Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Koffieliefhebbers!

Pagina's : [1] 2

Dobitta
12-03-2010, 22:53

Dag dames! Ik drink koffie in de ochtend en soms ook in de middag. Soms ook voor het sporten want dan heb ik op de een of andere manier meer energie. Soms heb ik ook zin in koffie in de avond rond 8 9 uur. Wie heeft er tips voor mij enzo. Drink het zelf zowiezo max 2 keer per dag met een beetje poedermelk en zonder suiker. maar wil graag meer weten over de tijden. Heb begrepen dat je koffie niet gelijk na een maaltijd moet eten want koffie zorgt er dan voor dat de vitamines etc niet goed worden opgenomen :goedzo:

L7ouB_FieLaah
13-03-2010, 02:20
latte macchiato :likje:

login
13-03-2010, 09:45
toevallig moest ik er gisteren nog aan denken wat je zegt! Ik drink heel veel koffie wel, 5 kopjes per dag soms!!! wat me wel is opgevallen is dat ik heel goed eet en houd er ook rekening mee dat ik alle vitaminegroepen zoveel mogelijk binnenheb dus in principe ben ik wel een gezonde meisje en goed bezig nu is er wel een onverklaarbaar probleem opgedoken met mijn haar! het is heel slecht geworden van kwaliteit, voornamelijk aan de lengtes is ze heel dun terwijl ik toch van nature voluminieuze haren heb. Wat mij ook is opgevallen is dat mijn haren de laatste tijden snel vettig worden vooral dan aan de achterkant meer (achteroofd en lengte) Ik ben hiervoor naar de apotheker geweest en ook naar de dermatoloog (niet dat het zo een groot probleem is maar voor mij wel omdat ik het verschil opmerkelijk voel en zie) dus die constateren altijd hetzelfde namelijk dat ik vitaminen tekort heb zoals bv, ijzer en vitaminen B wat essensieel is voor de haarkwaliteit dus. Ik heb die vitaminen op aanraden gekocht dan, en het ziet er indd naar uit dat mijn haar en nagels terug gezonder en sterker aan het worden zijn en ook normaal groeien. Nu dacht ik gisteren toevallig bij mezelf, omdat ik zo'n grote koffiedrinker ben of het indd niet zou kunnen dat de koffie een rol speelt bij de afbraak van vitamines. Ik moet nu extra vitaminen innemen om mijn vitaminengehalte op peil te houden maar dat zou eigelijk niet mogen als je reeds gezond en vitaminenrijk eet dat je dan nog vitaminentekort komt dus missschien is die koffie dan toch wel de boosdoener en de mysterie van dit probleem?? Als jij het zegt en ik moest eraan denken dan zal het wel waar zijn denk ik, ik drink meestal ook na het eten gelijk koffie omdat het gewoon zo heerlijk smaakt!! ik kan me geen leven inbeelden zonder koffie!!! ik zal het nu gwn rustig aan doen 1 a 2 kopjes per dag met weinig suiker want ik doe er soms wel 3 klontjes in, maar de laatste tijd probeer ik het te beperken tot 2 klontjes omdat niet alleen koffie maar vooral ook te veel suiker vitaminen ook afbreekt en voor stress zorgt wat ook weer kan leiden tot haaruitval!!

meysa.
13-03-2010, 13:32
pff hier heb je er nog 1, een koffie verslaafde :hihi:als ik het niet drink dan ruik ik ht wel woon namelijk 5 minuten van een koffiefabriek:moe: zooo lekker die geur :D

meysa.
13-03-2010, 14:24

Ik niet gelukkig :$ . koffiejunks :P :ego: :ego: :sjans:

gekke_mama
13-03-2010, 15:13
ik drink nooit koffie, word ik misselijk van en moet altijd van overgeven.

Dobitta
13-03-2010, 17:27
toevallig moest ik er gisteren nog aan denken wat je zegt! Ik drink heel veel koffie wel, 5 kopjes per dag soms!!! wat me wel is opgevallen is dat ik heel goed eet en houd er ook rekening mee dat ik alle vitaminegroepen zoveel mogelijk binnenheb dus in principe ben ik wel een gezonde meisje en goed bezig nu is er wel een onverklaarbaar probleem opgedoken met mijn haar! het is heel slecht geworden van kwaliteit, voornamelijk aan de lengtes is ze heel dun terwijl ik toch van nature voluminieuze haren heb. Wat mij ook is opgevallen is dat mijn haren de laatste tijden snel vettig worden vooral dan aan de achterkant meer (achteroofd en lengte) Ik ben hiervoor naar de apotheker geweest en ook naar de dermatoloog (niet dat het zo een groot probleem is maar voor mij wel omdat ik het verschil opmerkelijk voel en zie) dus die constateren altijd hetzelfde namelijk dat ik vitaminen tekort heb zoals bv, ijzer en vitaminen B wat essensieel is voor de haarkwaliteit dus. Ik heb die vitaminen op aanraden gekocht dan, en het ziet er indd naar uit dat mijn haar en nagels terug gezonder en sterker aan het worden zijn en ook normaal groeien. Nu dacht ik gisteren toevallig bij mezelf, omdat ik zo'n grote koffiedrinker ben of het indd niet zou kunnen dat de koffie een rol speelt bij de afbraak van vitamines. Ik moet nu extra vitaminen innemen om mijn vitaminengehalte op peil te houden maar dat zou eigelijk niet mogen als je reeds gezond en vitaminenrijk eet dat je dan nog vitaminentekort komt dus missschien is die koffie dan toch wel de boosdoener en de mysterie van dit probleem?? Als jij het zegt en ik moest eraan denken dan zal het wel waar zijn denk ik, ik drink meestal ook na het eten gelijk koffie omdat het gewoon zo heerlijk smaakt!! ik kan me geen leven inbeelden zonder koffie!!! ik zal het nu gwn rustig aan doen 1 a 2 kopjes per dag met weinig suiker want ik doe er soms wel 3 klontjes in, maar de laatste tijd probeer ik het te beperken tot 2 klontjes omdat niet alleen koffie maar vooral ook te veel suiker vitaminen ook afbreekt en voor stress zorgt wat ook weer kan leiden tot haaruitval!! Hee schat, wat goed van je dat je het zo hebt opgemerkt. Ja ik heb het ergens gelezen ik volgde namelijk een interessante topic van een broer. Masha allah hij helpt met homeopatische geneesmiddelen en heeft echt geweldige tips. Hij vertelde zo iets over koffie. Ik zal het voor je opzoeken. Je zal er zeker veel aan hebben aangezien je graag gezond leeft! En owja hij zei ook ergens dat koppie erg gezond is. Er zit ijzer in en verscheidene belangrijke bestanddelen. Maar je moet max 2 kopjes nemen en zonder suiker, want suiker zorgde als het goed is ook voor de uibraak van vitamines

meysa.
13-03-2010, 18:20
Hee schat, wat goed van je dat je het zo hebt opgemerkt. Ja ik heb het ergens gelezen ik volgde namelijk een interessante topic van een broer. Masha allah hij helpt met homeopatische geneesmiddelen en heeft echt geweldige tips. Hij vertelde zo iets over koffie. Ik zal het voor je opzoeken. Je zal er zeker veel aan hebben aangezien je graag gezond leeft! En owja hij zei ook ergens dat koppie erg gezond is. Er zit ijzer in en verscheidene belangrijke bestanddelen. Maar je moet max 2 kopjes nemen en zonder suiker, want suiker zorgde als het goed is ook voor de uibraak van vitamines :wat?!: zonder suiker krijg ik echt geen koffie door me keel joh..

gekke_mama
13-03-2010, 18:21
:wat?!: zonder suiker krijg ik echt geen koffie door me keel joh.. gewoon proberen, en je went eraan, geloof me maar.

login
15-03-2010, 12:07
Hee schat, wat goed van je dat je het zo hebt opgemerkt. Ja ik heb het ergens gelezen ik volgde namelijk een interessante topic van een broer. Masha allah hij helpt met homeopatische geneesmiddelen en heeft echt geweldige tips. Hij vertelde zo iets over koffie. Ik zal het voor je opzoeken. Je zal er zeker veel aan hebben aangezien je graag gezond leeft! En owja hij zei ook ergens dat koppie erg gezond is. Er zit ijzer in en verscheidene belangrijke bestanddelen. Maar je moet max 2 kopjes nemen en zonder suiker, want suiker zorgde als het goed is ook voor de uibraak van vitamines ahzo ja dank je dat is ontzettend lief van je :D ahzo dat kan natuurlijk wel de verklaring zijn waarom ik ondanks mijn goede en vitaminerijk voedingspatroon toch mij soms moe kan voelen en hier soms weinig effect van ondervind!! opvallend is wel dat ik veel suiker bij mijn dagelijkse koffie drink, soms kom ik amper 2 weken toe met een pak suiker wat heeeel snel op is voor 1 persoon aleen!!! geef maar snel die tips meid, daar kom ik al stappen mee verder thanxxxx

login
15-03-2010, 12:08
:wat?!: zonder suiker krijg ik echt geen koffie door me keel.. hhaaha inderdaad no koffie without the sugar :maf2:

meysa.
15-03-2010, 20:53
gewoon proberen, en je went eraan, geloof me maar. ben jij ook meteen gelijk gestopt met suiker, of heb je het afgebouwd...

meysa.
15-03-2010, 20:56
hhaaha inderdaad no koffie without the sugar :maf2: echt he:D maar ik moet je eerlijk zeggen heb het wel altijd gewilt gwn zonder suiker, alleen ja nooit geprobeert eigelijk... alleen ht idee al wekt kippevel op:hihi:

snowwhite24
15-03-2010, 21:06
Ik drink nu ook 3 tot 4 kopjes per dag, dat was ooit 7 tot 8 kopjes. Van veel koffie drinken krijgt men snel cellulitis en dat is heel lelijk.

Latifa_Moslima
15-03-2010, 21:28

nu heb ik trek in koffie

Pagina's : [1] 2