Bekijk originele versie : Honderdduizend doden in Sudan! En iedereen zwijgt.
luis_in_de_pels
03-07-2004, 10:19
Pas nadat Arabische milities, met steun van de regering, honderdduizend doden op hun geweten hebben beloofd diezelfde regering nu eindelijk onder druk van de VN en van de Verenigde Staten om voorzieningen te gaan treffen voor de vluchtelingen in Darfur.
Sudan belooft opvang vluchtelingen 2-07-'04
De regering van Sudan heeft beloofd achttien opvangplaatsen in te richten in de crisisregio Darfur. De kampen moeten tijdelijke huisvesting bieden aan ongeveer een miljoen mensen die op de vlucht zijn voor het geweld in het gebied.
De ontheemden zitten nu in meer dan honderd geïmproviseerde kampen waar nauwelijks voorzieningen zijn. Sudan staat onder toenemende internationale druk om een einde te maken aan het bloedvergieten en het vluchtelingenprobleem in Darfur.
Annan
VN-topman Kofi Annan is op dit moment in de regio, met onder anderen zijn speciale gezant voor Sudan, Pronk. Annan heeft gesproken met de Sudanese president al-Bashir. Hij riep hem op direct een einde te maken aan het geweld in Darfur.
Arabische rebellen die worden gesteund door de regering hebben in dat gebied slachtingen aangericht onder de zwart-Afrikaanse bevolking.
Volgens schattingen zijn daarbij zeker honderdduizend mensen omgekomen. De regering van Sudan heeft al een aantal keren beloofd de crisis op te lossen. Maar tot nu toe is daar weinig of niets van terecht gekomen.
Bron : NOS nieuws (http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2004/7/2/opvangplaatsteninsudan.html)
En je hoort er helemaal niemand over. De Arabische wereld zwijgt in alle talen terwijl hier in een paar maanden meer doden zijn gevallen dan de laatste 10 jaar in het eveneens afschuwelijke Palestina conflict.
Maar niemand schijnt zich druk te maken om deze 100.000 mensen die door Arabische milities zijn vermoord.
En nu zijn het weer de Verenigde Staten die samen met de VN de hete kastanjes uit het vuur mogen halen.
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de eerste mensen moord en brand gaan schreeuwen nu de VS zich hier mee bemoeid. Terwijl dezelfde mensen zwegen terwijl al die onschuldige zwarte Sudanezen (er is hier sprake van racisme en etnische zuiveringen) vermoord werden of op de vlucht werden gejaagd door die Arabische milities.
Werkelijk afschuwelijk.
zeker afschuwelijk,
Er zijn genoeg mensen die zich daar om druk maken ! maar jij leest en ziet niet alles ! dus shut up ! (ga arabisch leren en een schotel kopen )
en Amerika en de Vn zijn toch machtiger voor Sudan dan bijv. Mauretanie ! zelfs voor Saudi Arabie zullen ze niet bang zijn.
Vs en de Vn kunnen echt druk zetten
het is een selectieve verontwaardiging van de Vs in Irak zijn er minstens zoveel mensen gedood door Amerikaanse bommen :)
En verder weet ik niet zoveel over het conflict
En als Amerika besluit in te grijpen in Sudan is het niet moeilijk te raden wat de reactie in de Arabische pers zal zijn.
said_denhaag
03-07-2004, 23:01
Origineel gepost door luis_in_de_pels
Pas nadat Arabische milities, met steun van de regering, honderdduizend doden op hun geweten hebben beloofd diezelfde regering nu eindelijk onder druk van de VN en van de Verenigde Staten om voorzieningen te gaan treffen voor de vluchtelingen in Darfur.
En je hoort er helemaal niemand over. De Arabische wereld zwijgt in alle talen terwijl hier in een paar maanden meer doden zijn gevallen dan de laatste 10 jaar in het eveneens afschuwelijke Palestina conflict.
Maar niemand schijnt zich druk te maken om deze 100.000 mensen die door Arabische milities zijn vermoord.
En nu zijn het weer de Verenigde Staten die samen met de VN de hete kastanjes uit het vuur mogen halen.
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de eerste mensen moord en brand gaan schreeuwen nu de VS zich hier mee bemoeid. Terwijl dezelfde mensen zwegen terwijl al die onschuldige zwarte Sudanezen (er is hier sprake van racisme en etnische zuiveringen) vermoord werden of op de vlucht werden gejaagd door die Arabische milities.
Werkelijk afschuwelijk. je ben zeker peej of niet soms ? :giechel:
LadyBerkania
03-07-2004, 23:04
Gruwellijk afschuwelijk :jammer:
Waar gaat dit heen? :jammer:
Berkania/...kifesh...ik hoor niets van je.? ik spreek je zo.........
LadyBerkania
03-07-2004, 23:10
Origineel gepost door minga
Berkania/...kifesh...ik hoor niets van je.? ik spreek je zo.........
Kom dan online :o k zie je nie :o
luis_in_de_pels
04-07-2004, 02:30
Origineel gepost door said_denhaag
je ben zeker peej of niet soms ? :giechel:
Inderdaad, en jij schaterlacht nog steeds bij honderdduizend doden hè?
Achterlijke randdebiel.
said_denhaag
04-07-2004, 23:04
Origineel gepost door luis_in_de_pels
Inderdaad, en jij schaterlacht nog steeds bij honderdduizend doden hè?
Achterlijke randdebiel. pas op daarlijk word je weer geband :giechel: :giechel:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.