Bekijk originele versie : Israel
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
Spikemans
03-07-2004, 16:24
Hoi,
Wie kan mij vertellen wat nu eigenlijk de oorzaak is van het conflict in Israel?
Ik heb geen flauw idee waar het nou allemaal om te doen is.
Origineel gepost door groink
Na WOII vertrokken de Britten uit het gebied, daarna werd de staat Israel uitgeroepen met steun van de Verenigde Naties. Toen kwam er een volksverhuizing op gang. Joden naar Israel, Palestijnen weg uit Israel. De Palestijnen werden door Saoedie Arabie in tentenkampen gestopt om een politiek statement te maken. Zij waren nl tegen de stichting van Israel.
De Arabische wereld is sinds die tijd enkele oorlogen tegen Israel begonnen, die telkens door Israel werden gewonnen.
Nu wordt er een terroristische oorlog gevoerd. De Palestijnen blazen Israelische doelen en burgers op, Israel kiest ervoor om aanslagen hard te vergelden. Het initiatief voor de agressie ligt bij de Palestijnen al zou je de stichting van de staat Israel ook als een daad van agressie kunnen zien maar dan tegen de Palestijnen.
Hoezo een terristische oorlog, je kan ook zeggen dat israel een bezettende macht is die verdreven moet worden...
Net zoals de duitser uit nerdland zijn verdreven, ook dat ging gepaard met veel burger slachtoffers in duitsland. :kwaad:
Ach ja, de mannier van oorlogs voering is in de loop van de eeuwen nog als veranderd.....
Anders zouden we nog steeds per paard ten strijde trekken
De joden hebben van niemand land geroofd
Door Joseph Farra
2 februari 2003 - Daar ik de meest opvallende Amerikaanse criticus van Arabische afkomst ben van Jasser Arafat en de zogenaamde "Palestijnse" plannen, krijg ik veel mail vol van haat en heb ik zelfs meer dan mijn deel van bedreigingen met de dood ontvangen. De meesten die mij aanvallen, en ik bedoel niet eens de beledigende platte woorden van drie en vier letters, begrijpen niet hoe ik geen sympathie kan hebben voor die arme Arabieren die van hun grond zijn verdreven, uit hun huizen zijn gezet en door de Israeli's vluchtelingen zijn geworden.
Laat ik het maar meteen duidelijk zeggen: De joden hebben niemands land geroofd.
Toen Mark Twain in de 19e eeuw het heilige land bezocht was hij teleurgesteld. Hij had geen mensen gezien. Hij noemde het een groot verwaarloosd land. Het land dat we nu Israel noemen was practisch verlaten. De verandering begon aan het eind van de 20e eeuw, toen Joden van de rest van de wereld begonnen terug te keren naar hun voorouderlijk huisland - het beloofde land dat Mozes en Joshua duizenden jaren eerder hadden veroverd, naar joods en christelijk geloof, op het bevel van God.
Dat betekent niet dat er niet altijd een sterke Joodse aanwezigheid was in het land, in het bijzonder in en rond Jeruzalem. In 1854 bestond, volgens een rapport in de New York Tribune, tweederde van de bevolking van Jeruzalem uit joden. U wilt hiervan de bron weten? Dat was een journalist van de Tribune, dat jaar op rondreis in het Midden-Oosten. Zijn naam was Karl Marx, ja, dìe Karl Marx. En een gids voor Palestina en Syrië, uitgegeven in 1906 door Karl Baedeker, geeft aan dat, zelfs toen het Islamitische Ottomaanse Keizerrijk het gebied nog regeerde, de Moslembevolking nog minimaal was. Het boek meldt dat de totale bevolking van de stad circa 60.000 was, waarvan 13.000 Christenen, 7000 Moslems en 40.000 Joden. "Het aantal Joden is de laatste decennia sterk gestegen, ondanks het feit dat zij niet mogen immigreren of land mogen bezitten" staat in dat boek. Hoewel de Joden werden vervolgd, kwamen zij toch naar Jeruzalem en bereikten reeds in 1906 een overweldigende meerderheid. En hoewel Moslems nu Jeruzalem claimen als hun derde heiligste stad, hadden zij er weinig belangstelling voor toen de stad nog onder Islamitische controle was.
Toen de Joden kwamen, de moerassen drooglegden en de woestijn begonnen te ontwikkelen, gebeurde iets opmerkelijks. De Arabieren kwamen, en ik kan ze begrijpen. Zij hadden een goede reden om te komen. Zij kwamen voor werk. Zij kwamen voor welvaart. Zij kwamen voor vrijheid. En ze kwamen in groten getale.
Winston Churchill zei nog in 1939: "Omdat ze niet worden vervolgd kwamen ze het land binnen en nam hun aantal steeds toe, tot hun bevolking net zo groot was als zelfs die van alle Joden in de rest van de wereld". Toen kwam 1948 en de grote verdeling. De Verenigde Naties stelden de stichting voor van twee staten in het gebied - een joodse en een Arabische. De Joden namen het voorstel aan. De Arabieren weigerden en verklaarden de oorlog.
Arabische heersers riepen de Arabieren op het land te verlaten om niet in de gevechten betrokken te raken. Zij konden naar huis terugkeren, werd hun verteld, nadat Israel was verslagen en de joden vernietigd. Maar zo gebeurde het niet. Volgens de meeste schattingen trokken enige honderdduizenden Arabieren het land uit - niet door Israelische agressie, niet door Israelische landroof, niet door Israelisch expansionisme. Er zijn in feite talrijke historische bewijzen dat de joden de Arabieren hebben aangeraden te blijven waar ze waren en met hen in vrede te leven. Maar, helaas, verkozen zij te vertrekken.
Vierenvijftig jaar later wonen de zoons en dochters, de kleinzoons en kleindochters van die vluchtelingen nog steeds in vluchtelingenkampen, niet wegens Israelische onverzettelijkheid, maar omdat ze door Arabische machten voor politieke doeleinden misbruikt worden. Die ongelukkigen zouden binnen een week geholpen kunnen worden door de rijke Arabische olielanden die 99,9% van de Arabische landmassa beheersen, maar ze worden vastgehouden als een soort gevangenen, worden geïndoctrineerd met haat tegen joden en gebruikt als zelfmoordenaar-bommengooiers door Arabische machthebbers.
Dit is het werkelijke verhaal van het Arabisch-Israelische conflict. Nog nooit hebben joden Arabieren verdreven uit hun huizen. Wanneer land te koop was, kochten zij het tegen hoge prijzen. Waar geen land te koop was, hebben zij het land bewerkt om een plaats te hebben waar zij konden leven zonder vervolgd te worden.
Het is een leugen te zeggen dat Israeli's mensen hebben verdreven - dat is een van de leugens en bedenksels die de Joden opnieuw bedreigen.
Joseph Farrah is een bekend Arabisch-Amerikaans journalist en tevens oprichter van de internet-nieuwsdienst WorldNetDaily.
JamalOnTheNet
03-07-2004, 19:12
Helaas Deliana, een leuk stuk voor een reportage van een commerciele zender, daar het meer gaat om sensatie dan om de feiten , maar niet geschikt als ' bewijs' dat ' israel' een legale staat is. Bovendien wordt Karl Marx geciteerd, een jood, dus of er van objectiviteit sprake is kun je zeer betwijfelen. Dat er een eeuw geleden meer of bijna evenveel joden in Palestina woonden is grofweg een leugen, het waren er hooguit enkele tienduizenden.
Het is voor de joden een gruwelijke 1e helft van de 20ste eeuw geworden, geen twijfel over mogelijk, maar wat ze ( joden/'israeliers') nu doen is simpelweg de Duitsers kopieren zoals ze tegen de joden tekeergingen. Daar moet gewoon hard tegen op getreden worden. Laat ze de Duitsers maar zo behandelen, die waren immers de moordenaars van 6 miljoen joden. Op zich zou ik er geen problemen mee hebben als er dan weer een paar volle treinen joden worden weggevoerd.
Origineel gepost door groink
Wat Israel doet is vergelden, Duitsland deed het "iets" anders.
Er zijn in Israel geen gaskamers, geen verbrandingsovens. Als de Palestijnen geen aanslagen plegen, zijn er ook geen vergeldingsacties. Het slopen van de huizen van terroristen dient om te laten zien dat terroristen met hun keuze om terrorist te zijn zichzelf en hun familie ruineren.
Israel kiest voor een keiharde vergeldingsstrategie. Terrorisme tegen terrorisme. Ergens is die keuze heel begrijpelijk want de Palestijnen laten keer op keer zien dat ze onbetrouwbare onderhandelingspartners zijn. Arafat heeft zijn mensen niet in de hand.
Ongeacht het feit dat ik het merendeels met je eens ben, kan ik de moord op Rabin niet vergeten.
Gepleegd door een radicale Jood.
M.a.w. het "kwaad" schuilt in beide kampen.
Origineel gepost door JamalOnTheNet
Helaas Deliana
Don't shoot the messenger, ik plaatste het artikel omdat iemand erom vroeg.
Origineel gepost door SocialSkilled
Hmm, grappig, een tijdje geleden stond hier een posting.
Over wat Karl Marx heeft opgeschreven over zijn bezoek aan het gebied, in die tijd woonden er al meer Joden als Arabieren in het gebied.
De posting is na een verloop van tijd verwijderd.
Kennelijk zijn het niet dergelijke boodschappen die men wil verkondigen.
Weet iemand nog ergens een mirror van dat artikel ?
serieuze vraag: ben jij joods ?
Spikemans
04-07-2004, 04:07
Origineel gepost door Alhoceimer
Heb je echt geen flauw idee??? :rolleyes:
WAKE UP!!!!!
Ogen en oren openen aub!!!!
Nee ik heb geen idee.
De Pallestijnen blazen de Joden op, de Joden doen het weer terug. Waar ligt nu eigenlijk de oorsprong? De Pallestijnen moeten toch wel zo slim zijn dat de Joden, Israel niet gaan verlaten. Dus waar is het voor nodig? Waarom doen ze het dan?
Gelukkig weet jij het wel, dus ga jij me het antwoordt geven. Alvast bedankt.
Spikemans
04-07-2004, 04:15
Origineel gepost door JamalOnTheNet
Helaas Deliana, een leuk stuk voor een reportage van een commerciele zender, daar het meer gaat om sensatie dan om de feiten , maar niet geschikt als ' bewijs' dat ' israel' een legale staat is. Bovendien wordt Karl Marx geciteerd, een jood, dus of er van objectiviteit sprake is kun je zeer betwijfelen. Dat er een eeuw geleden meer of bijna evenveel joden in Palestina woonden is grofweg een leugen, het waren er hooguit enkele tienduizenden.
Het is voor de joden een gruwelijke 1e helft van de 20ste eeuw geworden, geen twijfel over mogelijk, maar wat ze ( joden/'israeliers') nu doen is simpelweg de Duitsers kopieren zoals ze tegen de joden tekeergingen. Daar moet gewoon hard tegen op getreden worden. Laat ze de Duitsers maar zo behandelen, die waren immers de moordenaars van 6 miljoen joden. Op zich zou ik er geen problemen mee hebben als er dan weer een paar volle treinen joden worden weggevoerd.
Jamal, zou je je bron kunnen vermelden. Als het inderdaad een leugen is over het aantal joden in palestina, maakt dat heel veel uit.
Alvast bedankt.
Hmm, grappig, een tijdje geleden stond hier een posting.
Over wat Karl Marx heeft opgeschreven over zijn bezoek aan het gebied, in die tijd woonden er al meer Joden als Arabieren in het gebied.
De posting is na een verloop van tijd verwijderd.
Kennelijk zijn het niet dergelijke boodschappen die men wil verkondigen.
Weet iemand nog ergens een mirror van dat artikel ?
weet niet wat je hiermee zeggen wilt maar is een meerderheid van een bevolkingsgroep reden om een staat van identiteit te doen veranderen?
alle marokkanen naar nederland komen :cool:
Origineel gepost door Spikemans
Nee ik heb geen idee.
De Pallestijnen blazen de Joden op, de Joden doen het weer terug. Waar ligt nu eigenlijk de oorsprong? De Pallestijnen moeten toch wel zo slim zijn dat de Joden, Israel niet gaan verlaten. Dus waar is het voor nodig? Waarom doen ze het dan?
Gelukkig weet jij het wel, dus ga jij me het antwoordt geven. Alvast bedankt.
je zou het kunnen omdraaien ook. denk je dat een jood zo slim is te beseffen dat een palestijn zich echt niet laat weg jagen?
owja, zo als een palestijn niet altijd een moslim is, is een israeliër niet altijd een jood hoor
totheloo, we kunnen allemaal onzin uitkramen en daarna gaan roepen dat dat "feiten" zijn.
Spikemans
04-07-2004, 14:09
Origineel gepost door ABD
je zou het kunnen omdraaien ook. denk je dat een jood zo slim is te beseffen dat een palestijn zich echt niet laat weg jagen?
owja, zo als een palestijn niet altijd een moslim is, is een israeliër niet altijd een jood hoor
Gelijk heb je. Je kan het ook omdraaien. Heb ik nog steeds geen antwoord om waar het ze nou om te doen is? Ze weten van elkaar dat ze niet weg gaan maar toch vermoorden ze elkaar.
WAAROM????????????????????
Dit artikel was hem.
Ik vind dit objectief geschreven.
Niet zozeer omdat ik de feiten gecontroleerd heb (iets wat ik niet gedaan heb) maar eerder omdat het een tegengeluid zit.
Ook lijkt het mij niet in de belang van een oprichter van een internet-nieuwsdienst iets op te stellen wat geheel niet waar is.
Daar het zijn betrouwbaarheid van zijn onderneming ondermijnt.
Overigens is er wel degelijk land geconfisqueerd.
Echter zou je indien je alle mensen waarvan land is geconfisqueerd of hun huizen zijn afgenomen zou moeten compenseren slechts enkele miljoenen nodig en geen miljarden die het conflict tot op heden heeft gekost.
Verder hebben heel veel Palestijnen hun land gewoon verkocht, dat daarin soms druk is uitgeoefend is uiteraard mogelijk. (mijn bronnen zijn in Nederland levende en werkende Palestijnse kennisen en vrienden)
We weten nu wel dat je een hekel hebt aan moslims sinds het conflict met marokko.nl, maar geloof je het zelf ook, wat hier boven staat!!! :rolleyes:
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.