Bekijk originele versie : Mag je met een lease auto marokko binnen komen?
ALIGHATAR
03-07-2004, 12:49
Ik ben van plan om aanstaande woensdag naar marokko te gaan.Ik heb sinds een week een niuewe lease auto die niet op mijn naam staat maar opdie van de lease maatschappij.Hiervoor had ik een andere auto van een andere lease bedrijf maar deze stond wel op mijn naam.
Toen kon ik zonder problemen marokko binnen komen.
Nu heb ik gehoord dat je marokko niet binnen kan komen als de lease auto niet op je naam staat.Wie kan me hier meer over vertellen,wat je allemaal nodig hebt om toch binnen te komen
bvd,
ali
salaam alighataar,
Wij kennen elkaar van heel vroeger, via de maroc_nl chat,
maar in iedergeval ik ben een aantal jaren geleden ook met een lease auto naar marokko geweest, wat je moet doen is,
ga naar de leasecompany van de auto, en die geven je een verklaring dat jij de rechtmatige bestuurder bent, liefst in het frans, dan ga je naar de consulaat daar krijg je een stempel op,
trouwens op die verklaring moet ook de nummer van de kamer van koophandel staan van de leasecompany. en voor de rest tariq salama.
groetjes CaRtEl,
beppie_truus
03-07-2004, 13:01
Origineel gepost door ALIGHATAR
Ik ben van plan om aanstaande woensdag naar marokko te gaan.Ik heb sinds een week een niuewe lease auto die niet op mijn naam staat maar opdie van de lease maatschappij.Hiervoor had ik een andere auto van een andere lease bedrijf maar deze stond wel op mijn naam.
Nu heb ik gehoord dat je marokko niet binnen kan komen als de lease auto niet op je naam staat.Wie kan me hier meer over vertellen,wat je allemaal nodig hebt om toch binnen te komen
bvd,
ali
Je gaat naar de marokkaanse consulaat en haalt daar een wakala, dat is een papiertje waarop staat dat de eigenaar van de auto jou toestemming geeft om er mee naar marokko te gaan.
vergeet niet de toestemming van de lease maatschappij mee te nemen.
ALIGHATAR
03-07-2004, 20:11
Origineel gepost door Sardina
salaam alighataar,
Wij kennen elkaar van heel vroeger, via de maroc_nl chat,
maar in iedergeval ik ben een aantal jaren geleden ook met een lease auto naar marokko geweest, wat je moet doen is,
ga naar de leasecompany van de auto, en die geven je een verklaring dat jij de rechtmatige bestuurder bent, liefst in het frans, dan ga je naar de consulaat daar krijg je een stempel op,
trouwens op die verklaring moet ook de nummer van de kamer van koophandel staan van de leasecompany. en voor de rest tariq salama.
groetjes CaRtEl,
thanks
Aselhiej
03-07-2004, 20:49
Origineel gepost door ALIGHATAR
bvd,
ali
je moet een machtiging van de leaser hebben.
Kruimels
03-07-2004, 21:01
Beste ALIGHATAR,
het is niet nodig dat je naar het marokkaanse consul gaat. (het is natuurlijk wel completer) maar er is ook een makkelijke manier.
Wat je nodig hebt is een verklaring van de leasemaatschappij dat je de auto buiten Nederland mag gebruiken.
Je hoeft er niet eens bij te zeggen dat je naar marokko gaat (meestal gaan ze dan domme vragen stellen)
Als je z'n verklaring hebt (liefst in Engels of Frans) dan is dat meer dan voldoende om Marokko binnen te rijden.
Ik heb zelfs vorig jaar met een Nederlandse huurauto een verklaring gemaakt in het Engels, en dat accepteren ze ook bij de douane.
Als je maar een huurcontract/leasecontract en je groene kaart bij je hebt.
Succes en als je nog uitleg wilt, hoor ikd at wel via een PM.
Kruimels
sneakynawal
03-07-2004, 21:07
Uh wel grappig. Dus al die mooie cabrio's (of andere snelle wagens) die ik in Marokko zie zijn niet van die wannabes :D
Beetje jammer! :rolleyes:
Aselhiej
03-07-2004, 21:08
Origineel gepost door Kruimels
Beste ALIGHATAR,
het is niet nodig dat je naar het marokkaanse consul gaat. (het is natuurlijk wel completer) maar er is ook een makkelijke manier.
Wat je nodig hebt is een verklaring van de leasemaatschappij dat je de auto buiten Nederland mag gebruiken.
Je hoeft er niet eens bij te zeggen dat je naar marokko gaat (meestal gaan ze dan domme vragen stellen)
Als je z'n verklaring hebt (liefst in Engels of Frans) dan is dat meer dan voldoende om Marokko binnen te rijden.
Ik heb zelfs vorig jaar met een Nederlandse huurauto een verklaring gemaakt in het Engels, en dat accepteren ze ook bij de douane.
Als je maar een huurcontract/leasecontract en je groene kaart bij je hebt.
Succes en als je nog uitleg wilt, hoor ikd at wel via een PM.
Kruimels
als er maar geen kruis over MA heen staat op die groene kaart...........
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.