Bekijk originele versie : vraagje aan de meiden
lady_khadija
02-07-2004, 20:24
ik draag sinds kort hoofddoek, sinds maandag om precies te zijn...
morgen moet ik weer werken (in een bakker)
en volgens mij gaan ze die hoofddoek niet accepteren :traan1:
wat zouden jullie doen?? gewoon uitdoen en als je klaar bent weer opdoen?? :confused:
lela_Hanan
02-07-2004, 20:32
Origineel gepost door lady_khadija
wat zouden jullie doen?? gewoon uitdoen en als je klaar bent weer opdoen?? :confused:
Meid..ik draag alhamdoelilah ook een hoofddoek..!
En waarom zouden ze het niet accepteren...staat het in jou contract? I dont think so...Zelf zou ik hem gewoon dragen, door een hoofddoek te dragen valt er geen haar op het brood!!! Veel hygienisher!!!
Succes..meissie
blauwe_hemel
02-07-2004, 20:42
Salaam alaykoem sis,
Mascha'Allah dat je hem bent beginnen dragen...Moge Allah swt je hiervoor belonen inscha'Allah
IK draag de hijaab nu ook al een hele tijd en zal hem dan ook voor niemand afzetten. Zoals hierboven werd vermeld, staat het ergens in je contract dat je hem moet afzetten? Zoniet dan kunnen ze je ook niets opleggen, en indien ze toch moeilijk zouden doen, dan zou ik gewoon ander werk zoeken, want mijn hijaab zet ik voor niemand af ook al is het tenkoste van werk of studie. IK zou zeggen sterkte ermee, en laat je niet door de sjaitaan beinvloeden.
Wa alaykoem salaam :)
miss__1984
02-07-2004, 22:59
er is nog genoeg werk op de wereld hamdoellilah
larrissa
02-07-2004, 23:24
Ik heb dat ook gehad, ik mocht niet meer terugkomen maar wettelijk gezien mogen ze het je niet verbieden want dan zou het discriminatie zijn. Je moet je werkgever de voordelen laten zien, het is in een bakker hygienischer, geen haren. Je spreekt nog steeds goed nederlands en je kan nog steeds rekenen dus waarom zou het niet kunnen. Als ze moeilijk gaan doen moet je het even laten weten dan vertel ik verder wat je moet doen, maar ga niet uit jezelf weg het is maar een beproeving.
lady_khadija
04-07-2004, 17:41
salaam dames...
thnx voor jullie advies... ze hadden er inderdaad moeite mee... ik mocht hem voor deze ene keer aan laten.... maar de volgende keer moet hij wel weg.... de klanten reageerden ook beetje raar... eentje vroeg zelfs of ik ben uitgehuwelijkt... maar hamdoelilah dat er ook klanten waren die positief reageerden.. het zijn namelijk die vaste klanten...
om eerlijk te zijn was het ook best wel lastig om met hoofddoek te werken... ik zweette helemaal en het is best wel warm in de bakker...
volgende week ga ik hem wel uit doen... en het is niet tegen mijn zin in... het is handiger...
maar zoals jullie al vermeldden is het inderdaad hygienischer....
mouhim, thnx dames...:blauwkus:
en inshallah zal ik hem voor altijd blijven dragen.. is best wel moeilijk...
Miss_Wafae
04-07-2004, 17:46
Dus Als Ik Het Goed Begrijp Draag Je Hem Buiten Wel Maar Op Je Werk Niet..?
manal18meknes
04-07-2004, 18:35
Origineel gepost door lady_khadija
meid k zou hem gewoon ophouden, zoals dat ene meisje zei het staat toch niet in je contract dus gewoon ophouden :zwaai:
En je hoeft je hoofddoek voor niemand afdoen
aziza001
04-07-2004, 18:37
je had denk ik eerst moeten overleggen met je baas over de hoofdoek dragen en daarna na een akkoord te hebben gehad met de hoofdoek op je werk moeten komen opdagen, heb ik ook gedaan, ik heb er geen problemen mee gehad en ik werk nu al bijna 5 jaar in een winkel waar vooral veel zakenmensen hun aankoop doen.Terwijl ze verderop bij de albert heijn de vakkenvullers niet eens hun hoofdoek mogen ophouden..echt absurd gewoon..gwoon doorzetten meid komt wel goed Inchaallah
gr.S
lela_Hanan
04-07-2004, 18:45
Meid...think twice !!!
Het is alsof je met de hijaab zit te spelen..op je werk niet en buiten wel.. :confused: Kifash? Sorry maar dat is absurd. Meid je moet je niet meteen aangevallen voelen, ik heb het beste met je voor.
Wat ga je antwoorden als Allah ( swt) vraagt waarom je hoofddoek niet altijd om had?...Hmm..euh ja..me baas had er moeite mee, daarom moest ik hem afdoen?.. I dont think so!!!
Meid er staat NERGENS in een contract " een hoofddoek is verboden op het werk" . Dat is DISCRIMINATIE, probeer voor je zelf op te komen en te laten zien dat het niet kan!!!
Je moet is na gaan wat de hijaab eigenlijk voor staat...want zo te zien ben je snel wispelturig. Laat je niet zo door andere veranderen.
DaNGeRouZLy
04-07-2004, 21:41
mabrouk:goedzo:
ik zou toch echt een andere baan dan gaan zoeken meid want er zijn genoeg winkels waar ze niet moeilijk doen.
zoiets moet je ook eerst met je werkgever bespreken vind ik dat je die keuze wilt maken. Zeg hem meteen erbij dat als men je niet neemt om jouw kwaliteiten en laten gaan door een stuk stof dat je dan een andere baan gaat zoeken waar men je wel neemt zoals je bent. Gewoon resoluut overkomen misschien hadden ze dan gezegd oke blijf maar. Maar nu geef je toe en dat is perfect voor hen.
mohiem ik hoop dat je hijaab gaat blijven dragen
succes xXx Aminaatje
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.