Bekijk originele versie : Huurtoeslag...
Hallo mensen!
Ik zit met een klein probleempje.
Wegens omstandigheden ga ik verhuizen naar een andere woning.
Ik heb een woning van €460 euro excl. gevonden.
Nu heeft de belastingdienst een regel voor het aanvragen van huurtoeslag (huursubsidie): Als je onder de 23 bent mag je maximale huur € 357,37 bedragen.
Als je 23+ bent mag de maximale huur €6nogwat bedragen..
Ik ben 21 en heb momenteel alleen een stufi (€800) als inkomen. (Ben werkzoekende).
Maar ik wil per sé huurtoeslag, want €460 betalen in mijn eentje is erg moeilijk voor mij.
Wat kan ik het beste doen?
Groetjes..
tjickita
26-02-2010, 01:02
dat gaat niet je hebt echt reuze pech dat had ik dus ook met mijn verloofde en nu zoeken we echt huizen alleen onder de 350 Bruto per maand echt bale je hebt amper leuke ruime huizen voor zo veel pff
MOTHAFAKKER
26-02-2010, 04:27
Zo jong en alleenwonend, dan krijg je zulke naaistreken van de overheid.
Maroc_Tresure
26-02-2010, 08:52
Die regel is zo helder als het maar kan en de belastingdienst doet niet aan afwijken of uitzondering op de regel maken.
Het probleem is het volgende:
Ik woon nu samen met een meid, maar zij vond dat ze niet kon opschieten met mij (terwijl ik geen enkele problemen met haar had).
Dus ze vroeg mij om weg te gaan.
Enkele dagen later ben ik er achter gekomen dat ze dus gaat samenwonen met haar vriend met wie ze sinds 2 maanden heeft (en die al 6 weken bij ons verblijft). Ik heb het hier dus totaal niet naar mijn zin.
En daarnaast is het mij niet gelukt om met iemand anders samen te wonen, ik ken namelijk geen één meid die op zoek is naar een woning om op d'rzelf te gaan.
MOTHAFAKKER
26-02-2010, 18:34
Welke regio woon je?
miss-Dior
26-02-2010, 18:45
Het probleem is het volgende:
Ik woon nu samen met een meid, maar zij vond dat ze niet kon opschieten met mij (terwijl ik geen enkele problemen met haar had).
Dus ze vroeg mij om weg te gaan.
Enkele dagen later ben ik er achter gekomen dat ze dus gaat samenwonen met haar vriend met wie ze sinds 2 maanden heeft (en die al 6 weken bij ons verblijft). Ik heb het hier dus totaal niet naar mijn zin.
En daarnaast is het mij niet gelukt om met iemand anders samen te wonen, ik ken namelijk geen één meid die op zoek is naar een woning om op d'rzelf te gaan.
Even voor de goede orde, heb jij nu die woning al of wil je er op reageren.?
Miss-Obama
26-02-2010, 18:49
Dan zoek je iets goedkoper of zoek een huisgenoot.
ZijnHartje
27-02-2010, 11:35
Hallo mensen!
Ik zit met een klein probleempje.
Wegens omstandigheden ga ik verhuizen naar een andere woning.
Ik heb een woning van €460 euro excl. gevonden.
Nu heeft de belastingdienst een regel voor het aanvragen van huurtoeslag (huursubsidie): Als je onder de 23 bent mag je maximale huur € 357,37 bedragen.
Als je 23+ bent mag de maximale huur €6nogwat bedragen..
Ik ben 21 en heb momenteel alleen een stufi (€800) als inkomen. (Ben werkzoekende).
Maar ik wil per sé huurtoeslag, want €460 betalen in mijn eentje is erg moeilijk voor mij.
Wat kan ik het beste doen?
Groetjes..
Ik maak nu precies hetzelfde mee, mijn huur is € 486,- p.m.
En ik krijg ook geen huurtoeslag omdat ik onder de 23 ben en mijn huur dus boven hun maximale huur valt. Nu gaven hun mij aan dat de woningbouw nooit dit huis aan mij had mogen geven. Ik heb aan de woningbouw gevraagd of ik een ander huis kan krijgen met een lagere huur of dat ik minder huur kan gaan betalen maar dat is allemaal helaas niet mogelijk omdat mijn inkomen vrij hoog is.
Je kan dus vrij weinig doen. Behalve iemand bij je te laten inschrijven die boven de 23 is.
Business_klasse
27-02-2010, 15:35
dat gaat niet je hebt echt reuze pech dat had ik dus ook met mijn verloofde en nu zoeken we echt huizen alleen onder de 350 Bruto per maand echt bale je hebt amper leuke ruime huizen voor zo veel pff
ik ben een student van 18jaar en heb een woning gekregen met 2 slaapkamers en keuken en douche en cv. plus nog zolder.
betaal hier 266euro aan kale huur. en krijg 60euro huursubsidie
de woning staat wel in een dorpje naast een grote stad. maar trein rijd er langs en binnen 5minuten ben je in de grote stad..
je moet gewoon goed zoeken. en elke dag aaan komen zeuren bij die woningbouw vereneging.
boyfrommaroc
27-02-2010, 15:48
ik ben een student van 18jaar en heb een woning gekregen met 2 slaapkamers en keuken en douche en cv. plus nog zolder.
de woning staat wel in een dorpje naast een grote stad. maar trein rijd er langs en binnen 5minuten ben je in de grote stad..
je moet gewoon goed zoeken. en elke dag aaan komen zeuren bij die woningbouw vereneging.
welke dorpje heb je een huisj?
ZijnHartje
28-02-2010, 10:13
Ja in die dorpjes naast grote steden maak je altijd veel meer kans.
Zo heb ik ook mijn woning gekregen, maar waar ik nu woon stond ik maar 1 maand ingeschreven. Hier kijken ze niet naar de inschrijftijd maar hier doen ze verloting.
Ik woon in Rotterdam.
En dat huisje welke ik kan krijgen is ook in Rotterdam.
Business_klasse
06-03-2010, 22:26
welke dorpje heb je een huisj?
Grou, Naast Leeuwarden en Heerenveen
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.