Bekijk originele versie : Huwelijk zonder kinderen
Ik zou graag willen weten hoe jij ermee om zal gaan als blijkt dat je partner onvruchtbaar is.
Stel dat je je partner niet voor het huwelijk kende, en dat het huwelijk zeg maar gearrangeerd is. Zou je je dan laten beinvloeden door je familie, en je partner verstoten, of neem je er een ander partner erbij, of blijf je ondanks de kinderloosheid toch bij elkaar?
Je partner is zelf helemaal ten einde raad, en gaat daarom (samen met je zus) naar allerlei kwakzalvers om vruchtbaar te worden, en voert daarnaast nog meer rare rituelen uit om uit haar "benarde" positie te komen.
Wat zou jij in dit geval doen? Als man? of vrouw?.
Origineel gepost door rebel
Ik zou graag willen weten hoe jij ermee om zal gaan als blijkt dat je partner onvruchtbaar is.
Stel dat je je partner niet voor het huwelijk kende, en dat het huwelijk zeg maar gearrangeerd is. Zou je je dan laten beinvloeden door je familie, en je partner verstoten, of neem je er een ander partner erbij, of blijf je ondanks de kinderloosheid toch bij elkaar?
Je partner is zelf helemaal ten einde raad, en gaat daarom (samen met je zus) naar allerlei kwakzalvers om vruchtbaar te worden, en voert daarnaast nog meer rare rituelen uit om uit haar "benarde" positie te komen.
Wat zou jij in dit geval doen? Als man? of vrouw? De islam staat adoptie ook toe.. Waarom zou je daar geen gebruik van maken...
PowerQueen
03-07-2004, 10:31
Adopteren
Nadia_Antwerpen
03-07-2004, 13:16
assalaam wa aleikum
jullie antwoorden allemaal zo snel en zeker, alsof je daar zo zeker van kunt zijn. zou je het echt zomaar accepteren dat jij nooit zal voelen hoe het is om leven te dragen, zou jij het echt zomaar accepteren dat er nooit een klein wezentje van jou en je man op de wereld wordt gezet? zou jij het echt zomaar kunnen toekijken hoe andere vrouwen hun eigen kindjes op de wereld brengen en wetende dat jij daar ook zou bijhoren moest je nu net niet met die man getrouwd zijn?
denk er maar es twee keer over na, wetende dat er geen man op aarde bij zijn vrouw zal blijvan als die geen kinderen zou kunnen krijgen, of wel, maar dan zou ie er een andere vrouw bijnemen.
ik heb het er vaak over met mijn man en die zweert bij hoog en laag dat ie nooit zou scheiden of een ander vrouw zou nemen als was gebleken dat ik geen kinderen kon krijgen.
maar echt zeker kun je nooit zijn natuurlijk. ik denk dat de spanningen in het huwelijk te hoog zouden oplopen en bij de eerste serieuze ruzie op springen zou staan. het zou altijd tussen jullie in staan, wat je ook doet om het te camoufleren. marokkaanse huwelijken zijn nu eenmaal niet alleen gebaseerd op liefde maar ook op een kinderwens. en als dan blijkt dat die kinderwens niet kan vervuld worden..
wat ik wil zeggen is dat je niet zo haastig moet zijn met antwoorden, je kan het eenvoudigweg niet weten als je het zelf niet meemaakt.
mha salama
Mocro4eva
03-07-2004, 17:41
Als ik getrouwd ben en Allah schenkt ons geen kinderen, dan zou ik me daar gewoon bij neerleggen. Ik zou een kindje "adopteren" en gewoon bij mijn man blijven. We moeten Allah dankbaar zijn voor alles.
Mocro4eva
03-07-2004, 18:35
Ja, dat zeg je wel zo makkelijk, maar wie zegt dat je man daar net zo makkelijk over zal denken? En wat als zijn familie hem aanspoort om jou te verstoten?
Heb je alvast wat opzij kunnen zetten voor een eventuele adoptie, want een bedrag van meer dan 10.0000 euro raap je niet zomaar even bij elkaar.
Je vragen zijn terecht, maar ik had het over het geval dat hij onvruchtbaar is. Mocht ik geen kinderen kunnen krijgen, dan is de keus natuurlijk aan hem of hij wil scheiden of niet, dat is iets wat ik niet voor hem kan bepalen. Ik zou het wel kunnen begrijpen, ondanks dat het natuurlijk pijnlijk zal zijn.
Wat de adoptie betreft...adoptie volgens de Nederlandse wet is tegen de islam in, dat valt dus af. Vandaar dat ik ook "adopteren" schreef. Een pleegkind ligt meer voor de hand denk ik.
Origineel gepost door Nadia_Antwerpen
assalaam wa aleikum
jullie antwoorden allemaal zo snel en zeker, alsof je daar zo zeker van kunt zijn. zou je het echt zomaar accepteren dat jij nooit zal voelen hoe het is om leven te dragen, zou jij het echt zomaar accepteren dat er nooit een klein wezentje van jou en je man op de wereld wordt gezet? zou jij het echt zomaar kunnen toekijken hoe andere vrouwen hun eigen kindjes op de wereld brengen en wetende dat jij daar ook zou bijhoren moest je nu net niet met die man getrouwd zijn?
denk er maar es twee keer over na, wetende dat er geen man op aarde bij zijn vrouw zal blijvan als die geen kinderen zou kunnen krijgen, of wel, maar dan zou ie er een andere vrouw bijnemen.
ik heb het er vaak over met mijn man en die zweert bij hoog en laag dat ie nooit zou scheiden of een ander vrouw zou nemen als was gebleken dat ik geen kinderen kon krijgen.
maar echt zeker kun je nooit zijn natuurlijk. ik denk dat de spanningen in het huwelijk te hoog zouden oplopen en bij de eerste serieuze ruzie op springen zou staan. het zou altijd tussen jullie in staan, wat je ook doet om het te camoufleren. marokkaanse huwelijken zijn nu eenmaal niet alleen gebaseerd op liefde maar ook op een kinderwens. en als dan blijkt dat die kinderwens niet kan vervuld worden..
wat ik wil zeggen is dat je niet zo haastig moet zijn met antwoorden, je kan het eenvoudigweg niet weten als je het zelf niet meemaakt.
mha salama Jazeker. Waarom zou niemand het accepetern. Wat kan die man of vrouw eraan doen dat hij/zij geen kinderen kan krijgen. Natuurlijk zal het heel moeilijk zijn, maar niet accepteren??? Nooit...
Origineel gepost door Mocro4eva
adoptie volgens de Nederlandse wet is tegen de islam in, dat valt dus af. Vandaar dat ik ook "adopteren" schreef. Een pleegkind ligt meer voor de hand denk ik. Kun je ook aangeven in welk opzicht?? Met bewijs graag als het enigszins mogelijk is...
Origineel gepost door achie25
Kun je ook aangeven in welk opzicht?? Met bewijs graag als het enigszins mogelijk is...
Title of Fatwa Islamic Ruling on Adoption
Date of Fatwa 15/ September/ 2003
Date of Reply 15/ September/ 2003
Topic Of Fatwa Adoption
Question of Fatwa My husband (Muslim) and I (Christian) are very interested in adopting a child. What does Islam say about adoption?
Name of Mufti Dr. Muzammil Siddiqi
Content of Reply In the Name of Allah, Most Gracious, Most Merciful.
All praise and thanks are due to Allah, and peace and blessings be upon His Messenger.
Dear questioner, we would like to thank you for the great confidence you place in us, and we implore Allah Almighty to help us serve His cause and render our work for His Sake.
Adoption in the sense of changing one’s identity and lineage for a false lineage is prohibited in Islam; but at the same time, it is allowed for Muslims to adopt a child in the sense of taking him/her under his/her wing for providing both physical and spiritual care for him/her. The Prophet (peace and blessings be upon him) said, “The best house of Muslims is one where an orphan is cared for.”
In his response to the question, Dr. Muzammil H. Siddiqi, former President of the Islamic Society of North America, states:
"May Allah bless you and reward you for your concern to help those who are in need. There is a great blessing and reward in taking care of orphans. In the Qur'an the Believers are urged again and again to take care of the orphans. The Prophet (peace and blessings be upon him) is reported to have said, "I and the guardian of an orphan will be in Paradise or Jannah like these two fingers and he joined his two fingers." (Reported by al-Bukhari)
In another Hadith he mentioned that "when a person puts his hand of compassion on the head of an orphan, for every hair of that orphan he will receive a blessing from Allah." (Reported by Ahmad)
Therefore, I strongly recommend that you take care of the orphans. As far as adoption is concerned, I can say that according to the Shari`ah it is not allowed to deprive a child of his/her biological parents' name. You can keep the child, provide him/her good home and take good care of him, but do not give him/her your last name. Allah says in the Qur'an, "He (Allah) has not made your adopted sons as your sons. Such is only your speech by your mouths. But Allah tells you the truth and He shows you the right way. Call them by the names of their fathers, that is more just in the sight of Allah. But if you do not know their fathers' names, call them your brothers in faith or your friends. There is no blame on you in whatever mistakes you made in this matter, but what counts is the intention of your hearts. Allah is oft-Forgiving and most Merciful." (Al-Ahzab: 4-5)
In America for the purpose of tax-exemptions, health insurance, school admissions etc. you may need to give the adopted child your last names. Such names can be provided with a clear understanding that you are only the guardians. The orphan children should be told about the names of their real parents. In your own home you and your children should be aware of this fact that these children are not your biological children and you are not their biological parents.
It stands to reason that when those orphans grow up then they will not be mahram (unmarriageable) to you, to your spouse and to your own sons and daughters. They will also not inherit anything from your property unless you give them something as a special gift through the provision of will."
Also you can read:
Islam's Stance on Adoption
May Allah guide you to the straight path and direct you to that which pleases Him, Ameen.
Allah Almighty knows best.
nourelhouda
04-07-2004, 11:12
Ja, dat zeg je wel zo makkelijk, maar wie zegt dat je man daar net zo makkelijk over zal denken? En wat als zijn familie hem aanspoort om jou te verstoten?
Heb je alvast wat opzij kunnen zetten voor een eventuele adoptie, want een bedrag van meer dan 10.0000 euro raap je niet zomaar even bij elkaar.
10 000? mijn tante heeft van marokko geadopteerd en als ik het goed heb heeft ze helemaal niks betaald. Ik zou zo weer zo van marokko adopteren en niet van Nederland ookal kost het daar wel geld. En ja adopteren is moeilijk om te accepteren daar ben ik het mee eens. maar je moet je zelf dit afvragen: Wil je liever een kind ( of beter gezegd een baby) in je gezin opnemen en als je eigen kind opvoeden en behandelen OF wil je de rest van je leven helemaal zonder kinderen blijven?? Dat lijkt me nog moeilijker dan een adoptiekind accepteren. En vergeet niet hoeveel hassanat je krijgt voor het opnemen van een adoptiekind.
Mijn tante is ook onvruchtbaar en had een baby van 2 maanden geadopteerd en nu 12 jaar later gaat het nog steeds heel goed.
Ik weet niet wie dit meemaakt maar wens ze veel succes.
Mocro4eva
07-07-2004, 10:06
Origineel gepost door achie25
Kun je ook aangeven in welk opzicht?? Met bewijs graag als het enigszins mogelijk is...
Als je in Nederland een kind adopteert, heeft dit tot gevolg dat de familierechtelijke betrekkingen tussen de geadopteerde en diens oorspronkelijke bloed- en aanverwanten worden opgeheven en in plaats daarvan familierechtelijke banden gevestigd worden tussen het kind en de adopterende ouders. Dit heeft bijvoorbeeld tot gevolg dat het kind de achternaam van de adoptiefouders krijgt en ook van deze kan erven. Zoals je in bovenstaande fatwa hebt gelezen is deze vorm van adoptie dus niet toegestaan.
Het in huis nemen van een pleegkind is dan een betere oplossing, omdat er dan geen familierechtelijke banden ontstaan tussen het pleegkind en de pleegouders.
Atlas_Gebergte
07-07-2004, 11:33
Wat zou jij in dit geval doen? Als man? of vrouw?
Als we geen kinderen kunnen krijgen, dan leggen we ons daarbij neer, hoe graag we het ook willen. Ik ga hem echt niet verstoten hoor, alles is van Allah (swt) en als hij het zo wil dan maar zo.
en wat als de man geen kinderen kan krijgen. dat kan ook nog. en is het huwlijk niet alleen een fanriek voor het maken van kinderen. wat is er gebeurt met liefde en respect voor elkaar. is de waarde van de mens gedaald als het voortplanten niet lukt. ik betwijfel dat.
Mocro4eva
07-07-2004, 11:38
Origineel gepost door milka
ik bedoel fabriek
Als je, je bericht wil wijzigen of verwijderen kun je op wijzigen klikken onder aan je bericht. ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.