Bekijk originele versie : mag een man........
Hallo dit is een vraag van een vriendin van mij, mag haar man hun huwelijksproblemen met zijn zus bespreken is dat in de islam toegestaan?
Het ligt er denk ik net aan hoe hij de huwelijksproblemen met haar bespreekt. Als hij dat op een manier doet om zijn eigen vrouw zwart te maken, is dat niet toegestaan. Maar als zijn zus een bemiddelende rol speelt, dan mag het wel. Dus als het positief is voor het huwelijk en hun er beter op worden is er niks mis mee.
misstomatisch
02-07-2004, 14:08
Het ligt er denk ik aan wat voor een soort problemen het zijn.
De ruzie om wie de afwas doet? of iets persoonlijks?
tangia21
02-07-2004, 22:54
het is haram om je prive leven met je vrouw of je man aan een derde te vertellen
Maar als je er nu samen niet uitkomt, mag je dan niet aan iemand anders om raad vragen?
GangstaLovin
03-07-2004, 19:53
Vreemd hoor... als ik problemen heb zou ik graag met iemand daar over willen praten. Gewoon, just to let everything out of my system.
Origineel gepost door tangia21
het is haram om je prive leven met je vrouw of je man aan een derde te vertellen
Heb je hier bewijs voor uit koran en/of hadith?
Ze heeft het over relatieproblemen, niet over bedgeheimen. Je zus, je ouders en je broer kan helpen bij het oplossen van een probleem. Belangrijk is wel dat er geen roddels worden verteld. En dat het doel van het vertellen is om uit de problemen te komen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.