Bekijk originele versie : Dankzij religies en godsdiensten...
[QUOTE] Internet
[QUOTE][i]-is het een puinhoop op deze wereld
-ontstaat oorlog, haat en racisme
-ontstaat ongelijke verdelingen tussen arm en rijk
-ontstaat machtspelletjes tussen wereldheersers
-komen jaarlijks duizenden onschuldige burgers om
-ontstaan hatelijke en vernederende reacties naar andere mensen toe
-raken mensen helemaal in de war van beweringen door religieuze leiders[QUOTE]
Ik vond dit op internet.
Ikzelf vind het nogal bekrompen want natuurlijk zijn het de mensen zelf die het zo ver laten komen.
Er zijn echter helaas wel veel mensen die hun religie andere regels hebben toegekend, of verkeerd interpreteren en/of verkeerd overbrengen op de mensen...dit brengt helaas wel de nodige relletjes, ruzietjes en oorloogjes..
ja maar dat zal ook altijd zo blijven...de bedoeling van B.V de islam is vrede....maar zolang andere geloven (landen etc) dat onderdrukken is er oorlog...
Mouhalim
04-07-2004, 17:38
Origineel gepost door groink
Minga, zou het niet andersom kunnen zijn?
Nee, Je ziet hier toch geen iraakse soldaten in de straten van Noorholland.
Dat kan een iraaks niet zeggen in irak over de nederlandse soldaten die zich in de straten van alsamawah bevinden.
Mouhalim
04-07-2004, 17:45
Origineel gepost door nadieh
hier is ook (nog) geen oorlog lieve schat. maar dat komt nog wel als je ziet wat nu al in belgie aan de gang is. dat komt hier ook nog wel en daar zijn we mooi klaar mee!
Maar hebben de Irakezen nederland iets aangedaan of de moslims Lieve schat.
En als belgie Oorlog wil laat ze maar komen, het zijn toch maar belgen :D (just joking)
Mouhalim
04-07-2004, 17:49
Heeft de islam haar plek niet met oorlogen veroverd?
Welke landen heeft de Ilsam veroverd dan.
En welke Islamitische land heeft HOLLAND aagevallen, sterker nog tijdens de 80 jarige oorlog waren wij de marokkanen en turken heel behulpzaam voor jullie.
Origineel gepost door nadieh
hier is ook (nog) geen oorlog lieve schat. maar dat komt nog wel als je ziet wat nu al in belgie aan de gang is. dat komt hier ook nog wel en daar zijn we mooi klaar mee!
hoezo wat gebeurd er in Belgie??
Origineel gepost door Mouhalim
Welke landen heeft de Ilsam veroverd dan.
En welke Islamitische land heeft HOLLAND aagevallen, sterker nog tijdens de 80 jarige oorlog waren wij de marokkanen en turken heel behulpzaam voor jullie.
je bedoelt de 2de wereld oorlog ;)
Mouhalim
04-07-2004, 18:06
Origineel gepost door moppi
je bedoelt de 2de wereld oorlog ;)
Moppie moppie moppie ik vindtje helemaal toppie, ik krijgje je niet meer uit mijn koppie oooh moppie nee ik hebt het over de 80jarige oorlog oooh moppie. :D
Nee maar, tijdens de 80 jarige Oorlog had nedeland een oorlog met spanja, en daardoor kon nederland ook niet meer vrij langs de straat van gibraltar.
Maar dankzij de sultan van marokko, kon de nederlandse vloot met gerust hart erdoor heen varen.
En de ottomanen(turken) waren ook zo vrij geweest om het voor de nederlanders gemakelijk temaken om ze economisch teondersteunen.
En dit zijn een paar voorbeelden, maar dat krijgje niet op school heeee :rolleyes:
Het ligt in inder geval mede aan de (religieuze) leiders (soms niet de meest religieuze mensen).
Zeker in de begintijd van christendom en islam is door beiden met geweld geprobeerd om hun eigen geloof zoveel mogelijk te verspreiden waarbij enig geweld niet werd geschuwd.
Maar de religies zelf (christendom en islam) spreken ook niet bepaald vriendelijk over andersgelovigen.
IVAN
Mouhalim
04-07-2004, 18:14
Lullig dat jullie dit soort feiten zelf niet kennen of niet willen kennen. Ik heb geen poging gedaan om volledig te zijn maar het geeft alvast een beeld:
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_de_Islam
De Islam heeft zich in de eerste eeuwen na zijn ontstaan wijd verbreid, met name door middel van de Arabische veroveringsoorlogen. Tijdens Mohammed's leiderschap werd het grootste deel van het Arabische schiereiland onder moslim bestuur gebracht. Daarna werden Syrië en Mesopotamië veroverd. Palestina, Noord-Afrika, Perzië, Anatolië, Afghanistan en delen van India kwamen binnen twee eeuwen onder moslim invloed en werden geïslamiseerd, hetzij vrijwillig, hetzij onder dwang. In 749 vluchtte de Oemajjadische prins Abd al-Rahman naar Spanje, waar hij te Cordoba een emiraat stichtte. Een van zijn opvolgers verklaarde zich tot kalief. Deze dynastie hield stand tot 1027.
Al deze volkeren zijn allemaal moslims geworden en wel vrijwillig zoals wij de Riffijnen.
En al die alnden die jij hebtb opgenoemd zijn nog steeds Islamitisch en het zal alleen maar sterker worden.
En de moslims hebben alleen maar vrede en wijsheid naar die landen gebracht, mooiste voorbeeld voor de westerlingen is Al
ANDALOUSSIA.
P.s: Maar wat wilje daarmee zeggen dan, geeft het nu de westerlingen recht om die landen plat tebombaderen voor hun bezittingen.
Origineel gepost door Mouhalim
Al deze volkeren zijn allemaal moslims geworden en wel vrijwillig zoals wij de Riffijnen.
En al die alnden die jij hebtb opgenoemd zijn nog steeds Islamitisch en het zal alleen maar sterker worden.
En de moslims hebben alleen maar vrede en wijsheid naar die landen gebracht, mooiste voorbeeld voor de westerlingen is Al
ANDALOUSSIA.
P.s: Maar wat wilje daarmee zeggen dan, geeft het nu de westerlingen recht om die landen plat tebombaderen voor hun bezittingen.
Je schetst hier een wel erg rooskleurig beeld.
Uit : Bertrand Russell Geschiedenis der westerse filosofie
Onmiddellijk na zijn (Mohammed's) dood begonnen de Mohammedaanse veroveringen en breidden zich met buitengewone snelheid uit.
In het Oosten werd Syrie in 634 aangevallen en binnen 2 jaar volledig onderworpen. In 637 had de inval in Perzie plaats, dat in 650 geheel was veroverd.
De inval in Indie geschiedde in 664.
Constantinopel werd belegerd in 669, en nogmaals van 716-717.
De vooruitgang in Westelijke richting was minder snel. Egypte was omstreeks 642 veroverd, Carthago niet voor 697.
Spanje werd, met uitzondering van een klein gedeelte in de Noordwesthoek in 711-712 buitgemaakt. De aanvallen in Westelijke richting (met uitzondering van die op Sicilie en in Zuid-Italie) kwamen tot staan door de nederlaag van de Mohammedanen in de slag bj Tours in het jaar 732, dus precies een eeuw na de dood van de profeet.
Uit naam van het Christendom zijn oorlogen en veroveringen gebeurd.
Uit naam van de Islam eveneens.
Je zwakt dit hier wel erg af.
Ik geloof er geen ene moer van dat al deze landen hebben gezegd: kom maar binnen, de deur staat open, mogen we a.u.b. moslim worden.
Ze zijn met geweld veroverd en onderworpen.
Inderdaad is met name in Spanje een hoge beschaving ontstaan die aan de islam te danken is.
Eveneens heeft men ervoor gezorgd dat de geschriften bv Aristoteles bewaard zijn gebleven (Averroes)
Op het gebied van wetenschap etc. hebben de moslims op hun beurt weer veel te denken aan de oude grieken.
Veel mensen realiseren zich inderdaad niet de invloed die de islam in die tijd heeft gehad.
IVAN
Origineel gepost door IVAN
Je schetst hier een wel erg rooskleurig beeld.
Uit : Bertrand Russell Geschiedenis der westerse filosofie
Onmiddellijk na zijn (Mohammed's) dood begonnen de Mohammedaanse veroveringen en breidden zich met buitengewone snelheid uit.
In het Oosten werd Syrie in 634 aangevallen en binnen 2 jaar volledig onderworpen. In 637 had de inval in Perzie plaats, dat in 650 geheel was veroverd.
De inval in Indie geschiedde in 664.
Constantinopel werd belegerd in 669, en nogmaals van 716-717.
De vooruitgang in Westelijke richting was minder snel. Egypte was omstreeks 642 veroverd, Carthago niet voor 697.
Spanje werd, met uitzondering van een klein gedeelte in de Noordwesthoek in 711-712 buitgemaakt. De aanvallen in Westelijke richting (met uitzondering van die op Sicilie en in Zuid-Italie) kwamen tot staan door de nederlaag van de Mohammedanen in de slag bj Tours in het jaar 732, dus precies een eeuw na de dood van de profeet.
Uit naam van het Christendom zijn oorlogen en veroveringen gebeurd.
Uit naam van de Islam eveneens.
Je zwakt dit hier wel erg af.
Ik geloof er geen ene moer van dat al deze landen hebben gezegd: kom maar binnen, de deur staat open, mogen we a.u.b. moslim worden.
Ze zijn met geweld veroverd en onderworpen.
Inderdaad is met name in Spanje een hoge beschaving ontstaan die aan de islam te danken is.
Eveneens heeft men ervoor gezorgd dat de geschriften bv Aristoteles bewaard zijn gebleven (Averroes)
Op het gebied van wetenschap etc. hebben de moslims op hun beurt weer veel te denken aan de oude grieken.
Veel mensen realiseren zich inderdaad niet de invloed die de islam in die tijd heeft gehad.
IVAN
:goedzo:
Ononono,
"Het is die eeuwige dorst naar bloed denk ik. Een moslim kan geen conficten oplossen zonder gewelddadig te worden. Er moet een verband te vinden zijn tussen die geweldshonger en de cultuur. Is er een genetische component? Misschien dat daar maar eens onderzoek naar gedaan moet worden. Het kan geen toeval zijn."
Inderdaad. Ik doe een doorlopend empirisch onderzoek in het verkeer naar de stresstolerantie van Marokkanen in het verkeer. Ze gaan helemaal uit hun pan als je ze een middelvinger geeft. Wel erg leuk om zo'n dwaas in zijn auto te zien zwaaien met een knuppel. Waarom ze die knuppel in de auto hebben weet ik niet, het is wel lachen...
Zo'n onderzoekje is heel leerzaam en vermakelijk, een echte aanrader.
Nederlanders zijn wat dat betreft veel toleranter die zwaaien terug of lachen je uit. en waarom steek je je middelvinger dan op naar een marokkaan
als hij in zijn outo zit?
Als ik in de auto zit heb ik verder niets nuttigs te doen. Tijd zat voor een leuk onderzoek.
Als ik niet in de auto zit heb ik het veel te druk (met nuttige dingen die veel geld opleveren) om me met onderzoek naar de stressbestendigheid van Marokkanen bezig te houden. dus ,jij steekt je middelvinger op tegen de marokkaan
zonder dat hij wat heeft gedaan
zwaait hij met zijn knuppel
is hij de kwaaie peer
en dan nog klagen dat maroks erg zijn :rolleyes:
de doelen heiligen de midellen zeggen we toch altijd
jeh Lmaschot
Ik steek mijn vinger ook op naar Nederlanders, om het veschil aan te kunnen tonen in de stresstolerantie.
Marokkanen reageren aanmerkelijk agressiever dan Nederlanders. En dat merk je ook in de disco, op straat, tijdens het voetballen en op dit forum. groink ,dat noemen we hier in Zeeland warmbloedig en niet argesiev :) :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.