Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : salaat istagara ofzo...

sultana25
02-07-2004, 21:46

Hoi meiden, Wat betekend dat? Waarvoor moet je dat doen? Ik las net een berichtje van een meisje dat dat had gedaan omdat ze ruzie had met haar vriend?? groetjesss

Miss_Wafae
02-07-2004, 23:38
Als Je Met Iets Zit Of Als Je Niet Goed Weet Wat Je Met Een Situatie Aan Moet Dan Kan Je Salaat Istigara Bidden En Zal Allah (swt) Je De Juiste Beslissling Laten Nemen..Hij Zal Je Een Teken Geven Waardoor Je Weet Wat Het Beste Voor Je Is.. Gair Insha'Allah

Najib26
03-07-2004, 00:29
Smeekbede van de istikhaarah-gebed.(1) Djaabier Ibn Abdoellah (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: "De Profeet was gewend ons te leren Allah's raad te vragen in alle zaken. Zoals hij gewend was ons een Soerah uit de Qor'aan te leren. Hij zei: "Als iemand van julllie een belangrijke beslissing moet nemen, laat hem twee Raka'aat (2) bidden buiten de verplichte gebed, en dan zeggen: 74. O Allah! Ik zoek leiding in Uw kennis en kracht van Uw macht. en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt over macht en ik niet , U bent alwetend en ik niet. U bent de kenner van het onwaarneembare, O Allah! Als U weet dat deze aangelegenheid gunstig is voor mijn religie en mijn (levens) onderhoud en voor mij in het Hiernamaals, (of zeg: Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee. En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens) onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg: Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan afstand nemen. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden." (3) "ÇááøåõÜãøó ÅöäøöÜí ÃóÓúÊóÎíÜÑõßó ÈöÚöÇúÜãöß¡ æóÃÓúÊóÞúÜÏöÑõßó ÈöÞõÜÏúÑóÊöÜß¡ æóÃóÓúÜÃáõÜßó ãöäú ÝóÖúÜáößó ÇáÚóÙÜíã¡ ÝóÅöäøóÜßó ÊóÞúÜÏöÑõ æóáÇ ÃóÞúÜÏöÑ¡ æóÊóÜÚúáóÜãõ æóáÇ ÃóÚúáóÜã¡ æóÃóäúÜÊó ÚóáÇøãõ ÇáÛõÜíæÈ¡ ÇááøåõÜãøó Åöäú ßõäúÜÊó ÊóÚúÜáóãõ Ãóäøó åÜÐÇ ÇáÃãúÜÑó- æóíõÓóÜãøöí ÍÇÌóÊóÜå - ÎóÜíúÑñ áí Ýí ÏíäÜí æóãóÚÜÇÔí æóÚÇÞöÜÈóÉö ÃóãúÜÑí¡ ÝóÇÞúÜÏõÑúåõ áí æóíóÓøöÜÑúåõ áí ËÜãøó ÈÇÑößú áí ÝíÜå¡ æóÅöäú ßõäúÜÊó ÊóÚúÜáóãõ Ãóäøó åÜÐÇ ÇáÃãúÜÑó ÔóÜÑñ áí Ýí ÏíäÜí æóãóÚÜÇÔí æóÚÇÞöÜÈóÉö ÃóãúÜÑí¡ ÝóÇÕúÑöÝúÜåõ æóÇÕúÑöÝúäí ÚóäúÜåõ æóÇÞúÜÏõÑú áí ÇáÎóÜíúÑó ÍóíúÜËõ ßÇäó ËõÜãøó ÃóÑúÖöÜäí ÈöÜå." "Allaahoemma iennie astakhieroeka bi'ielmieka, wa astaqdieroeka bieqoedratieka, wa as-aloeka mien fadlieka l-'adhziem, fa-iennaka taqdieroe wa laa aqdier, wa ta'lamoe, wa laa a'lam, wa Anta allaamoe lghoeyoeb, Allaahoemma ien koenta ta'lamoe anna hadha l-amra - [zeg dan wat er moet worden besloten] - Khayroen lie fie dienie wa ma'aashie wa 'aaqiebatie amrie - [of zeg] - 'Aadjieliehie wa aadjielieh. Faqdhoerhoe lie wa yassierhoe lie thoemma baariek lie fieh, wa ien koenta ta'lamoe anna haadha l-amra sharroen lie fie dienie wa ma'aashie wa 'aaqiebatie amrie - [of zeg] - 'Aadjieliehie wa aadjielieh. Fasriefhoe 'annie wasriefnie 'anhoe waqdoer liey lkhayra h'aythoe kaana thoemma ardiennie bieh". Een ieder die de raad van de Schepper vraagt, zal er geen spijt van krijgen en degene die de raad van de gelovigen vraagt, zal zich zeker voelen over zijn beslissingen. Allah heeft in de Qor'aan gezegd: "… en raadpleeg hen bij de zaak. En wanneer je dan besloten hebt, vertrouw dan op Allah."(4) 1. Allah om raad vragen. 2. Raka'aat is de meervoudsvorm van Rak'a. Rak'a is het neerbuigen tijdens het gebed. 3. Al-Boekhaarie 7/162. 4. 3:159 De Edele Qor'aan.

Najib26
03-07-2004, 00:30
Origineel gepost door sultana25 Hoi meiden, Wat betekend dat? Waarvoor moet je dat doen? Ik las net een berichtje van een meisje dat dat had gedaan omdat ze ruzie had met haar vriend?? groetjesss Dat is wel erg krom. Relaties voor het huwelijk zijn haram. Die salaat is om Allah raad te vragen. Op deze manier is hetzelfde alsof een dief de salaat verricht om Allah te vragen welke bank hij moet beroven. Maar ja....

Miss_Wafae
03-07-2004, 00:46

Origineel gepost door Najib26 Dat is wel erg krom. Relaties voor het huwelijk zijn haram. Die salaat is om Allah raad te vragen. Op deze manier is hetzelfde alsof een dief de salaat verricht om Allah te vragen welke bank hij moet beroven. Maar ja.... Hier Heb Gelijk In..

tangia21
03-07-2004, 10:28
Origineel gepost door Najib26 Dat is wel erg krom. Relaties voor het huwelijk zijn haram. Die salaat is om Allah raad te vragen. Op deze manier is hetzelfde alsof een dief de salaat verricht om Allah te vragen welke bank hij moet beroven. Maar ja.... dat klopt helemaal niet.ik had ook salaat istiqaraa gedaan toen ik verkering had met mijn vriend (die nu mijn man is).Ik vroeg aan Allah of ik wel verder moet met hem en of hij echt de ware is die Allah naar mij heeft gesteurd. na die salaat kreeg ik een droom dat ik hand in hand met mijn man een het rennen waren en mensen ons volgende met een pistool. (heb heel veel problemen ervaren met heel mensen).En toen uiteindelijk werden die mensen zeg maar gezogen ofzoiets.En daarna liep ik met mijn man hand in hand op een hele mooie smalle witte weg met hele mooie groene gras eromheen.Na die smalle weg kwamen we ze3ma in een hele mooie grote huis. en toen wist ik het meteen!!!en nu zijn we gelukkig getrouwd en de 2e kind komt al bijna inshaAllah.

PowerQueen
03-07-2004, 10:33
Origineel gepost door tangia21 dat klopt helemaal niet.ik had ook salaat istiqaraa gedaan toen ik verkering had met mijn vriend (die nu mijn man is).Ik vroeg aan Allah of ik wel verder moet met hem en of hij echt de ware is die Allah naar mij heeft gesteurd. na die salaat kreeg ik een droom dat ik hand in hand met mijn man een het rennen waren en mensen ons volgende met een pistool. (heb heel veel problemen ervaren met heel mensen).En toen uiteindelijk werden die mensen zeg maar gezogen ofzoiets.En daarna liep ik met mijn man hand in hand op een hele mooie smalle witte weg met hele mooie groene gras eromheen.Na die smalle weg kwamen we ze3ma in een hele mooie grote huis. en toen wist ik het meteen!!!en nu zijn we gelukkig getrouwd en de 2e kind komt al bijna inshaAllah. Masha'llah.. :verliefd:

Hasna
03-07-2004, 10:35
maar even een belangrijke vraag Hoe bid je deze en hoeveel rakaats ? salaam alukium. Nog een vraag hoe bid je onderweg naar marokko als vrouw mag dat buiten of mag je dat opsparen?

Najib26
03-07-2004, 17:02
Origineel gepost door tangia21 dat klopt helemaal niet.ik had ook salaat istiqaraa gedaan toen ik verkering had met mijn vriend (die nu mijn man is).Ik vroeg aan Allah of ik wel verder moet met hem en of hij echt de ware is die Allah naar mij heeft gesteurd. na die salaat kreeg ik een droom dat ik hand in hand met mijn man een het rennen waren en mensen ons volgende met een pistool. (heb heel veel problemen ervaren met heel mensen).En toen uiteindelijk werden die mensen zeg maar gezogen ofzoiets.En daarna liep ik met mijn man hand in hand op een hele mooie smalle witte weg met hele mooie groene gras eromheen.Na die smalle weg kwamen we ze3ma in een hele mooie grote huis. en toen wist ik het meteen!!!en nu zijn we gelukkig getrouwd en de 2e kind komt al bijna inshaAllah. Een droom is niet altijd een teken. Dromen doe je meestal over dingen die je overdag ervaart of waar je over nadenkt. Maar goed, alhemdoelilah ben je de haramfase voorbij en ben je getrouwd. Ik hoop voor jou dat Allah je vergeeft voor de haramrelatie die je had.

Najib26
03-07-2004, 17:04
Origineel gepost door Hasna maar even een belangrijke vraag Hoe bid je deze en hoeveel rakaats ? salaam alukium. Nog een vraag hoe bid je onderweg naar marokko als vrouw mag dat buiten of mag je dat opsparen? Het staat in mijn vorige post: twee rakaats.