Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wie heeft er hier verstand van waterscooters?

Amazigh_United
11-03-2010, 22:51

Salaam wa3alaikoem lieve mensen van mijn soort, Wie heeft er hier ervaring met waterscooters.. Waar moet je op letten bij het kopen van een? Ik weet wel dat de meeste die een tijdje mee zijn gegaan, wel t beste gereviseerd moeten worden.. zuigers aanpakken etc.. En je hebt verschil tussen zoet en zeewater..? Wat zijn de zwakke punten van die scooters? En enige voorkeursmerken? Alvast bedankt..

jeweet_tog
12-03-2010, 08:56
Beste kan je er 1tje zoeken die op zoetwater heb gevaren want met zoutwater word de pomp etc tog aangetast, kijk of er onderhoud aan de waterscooter word gepleegd en vraag om facturen, beste is een goed onderhouden waterscooter te kopen met weinig vaaruren. Yamaha is een goed merk en seadoo(bombardier) ook niet verkeerd, die merkloze china'import raad ik af. ps. en kijk of er een goede compressie op de motor zit

Amazigh_United
12-03-2010, 14:50
Ok dat gevoel had ik ook al.. degelijk verschil dus tussen de 2. hoe kun je weten of er goeie compressie op zit dan? bedankt

jeweet_tog
12-03-2010, 14:57
Ok dat gevoel had ik ook al.. degelijk verschil dus tussen de 2. hoe kun je weten of er goeie compressie op zit dan? bedankt verschil yamaha is een groter merk en heeft meer servicepunten, maar geen van beide zijn echt slecht, er moet gwn niet bezuinigd zijn op onderhoud of smeerolie etc compressie dat merk je met starten al hoe de cilinder klinkt

APPIE_MOCROO
12-03-2010, 15:13

Als hij snel start is de compressie ok.

Amazigh_United
12-03-2010, 15:53
verschil yamaha is een groter merk en heeft meer servicepunten, maar geen van beide zijn echt slecht, er moet gwn niet bezuinigd zijn op onderhoud of smeerolie etc compressie dat merk je met starten al hoe de cilinder klinkt nee k bedoelde verschil tussen zout en zee water.. bedankt:goedzo: Als hij snel start is de compressie ok. thanks:goedzo: wel eerst testen of hij kan drijven is dat echt zo? :hihi:

jeweet_tog
12-03-2010, 21:56
nee k bedoelde verschil tussen zout en zee water.. zout water tast gwn alles aan van de scooter, als de waterscooter opdroogt blijft het zout overal zitten en tast langzaam door..