Bekijk originele versie : Je bent niet schijnheilig als je niet vertelt over je zonden
Bachelorette
04-07-2004, 14:46
iedereen loopt maar te roepen dat je schijnheilig bent als je niet vertelt over iets je gedaan hebt wat haram is.
waarom zou je schijnheilig moeten zijn als je je vuile was niet buiten hangt?
Je mag het niet eens vertellen, maar gewoon berouw tonen voor hetgeen je hebt gedaan als je spijt hebt uiteraard.
en je hoeft ook niet te pronken als je het niet hebt gedaan. hoogmoedigheid wordt niet gewaardeerd in de Islam.
OuJdAbOyX
04-07-2004, 14:51
Goed gezegt meid ;)
layla_moegroer
04-07-2004, 14:52
Origineel gepost door Bachelorette
iedereen loopt maar te roepen dat je schijnheilig bent als je niet vertelt over iets je gedaan hebt wat haram is.
Je mag het niet eens vertellen, maar gewoon berouw tonen voor hetgeen je hebt gedaan als je spijt hebt uiteraard.
en je hoeft ook niet te pronken als je het niet hebt gedaan. hoogmoedigheid wordt niet gewaardeerd in de Islam.
dat vind ik ook:goedzo:
tegenwoordig als je iets verzwijgt noemen ze je schijnheilig
maar wat de mannen zelf doen vinden ze niet erg he
dit is echt een verziekte wereld:jammer:
mariam89
04-07-2004, 14:55
:goedzo: helemaal mee eens
Bachelorette
04-07-2004, 15:10
wat gebeurt er namelijk alsje het wel vertelt?
juist, dan komen de oordelen en we weten allemaal dat dat niet mag. Bovendien zijn mensen geneigd allleen het slechte te zien van de mens. Het maakt niet uit hoe "goed" je was, als je 1 misstap begaat dan ben je "marked for life" .
hamdoulilah bestaan er mensen die eerst naar de DIEN kijken.
Er is over alles nagedacht en niets is zomaar haram ;)
soubhanallah
layla_moegroer
04-07-2004, 15:15
wat gebeurt er namelijk alsje het wel vertelt?
juist, dan komen de oordelen en we weten allemaal dat dat niet mag. Bovendien zijn mensen geneigd allleen het slechte te zien van de mens. Het maakt niet uit hoe "goed" je was, als je 1 misstap begaat dan ben je "marked for life" .
hamdoulilah bestaan er mensen die eerst naar de DIEN kijken.
Er is over alles nagedacht en niets is zomaar haram ;)
soubhanallah
ik snap het echt niet
JE MAG NIETS EISEN WAT JE ZELF NIET BENT EN WAT JE OOK NIET NAKOMT
:jammer:
Bachelorette
04-07-2004, 15:21
Origineel gepost door layla_moegroer
ik snap het echt niet
JE MAG NIETS EISEN WAT JE ZELF NIET BENT EN WAT JE OOK NIET NAKOMT
:jammer:
precies,
da3wa doen is niet voor iedereen weggelegd. als je de islam wilt prediken moet je eerst die dingen niet doen vooraleer je de mensen de les gaat lezen ;)
Bachelorette
04-07-2004, 15:22
Origineel gepost door La__Haine
Als je eerlijk er voor uitkomt ben je slecht als je nix zegt ben je schijnheilig. YEEEEEEE MGRABA.
ik pleit voor onwetendheid. ze weten immers niet dat het haram is om je zonden te vertellen. als ze dat niet weten zijn ze eerder geneigd schijnheilig in hun mond te nemen
faaatje66
04-07-2004, 15:26
mee eens dame...
layla_moegroer
04-07-2004, 15:27
precies,
da3wa doen is niet voor iedereen weggelegd. als je de islam wilt prediken moet je eerst die dingen niet doen vooraleer je de mensen de les gaat lezen ;)
zeg dat eens tegen die domme boeren
ze doen zich voor als moslims, hun vrouw moet zus en zo zijn
maar hun , alatief , als die een boek schrijven over hun plezierig leven dan kan ik je garanderen dat er meerdere boeken zullen verschijnen en dat over 1 persoontje he ... :D
Bachelorette
04-07-2004, 15:41
allah ou a3lam dame lhidaya komt van god
dat soort mensen kan je het beste gewoon vertellen hoe het wel moet. als je dat hebt gedaan dan heb je jou plicht gedaan als moslim, vanaf dat moment is het hun probleem.
laten we maar hopen dat zij inzien dat het niet juist is.
ps. cultuur wordt verwart met islam en omdat cultuur mannen op een hoger rang heeft staan is het moeilijk voor de man verschil te zien. Alleen de oprechte dienaren zien dat de vrouw en man gelijk zijn.
wallahoe a3lam
en iedereen die het me eens is :D :goedzo:
fijn te weten dat er meerdere mensen zijn die kennis hebben en ook op de juiste manier gebruikt wordt ;)
DaNGeRouZLy
04-07-2004, 15:44
goeie topic:goedzo:
xXx Aminaatje :zwaai:
Bachelorette
04-07-2004, 18:55
ja tnx :)
xxx zoefria :D :zwaai:
Maar tegenwoordig lijkt het alsof sommige Marokkaanse jongeren trots op hun zonden zijn. Er worden regelmatig topics geopend met de vragen: 'Hoeveel vriendjes heb jij gehad' en 'Hoe ver ga jij met je vriend'.
Zondes begaan en daarna vergiffenis vragen, is oke. Maar om ermee te pronken, is verkeerd.
Bachelorette
05-07-2004, 07:56
Origineel gepost door Najib26
Maar tegenwoordig lijkt het alsof sommige Marokkaanse jongeren trots op hun zonden zijn. Er worden regelmatig topics geopend met de vragen: 'Hoeveel vriendjes heb jij gehad' en 'Hoe ver ga jij met je vriend'.
Zondes begaan en daarna vergiffenis vragen, is oke. Maar om ermee te pronken, is verkeerd.
Ik pleit nog steeds voor onwetendheid ;)
ze weten dat wat ze gedaan hebben haram is, maar kennelijk weten ze niet dat het niet goed is je zonden te vertellen. Ook moeten ze eerst inzien dat het je niet geliefd maakt om je zondes openbaar te maken.
Wel ben ik van mening dat je hypocriet bezig bent als je op een topic antwoord geeft dat je geen vriend(in) hebt gehad, maar eigenlijk wel. Hou dan je mond dicht en je leugen bij je en zeg gewoon niks. Doe je niet beter voor dan je bent.
Ik heb helaas nog geen bron kunnen vinden. :o
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.