: De Amsterdamse El Tawheed-moskee publiceerde een handleiding voor moslims, die opriep tot een Jihad. Het boek 'De weg van de moslims' - dat uit drie delen bestaat - en dat roept in deel 3 op tot de gewapende heilige oorlog tegen ongelovigen, tot het slaan van vrouwen en executie van homoseksuelen en van moslims die de geloofswaarheden niet letterlijk nemen. Het boekwerkje is in eerste instantie gericht op burgers van moslimstaten. Zij moeten zich "bekwamen in de vechtkunst, niet slechts defensief, doch ook offensief, opdat het Woord van Allah het hoogste is en om rechtvaardigheid en zachtmoedigheid op aarde te verpreiden.
Tsja, ik heb het niet verzonnen...
4 moslima's
Laten jullie je maar lekker onderdrukken en slaan, dan komt het helemaal goed.
Voor de goede orde, ‘De weg’ is ook verkrijgbaar bij de reguliere boekhandel, er wordt les mee gegeven onder andere op de Hogeschool Amsterdam, enz.
Het is duidelijk dat jij geen enkel benul hebt van de Islam, of je wilt het niet weten. Stel dat je je er maar een heel klein beetje in verdiept zou hebben dan zou je er achter zijn gekomen dat de Islam vrede verkondigt en onderdrukking verbied maar ja dit is aan dovemansoren gericht. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zich moslim noemen en zich misdragen maar je zult geen slechte dingen vinden in de Islam. Ik vind het heel jammer dat moskee eltawheed beschuldigt wordt van dingen die niet waar zijn. Het heeft toch een heel groot voordeel, sinds die commotie over het boekje "De weg van de moslim" is er veel vraag naar het boekje. Zo zie je maar. Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald 'm wel!
Als je de reactie wil lezen die moskee eltawheed geeft op de valse aantijgingen dan verwijs ik je naar de volgende link:
www.eltawheed.nl
Asia Moslima
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.