mvr__rachidaa
03-03-2010, 19:03
Beste Amsterdammers! Mijn naam is Hicham Moumen en ik heb mij verkiesbaar gesteld voor de deelraadsverkiezing van stadsdeel Oost omdat ik van Amsterdam houd en graag iets wil betekenen voor anderen in ons stadsdeel. Ik kan een goede bijdrage leveren aan Oost omdat ik veel ideeën heb over hoe bepaalde zaken beter kunnen. Ik ben 24 jaar oud en ben zeer bevlogen om de dienstverlening vanuit het stadsdeel aan burgers en bedrijven te verbeteren. Laten we het aantal regels verminderen en vereenvoudigen en de openingstijden van loketten verruimen. Dit komt iedereen ten goede in deze economisch moeilijke tijd. Ik ben trots op Amsterdam- Oost omdat ons stadsdeel zo gemengd en veelzijdig is. In Oost woont iedereen bij en met elkaar: mensen met een goed gevulde portemonnee, maar ook mensen die met minder moeten rondkomen. Nieuwe Nederlanders wonen naast Nederlanders die hier al generaties zijn. Ouderen wonen in bejaardentehuizen naast studenten die net van de middelbare school komen. Dit is uniek en daar ben ik trots op! Iedereen telt mee in ons stadsdeel en dat betekent dat we geen mensen moeten uitsluiten. De economische crisis vraagt juist nu dat we samenwerken. Voor ondernemers moet de regeldruk drastisch omlaag, jongeren moeten worden gestimuleerd hun school met een diploma te verlaten en werklozen moeten worden geholpen zo snel mogelijk weer werk te vinden. Kinderen -Meer (betaalbare) kinderopvang -Een helder aannamebeleid op basisscholen (gemengde wijken, dus gemengde scholen) -Meer educatieve projecten voor kinderen -Podium aanbieden om talentontwikkeling te stimuleren Jongeren -Aanpak leegstand studentenwoningen -Uitgaansgelegenheden creëren voor jongeren/studenten -Meer studeerfaciliteiten creëren voor studenten -Meer educatieve projecten voor jongeren -Schooluitval tegengaan -De positie van jongeren versterken en het aanbod van kansen vergroten -Meer stageplaatsen, banen en betaalbare starterswoningen Veiligheid -Harde aanpak overlast op straat, station en in binnenplaatsen -Meer buurt activiteiten met en voor bewoners en ondersteuning bewonersinitiatieven -Aanpak huisjesmelkers -Leefbaarheid en veiligheid waarborgen en verhogen IJburg -Met spoed de tweede ontsluitingsweg -Meer openbaar vervoer naar IJburg -Meer speelplekken voor kinderen Ik hoop dat u er op 3 maart bij bent en kiest voor de Partij van de Arbeid, want iedereen telt mee! Hicham Moumen Lijst 1, plek 20 PvdA, Stadsdeel Oost HYPERLINK "http://hicham-moumen-pvda.hyves.nl/" \t "_blank" hicham-moumen-pvda. hyves. nl h.moumen-pvda@live.nl *SPREAD THE WORD*STUUR DIT BERICHT DOOR A. U.B*