Bekijk originele versie : help: ik wil restaurant beginnen !!
Waarheid
04-03-2010, 15:21
Beste,
ik wil een marokkaanse restaurant beginnen en ben dus opzoek naar hulp..
weten hoe ik het beste kan aanpakken ??
kook kunsten moet ik ook leren..
Beloning staat op zijn plaats..
omgeving Utrecht..
Gr
Waarheid
brooklyn
04-03-2010, 17:18
Kookkunsten leren dus je gaat zelf koken en het hele restaurant runnen ? Beter neem je wat personeel aan :hihi:
Maroc_Tresure
04-03-2010, 17:24
ik ken je wat kook kunsten leren :hihi:
Maar als je niks concreets heb moet je eerst een plan van aanpak gaan maken denk dat dat je een end op weg zal helpen.
mocroyassin
04-03-2010, 19:02
kan iemand hier een ondernemingsplan maken???:(
Ja, ik heb wel op school gehad hoe je een ondernemingsplan moet maken. Maar of het een geslaagd plan is? ...
Heb je al een pand ? heeft het pand een horeca bestemming ? Zit er al een horecavergunning op ?
Vervolgens inschrijven kvk ? (geldig legitimatie bewijs. Contract )
Exploitatie vergunning aanvragen(ook de voorlopige vergunning)
Ga je alcohol verkopen dan heb je ook een diploma nodig( tip niet doen is haram)
Vervolgens een rekening openen en verzekringen afsluiten. en aanmelden bij bedrijfsschap horeca.
Mocht je nog meer advies nodig hebben, dan hoor ik het wel.
XxNabilxX
05-03-2010, 19:59
Best wel grappig hoe sommige denken..als je geen verstand hebt van een bepaalde zaak dan adviseer ik je dan ook hierbij om daar afstand van te nemen.het is niet zomaar een restaurant openen en klaar is kees..er komt heel veel bij kijken. maar als het je droom is dan moet je echt goed nadenken gewoon goed nadenken over wat jij precies wilt en volg je droom,maar het is hard werken
En als je toch uiteindelijk alles hebt om te kunnen beginnen dan zit je weer met de boekhouding gebeuren de belasting aanslagen de belastingheffingen de kwartaal aangifte de toeslagen de inkoop prijs de horeca vergunning .Het personeel die verzekerd moet zijn. transport kosten transport vervoer van goederen. en niet te vergeten het eerste jaar misschien zelfs 2 zal jij geen winst maken je mag blij zijn als je net nog alles kan betalen.
amahoela
05-03-2010, 21:01
SWOT-analyse?
saramalit
05-03-2010, 22:57
mag dat ergens anders zijn?
sChoonheidje19
06-03-2010, 00:30
Ik kom wel in de keuken staan:)
storyteller
06-03-2010, 01:14
Beste,
ik wil een marokkaanse restaurant beginnen en ben dus opzoek naar hulp..
weten hoe ik het beste kan aanpakken ??
kook kunsten moet ik ook leren..
Beloning staat op zijn plaats..
omgeving Utrecht..
Gr
Waarheid
een tip, doe het niet. de horeca gaat heel slecht momenteel. of je moet echt totaal iets anders kunnen bieden dan anderen (marokkaanse) restaurants. maar als je het wel gaat doen dan wens ik je veel succes inshallah.
Heb je al een pand ? heeft het pand een horeca bestemming ? Zit er al een horecavergunning op ?
Vervolgens inschrijven kvk ? (geldig legitimatie bewijs. Contract )
Exploitatie vergunning aanvragen(ook de voorlopige vergunning)
Ga je alcohol verkopen dan heb je ook een diploma nodig( tip niet doen is haram)
Vervolgens een rekening openen en verzekringen afsluiten. en aanmelden bij bedrijfsschap horeca.
Mocht je nog meer advies nodig hebben, dan hoor ik het wel.
volgens mij komen er heel wat stappen voor deze. Bijvoorbeeld erover nadenken waarom je een restaurant wil beginnen terwijl je niet kan koken???
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.